سینتی که کاربران مدت ها انتظارش را می کشیدند !

پرچم دار جدید کمپانی ژاپنی کورگ برای سال 2018 معرفی شد ! سینتی سایزر کورگ Prologue یک اینسرومنت با کیفیت ساخت بالا است که در دو نسخه 8 صدا با 49 کلید و قیمت 1499 دلار و مدل دیگر با 16 صدا و 61 کلید با قیمت 1699 دلار عرضه خواهند شد. این سینت نسخه ارتقاء یافته سینت Monologue که در سال 2016 معرفی شد و دارای ویژگی هایی نظیر کیبورد فول سایز و قابلیت اجرا دو برنامه بصورت همزمان است. همچنین قابلیت لایه دار کردن و یا جدا کردن صدا ها را دارد و 4 حالت Voice مختلف برای این سینتی سایزر قدرتمند تعریف شده :   Poly و Mono و Chord یا Unison

سینتی سایزر کورگ Prologue پرچمدار جدید کورگ برای 2018

هر دو مدل از یک موتور چندگانه ساخته شده از سه اسیلاتور کنترل ولتاژ ، شکل موج دیجیتال (digital waveforms ) و FM بهره می برند، که کمپانی ادعا می کند سینتی سایزر کورگ Prologue با این توانایی در جایگاه بسیار بهتری نسبت به سینتی سایزر های کلاسیک قرار دارد. همچنین این سینت قابلیت تولید چهار نویز مختلف برای ساخت پرکاشن را دارد و دارای یک بخش افکت دیجیتالی شامل افکت هایی نظیر : chorus ،tape delay و reverb است.

احتمالا یکی از جنبه های هیجان انگیز Prologue این است که شما را قادر به برنامه ریزی و آپلود اسیلاتور ها  و افکت های طراحی شده توسط خودتان می کند.!  کورگ یک SDK (کیت توسعه نرم افزار) را برای Prologue منتشر می کند که به توسعه دهندگان امکان می دهد برنامه های مربوط به synth را بنویسند و آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. کورگ اولین کمپانی نیست که از این ویژگی بهره می برد ( نگاهی به سینت The Organelle کنید) اما استفاده از این قابلیت در پلی سینتی با کیفیت غیر معمول است.

[aparat id=”sjqpS”]

علاوه بر این سینتی سایزر کورگ Prologue دارای ویژگی هایی نظیر arpeggiator، قابلیت کار بر اساس برنامه و دارای کلیدهایی با کیفیت، نظیر کیبورد های workstation کورگ است. همچنین مدل 16 VOICE دارای یک نمایشگر VU متر برای نشان دادن تغییرات کمپرسور داخلی آنالوگ است.

هر دو مدل Prologue قرار است در اواخر همین ماه میلادی روانه بازار شوند. این تنها محصولی نیست که کورگ قبل از نمایشگاه NAMM 2018 معرفی می کند چند روز قبل نیز کمپانی میکسر Volca Mix از سری محصولات Volca را معرفی کرد.

 

در ادامه بخوانید :