مهمان تازه ی زمین در راه است !

سیارک عظیم الجثه ای از نزدیکی زمین عزیزمان عبور می کند! خبر ها این بار از همیشه داغ تر است ! قرار است هفته ی آینده سیارک عظیم الجثه ای به اندازه ی 1.2 میلیون مایل از کنار زمین عبور کند!


سفینه ی ژاپنی از سیارک ریوگو برایمان خبر آورده! اولین نمونه های سنگی در دسترس محققان قرار می گیرد! 


اما نگران نباشید ! این سیارک عظیم الجثه با زمین برخورد نمیکند!

عکس های این سیارک خیلی جالب است ! انگار می داند در زمین ما چه خبر است !

 انگار شیوع کرونا این سیارک را هم نگران کرده! چرا که شکل این سیارک درست مثل ماسک است! خب ! احتمالا سیارک ها هم کرونا می گیرند!

این سیارک « 52768 (1998 OR2),» نام دارد و اولین بار در سال 1998 دیده شد !

در بیست و نهمین روز آوریل 2020، این سیارک عظیم از 3908791 مایلی زمین عزیزمان می گذرد! و 19461 مایل در ساعت سرعت دارد !

 جالب است بدانید ! فاصله ی این سیارک از ما 16 برابر فاصله ی ما از ماه است ! پس اصلا نیازی به نگرانی نیست !

اگر به ما برخورد کند چه ؟؟؟

سیارک عظیم الجثه

ناسا در روز های اول کشف این سیارک گفته بود که در صورت برخورد احتمالی این سیارک به ما ،با مشکلات عظیم جهانی رو به رو خواهیم بود ! چرا که این دوستمان حقیقاتا بزرگ است !

آنا ویرکی ، مدیر بخش رادار های زمینی در مصاحبه ای گفته است : خصوصیات جغرافیایی این سیارک عظیم الجثه ، مثلا تپه ها و صخره ها ، از لحاظ علمی خیلی جالب است ! اما العان در دورانی هستیم که ذهن همه در گیر کروناست !

 به همین دلیل است که شکل ماسک مانند این سیارک بیش از هر چیز دیگری نظر دوستداران فضا رابه خود جلب کرده!   

زمان دقیق عبور این سیارک

بر اساس گفته های  بخش تحقیقاتی اجرام نزدیک به زمین در ناسا ، این سیارک غول مانند در بیست و نهمین روز آوریل و راس ساعت 5:56 دقیقه ی صبح از کنارمان رد می شود!

اگر اسم این بخش از ناسا برای شما هم جالب است باید بگویم این بخش در واقعا انیستیتویی در ناساست که اجرام نزدیک به زمین را بررسی میکند ! اجرامی که احتمال برخوردشان با ما زیاد است !

جدایی از این مرکز، موسسه دانش بنیانی به نام آریسیبو هم زیر نظر دانشگاه مرکزی فلوریدا منحصرا بر روی این سیارک کار میکند ! البته ناسا هم از این مرکز حمایت میکند !

تاثیر کرونا بر دانش فضایی

در طول همه گیری کرونا محققان این دو مرکز دست به دست هم داده اند و با وجود شرایط سخت از ما در برابر برخورد احتمالی اجرام فضایی دفاع کرده اند!

 رعایت فاصله ی اجتماعی موجب شده تعداد محققان در این مرکز کم باشد! افرادی که رادار ها را کنترل میکنند هم خیلی کم هستند ! و همه با رعایت فاصله ی اجتماعی و گذاشتن ماسک در این مراکز کار می کنند !

این سیارک برای همه عجیب است !

هم به خاطر اندازه ی خیلی بزرگش ، هم به خاطر اینکه از فاصله ای به اندازه ی 5 میلیون مایلی زمین می آید !

محققان آریسیبو مدت ها بود که این سیارک را بررسی میکردند ! آنها حتی می دانند مسیر حرکت آینده ی این سیارک و خیلی سیارک های دیگر کجاست! با این روش خیلی زودتر از برخورد به زمین ما خبر دار می شویم !

اگر می خواهید بدانید چگونه؟ باید بگویم این رادار ها هستند که در تعیین خطر حرکت سیارک ها به ما کمک می کنند!

جالب ترین نکته ی این گزارش

 جالب ترین نکته ی این گزارش این است : سیارک غول پیکر داستان ما در سال 2079 از هم از کنار زمین رد میشود ! اما این بار 3.5 برابر از دفعه ی قبل به ما نزدیک تر است ! پس دانستن مدار گردش و خط سیرش خیلی مهم است !

این را هم بگویم که این سیارک بزرگ ترین سیارکی است که اینقدر به ما نزیک شده اما بزرگ ترینشان نیست ! افتخار بزرگترین سیارک می رسد به سیارکی به نام «3122 Florence (1981 ET3)» که در تاریخ 1 سپتامبر 2017 شانس برخورد به ما را از دست داد !

البته وعده ی دیدار بعدی هم در کار است ! دوم سپتامبر سال 2057 باز هم این سیارک غول پیکر رامیبینیم ! اگر از اندازه اش می پرسید باید بگویم این سیارک عرضی به اندازه 2.5 مایل و طولی به اندازه 5.5 مایل دارد !

 چه خوب که تا آن موقع زنده نیستیم !