در اواخر ماه جاری قرار است فضاپیما Crew Dragon اسپیس اکس اولین سفر انسانی خود را به ایستگاه فضایی بین المللی داشته باشد. به تازگی اسپیس ایکس شبیه ساز آنلاینی منتشر کرده که به افراد اجازه می دهد در فضای مجازی به ایستگاه فضایی بین المللی بروند و تجربه سفری غیرواقعی داشته باشند. در واقع شبیه ساز SpaceX Crew Dragon اجازه خواهد داد تا افراد به کنترل فضاپیما Crew Dragon اسپیس ایکس بپردازند که حتی در فضای مجازی نیز امری دشوار است. 

در شبیه ساز SpaceX Crew Dragon، شما حقیقتا با یک فضاپیما Crew Dragon رو به رو هستید و به نوعی تفریح مجازی برای علاقمندان به فضا محسوب می‌شود که سری هم به ایستگاه فضایی بین المللی خواهند زد. افرادی که شاید نتوانند به طور حقیقی این ایستگاه را مشاهده کنند. یکی از موارد دشوار این شبیه ساز، کنترل فضاپیما Crew Dragon اسپیس ایکس است و کنترل آن چندان هم راحت نیست.


همچنین بخوانید »

قبل از بیگ بنگ چه چیزی وجود داشته است؟

اسپیس ایکس به ماهواره های استارلینک سایبان می افزاید !

آیا ما واقعا به ماه سفر کرده ایم ؟ حقایق پشت پرده ی ماموریت آپولو 11 از زبان میشل کالینز


شما در این شبیه ساز باید به درستی فضاپیما Crew Dragon را به حرکت درآورده و در نهایت به مقصد که همان ایستگاه فضایی بوده، برسانید. در قسمت های کناری صفحه نمایش چند کنترلر قرار دارد که بوسیله آنها می توانید فضاپیما Crew Dragon را کنترل کنید. البته آنچه در این کنترل مشاهده می کنید بسیار متفاوت از کنترل واقعی فضا پیما بوده و به نوعی هیچ شباهتی ندارد.

تجربه کنترل فضاپیما Crew Dragon در شبیه ساز جالب اسپیس ایکس

همچنین سرعت فضاپیما چندان سریع نیست که شما را سریع به ISS یا همان ایستگاه فضایی بین المللی برساند و کمی زمان بر خواهد بود. بنابراین اگر عجول هستید، تجربه مجازی سفر فضایی با فضاپیما Crew Dragon اسپیس ایکس از طریق برنامه شبیه ساز SpaceX Crew Dragon چندان مناسب شما نخواهد بود و شاید خارج از حوصله شما هم باشد.

البته هدف اصلی اسپیس ایکس از توسعه این ابزار آشنایی بیشتر فضانواردان با فضاپیما Crew Dragon است تا در یک محیط آزمایشی بدانند چه برنامه ای در انتظار آنهاست. بزودی فضانوردان واقعی قرار است با  بدست گرفتن کنترل فضاپیما واقعی کرو دارگون اسپیس ایکس اولین بار انسان را به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کنند.

این عملیات با همکاری بین ناسا و اسپیس ایکس انجام می شود. درباره اسپیس ایکس باید بیان داشت که شرکتی متعلق به ایلان ماسک، کارآفرین مطرح است که در حال حاضر مدیریت شرکت تسلا را هم برعهده دارد. ناگفته نماند این شبیه ساز تجربه سرگرم کننده ای بوده تا افراد با روند عملکرد فضاپیما کرو دراگون اسپیس ایکس آشنایی پیدا کنند.