قطعا شما هم چند شخصیت های انیمه ای شبیه به هم میشناسید. شخصیت های انیمه ای، باید هویت منحصر به فرد و خاص خود را داشته باشند تا در ذهن مخاطبان ثبت شوند. ولی به هر حال، از رنگ و مدل های مو، فرم چهره، و… فقط تعداد محدودی وجود دارد. به همین دلیل، گاهی اوقات پیش می آید برخی کاراکترها، از لحاظ ظاهری، شباهت های زیادی داشته باشند. البته، قطعا تفاوت هایی جزئی هم بین‌شان وجود دارند؛ پس کمی اغراق است اگر بگوییم: «با هم مو نمی زنند».

در این مطلب، نگاهی به برخی از شخصیت های انیمه ای شبیه به هم داشته ایم، که انگار همزادهای هم در یک انیمه دیگر هستند! خالق بعضی از شخصیت های این لیست یکی هستند؛ در حالی که برخی از ذهن هایی کاملا متفاوت زاده شده اند. پس در ادامه این مطلب، همراه مجله وارونه باشید تا این شخصیت های انیمه ای شبیه به هم را بررسی کنیم.


خرید انواع محصولات انیمه از فروشگاه وارونه


12/ مانجیرو سانو و آرتور بویل (انتقام جویان توکیو / نیروی آتش)

مانجیرو و آرتور شخصیت های انیمه ای شبیه به هم

مانجیرو سانو (ملقب به مایکی) رهبر یک گنگ خلافکار به نام تومان است؛ ولی لزوما آدم بدی نیست. او کسانی که بدترین کارها را در حقش انجام داده اند، می بخشد و برای رفقایش ارزش زیادی قائل است. مایکی، یکی از قوی ترین شخصیت ها – یا شاید حتی قوی ترین شخصیت – در دنیای داستانی انیمه توکیو ریونجرز است. ولی با این وجود، کسانی که او را برای بار اول می بینند، چنین چیزی به ذهنشان خطور نمی کند؛ چون جثه کوچکی دارد و همچنین، کودک درونش بسیار فعال است.

آرتور بویل هم یکی از قوی ترین شخصیت های انیمه نیروی آتش است، ولی از نظر اخلاقی تاحدودی با مایکی متفاوت است. می شود او را در دسته “پادشاه های جسور” دنیای انیمه قرار داد؛ شخصیت هایی که احتمالا همگی با آنها آشنایی داشته و حتی چندین نفر از بین آنها را دوست داریم.  


11/ آرمین آرلرت، جوئیچیرو هوشیمورا، هوزومی کوهیناتا (تایتان مهاجم / وزش طوفان / Prince of stride)

آرمین و جوئیچیرو شخصیت های انیمه ای شبیه به هم

یکبار ایسایاما، خالق مانگای اتک آن تایتان، اعلام کرد آرمین آرلرت آسان ترین شخصیت برای کشیدن بوده است. بنابراین، تعجبی ندارد که چندین هزار شخصیت در دنیای انیمه و مانگا شبیه آرمین هستند! با این حال، برخی از شخصیت ها، دیگر “خیلی” شبیه آرمین هستند! (متوجه شدید؟)

جوئیچیرو و هوزومی جزء دسته دوم هستند. جوئیچیرو که رسما خود آرمین است؛ فقط انگار کمرنگ شده! او فرزندخوانده یک خاندان جادوگر است و مثل آرمین، یکی از باهوش ترین شخصیت ها در داستانش محسوب می شود. با این حال، برخلاف آرمین که از لحاظ فیزیکی ضعیف است، این شخصیت انیمه وزش طوفان استاد مبارزه است. به طوری که قوی ترین جادوگرهای خاندان جلوی او کم می آورند.

از آن طرف، هوزومی را داریم. این یکی حتی کمرنگ هم نیست، خود آرمین است! او یکی از پروتاگونیست های یک انیمه ورزشی، و یک دانش آموز سال دومی است. که با وجود آرام به نظر رسیدنش، از جوک های ناجوری خوشش می آید و می خواهد در تئاتر کار کند (این یک نقل قول از مای انیمه لیست بود).


10/ کالین کوزوکی و آکیزا ایزینسکی (کد گیاس / Yu-Gi-Oh!)

کالین و آکیزا شخصیت های انیمه ای شبیه به هم

کالین و آکیزا، هر دو از شخصیت های مونث قوی کد گیاس و یو-گی-اوه محسوب می شوند. البته، کالین به خودی خود، قدرت خاصی ندارد؛ و هنگام مبارزه، به ربات های جنگنده متکی است. ولی آکیزا از قدرت های فراطبیعی بهره می برد که حتی در دنیای یو گی اوه! هم منحصر به فرد هستند. او همچنین لقب جادوگر رز سیاه را به خود اختصاص داده است.

از این نکته بگذریم، به شباهت های ظاهری کالین و آکیزا می رسیم. هر دو موهایی صورتی با مدل هایی مشابه دارند. با وجود اینکه رنگ چشم های این دو شخصیت متفاوت است، ولی شباهت های دیگری در چهره آنها به چشم می خورد.


9/ شانکس و گیلدارتس (وان پیس / فری تیل)

شانکس و گیلدارتس شخصیت های انیمه ای شبیه به هم

شانکس و گیلدارتس، که هر دو برای انیمه هایی مشهور هستند (وان پیس و فری تیل) شباهت های خیلی زیادی به هم دارند. آنقدر که مایه تعجب است چرا هر دو شخصیت، یک ویس اکتر مشترک ندارند. هر دو، از بقیه شخصیت های اصلی بزرگتر هستند. شانکس خیلی اوقات نقش پدر را برای لوفی اجرا می کند و گیلدارتس هم همین حکم را برای ناتسو دارد. علاوه بر آن، هر دو رنگ و مدل موی تقریبا یکسان، و ته ریش نازکی دارند که به آنها ظاهری سرسخت و جسور داده اند.


8/ شینیچی ایزومی و یوری کاتسوکی (انگل: قاعده کلی / یوری!!! روی یخ)

شینیچی و یوری شخصیت های انیمه ای شبیه به هم

همه ما شینیچی را با داستان پسر بی گناهی می شناسیم که سرش به زندگی خودش گرم بود تا اینکه یک انگل به نام میگی دست راستش را خورد و تبدیل به بخشی از بدن او شد. پس از این اتفاق، زندگی شینیچی کاملا دگرگون شد.

خب، راستش را بخواهید داستان یوری کاتسوکی خیلی متفاوت است؛ او در یک انیمه روانشناختی نیست! او پروتاگونیست یک اثر ورزشی و انگیزشی است. بنابراین، داستانی که یوری با آن مواجه می شود، حوادثی که پشت سر می گذارد، و درگیری های ذهنی اش، کاملا با شینیچی فرق دارد! ولی خب، اگر از لحاظ ظاهری در نظر بگیریم، یوری خیلی شبیه شینیچی است.


7/ میکاسا آکرمن و مای زنین (تایتان مهاجم / جوجوتسو کایزن)

میکاسا و مای شخصیت های انیمه ای شبیه به هم

میکاسا آکرمن، یکی از خطرناک ترین سربازان پارادایس است. او در عملیات های مهمی مثل مقابله با تایتان مونث و زره پوش، بازپسگیری شیگانشینا، و حمله به مارلی، نقش پررنگی را ایفا کرده است. به هر حال، پشت چهره این رزمنده سرسخت و شجاع، یک دختر آرام و احساساتی قرار دارد. صادقانه بگویم: زمانی که مای زنین را برای بار اول می بینید، اصلا حس نمی کنید رفتارش شبیه میکاسا باشد!

مای زمانی که برای بار اول، به عنوان خواهر دوقلوی ماکی معرفی شد، خیلی دوست داشتنی به نظر نمی رسید. او زخم زبان می زد و می خواست با نوبارا و مگومی (بهتر است بگوییم فقط نوبارا) درگیر شود. جالب است بدانید که ویس اکتر مای، مارینا اینو، همان ویس اکتر آرمین آرلرت و یائومومو است!

مثل چندین نفر دیگر در این لیست، شاید از لحاظ شخصیتی، میکاسا و مای بسیار متفاوت باشند، ولی ظاهری تقریبا مشابه دارند. شکل چهره آنها کمی شبیه است. هر دو چهره ای شرقی و موی مشکی دارند. با این تفاوت که چشم های مای کشیده تر است و بیشتر به چشم های میکاسای فصل چهارم شباهت دارد تا میکاسای قبلی.


6/ هانزو و سایتاما (هانتر ایکس هانتر / وان پانچ من)

هانزو و سایتاما شخصیت های انیمه ای شبیه به هم

هانزو، همزمان با گون و دوستانش از آزمون هانتر سربلند بیرون آمد. او در کارنامه بسیار درخشانش، سابقه شکاندن دست گون را دارد. این شخصیت، بعضی اوقات کمی ترسناک به نظر می رسد. با این وجود، سایتاما بسیار بیخیال است و دنبال شر نمی گردد. تا وقتی که با او کاری نداشته باشید، او هم کاری با شما ندارد.

در 90 درصد شرایط، چهره سایتاما، در حالت “چشم، چشم، دو ابرو” قرار دارد. ولی وقتی سایتاما از این حالت، وارد حالت جدی می شود، چهره اش شباهت زیادی به هانزو پیدا می کند. فکر نکنید صرفا به خاطر ریزش موهای سایتاما این حرف را می زنم! دلیل دیگری هم برای شباهت هانزو به سایتاما وجود دارد. آنها هر دو چشم هایی نافذ دارند که می توانند گاهی اوقات ترسناک به نظر برسند.


5/ تاکومی ریندو و ماز هیوز (ماشه دنیا / کیمیاگر تمام فلزی)

تاکومی و ماز شخصیت های انیمه ای شبیه به هم

تاکومی ریندو و ماز هیوز، از لحاظ رفتاری کمی با هم تفاوت دارند. ولی هردو به عنوان آدم هایی بیخیال، آرام و خونگرم شناخته می شوند. رنگ و مدل مو، لبخند، عینک، یونیفرم، و ته ریش مشابهی دارند. به طوری که اشتباه گرفتن آنها، طبیعی به نظر می رسد. 


4/ یامی و ایو (To love Ru / گربه سیاه)

یامی و اویو شخصیت های انیمه ای شبیه به هم

در صورتی که کتاب را از روی جلد قضاوت می کنید، احتمالا فکر کرده اید یامی و ایو، صرفا دو دختر کاوایی دیگر در انیمه های مدرسه ای هستند. در صورتی که هر دو از خطرناک ترین شخصیت های داستانشان هستند! یامی یک آدم‌کش ماهر است. و ایو هم یک سلاح بیولوژیکی محسوب می شود که با اصلاح ژنتیکی به وجود آمده است. به هر حال، فعلا بحث ما درباره میزان خطرناک بودن آنها نیست؛ درباره شباهت آنهاست. هم یامی و هم ایو، موی بلوند بلندی دارند و مدل موی هر دو هم دقیقا یکسان است. همچنین چهره های آنها بسیار با هم دیگر شباهت دارند. 


3/ ناناسه هاروکا و توبیو کاگیاما (Free! / هایکیو!!)

ناناسه و توبیو شخصیت های انیمه ای شبیه به هم

هارو نسخه کیوتو انیمیشن کاگیاماست. جدی می گویم! ممکن است در نگاه اول کمی متفاوت به نظر برسند، ولی تصور کنید هایکیو را کیوتو انیمیشن با سبک هنری شاخصش می ساخت (آرت استایل منبع اقتباس را فراموش کنید). در این صورت چه اتفاقی می افتاد؟ استودیو کیوتو چانه تیز کاگیاما را کمی تعدیل می کرد و چشم ها را به سبک خودش شفاف به تصویر می کشید. بعلاوه موها را هم براق می کرد. خب، حاصل کار، ناناسه هاروکای خودمان است!

با وجود اینکه از لحاظ ظاهری هارو و کاگیاما تا حدودی مشابه هستند، ولی رفتار و انگیزه های آنها کاملا با هم فرق دارد. کاگیاما به فکر بردن است؛ او می خواهد پیروز میدان باشد. ولی هارو به بردن اهمیت زیادی نمی دهد. از طرف دیگر، کاگیاما در ابتدا به خاطر رفتار خودخواهانه اش، توسط هم تیمی هایش طرد شد. ولی هارو، هیچ وقت هم تیمی هایش را مجبور به اجرای خواسته های خودش نکرد. 


2/ رین اوکومورا و گری فول باستر (جنگیر آبی / فری تیل)

رین و گری شخصیت های انیمه ای شبیه به هم

گری شخصیت بیخیالی دارد؛ ولی زمانی که به کمک او نیاز داشته باشید درنگ نمی کند. او معمولا در حال درگیری فیزیکی و زبانی با بهترین دوستش، ناتسو، دیده می شود.

رین، یکی از دوقلوهای اوکوموراست و با وجود اینکه از برادرش کمی بزرگتر است، ولی معمولا بقیه به خاطر رفتارهایش فکر می کنند او کوچکتر است. مثل گری، درگیری های رین با برادرش یوکیو خیلی زیاد هستند (البته این موضوع بین خواهر و برادرها کاملا طبیعی است!).

علاوه بر رفتارها و شخصیت، رین و گری از لحاظ ظاهری هم بسیار شبیه به هم هستند. رنگ و مدل مو، و شکل چشم های آنها، از جمله بزرگترین شباهت های این دو کاراکتر هستند.


1/ فیتان و لیوای آکرمن (هانتر ایکس هانتر / تایتان مهاجم)

لیوای و فیتان شخصیت های انیمه ای شبیه به هم

فیتان، یکی از آنتاگونیست های انیمه و مانگای هانتر ایکس هانتر است. او عضو فانتوم تروپ، یک گروه مجرم بدنام متشکل از دزدان است و در میان اعضای گروه، رتبه پنجم را از نظر قدرت فیزیکی دارد. با وجود اینکه کاپیتان لیوای هم گذشته چندان درخشانی در شهر زیرزمینی نداشته، ولی به هر حال یکی از قهرمانان داستان محسوب می شود. داریم درباره قوی ترین سرباز بشریت صحبت می کنیم!

اگر باطن را کنار بگذاریم، لیوای اکرمن و فیتان شباهت های زیادی از نظر ظاهری دارند. به ویژه بخش بالایی صورت و موها. به طوری که ممکن است گاهی اوقات آنها را با هم اشتباه بگیرید!

امیدواریم که از معرفی شخصیت های انیمه ای شبیه به هم لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید:

بهترین انیمه های شونن تمام دوران