شروع رابطه ی جدید بعد از جدایی

تا به حال بهم خوردن رابطه را تجربه کرده اید؟ هر کسی که چنین تجربه ای داشته خیلی خوب میداند که چه حسی دارد. این افراد احتمالا این جمله را خیلی شنیده اند که: «وقتی دری به رویتان بسته می شود، مسلما درهای دیگری به رویتان باز خواهد شد». اما آیا شروع رابطه ی جدید بعد از جدایی کار خوبی است؟ خیلی ها به این اصل معتقدند که بهترین راه برای فراموشی نفر قبلی، دل سپردن به دیگری است. شاید به نظر خیلی ها این جملات کاربردی و آرامش بخش باشند، اما بر اساس گفته ی متخصصان پس از شکست در یک رابطه باید به خودتان زمان دهید، نه اینکه بلافاصله وارد رابطه دیگری شوید.


همچنین بخوانید: 15 کاری که نباید بعد از جدایی و بهم زدن انجام دهید!


خیلی هایمان شکست در رابطه را تجربه کرده ایم و تصور کرده ایم راه درمان دردهایمان ورود به رابطه ای جدید و دوباره قرار گذاشتن است. مثال زدن در این مورد خیلی سخت است. اما شاید هر کدام از ما یکبار تجربه ی چنین احساسی را داشته ایم.

باید بدانید که شروع یک رابطه ی جدید قسمتی از پروسه ی ترک رابطه ی قبلی است. شما رابطه تان را تمام کرده اید. سردرگم و تنها هستید و مدام به این فکر می کنید که چه باید کرد. بیشتر از قبل به دنبال پر کردن تنهایی تان هستید. در نهایت دم دست ترین فردی که ممکن است را پیدا کرده و رابطه ی جدید را شروع می  کنید. باید بدانید که شما در برابر خودتان مسئولید! از طرفی برگشتن به رابطه ی قبلی بدون زمان دادن به خودتان بدترین کاری است که میتوانید در این شرایط نسبت به خودتان انجام دهید. 

چرا نباید بعد از جدایی بلافاصله وارد رابطه جدید شویم؟

همان طور که خودتان هم می دانید شروع یک رابطه ی جدید به خودی خود بد نیست. اما اکثر اوقات این شروع رابطه جدید زمانی اتفاق می افتد که شما در شرایط روحی بسیاربدی هستید و تصمیمات ناگهانی می گیرید. شما وقتی وارد رابطه های جدید می شوید که به دنبال راهی برای زنده کردن و دوباره شاد کردن خودتان هستید. این یعنی افرادی را قبول می کنید و کارهایی می کنید که در شرایط عادی انجام نمی دادید.


همچنین بخوانید: 7 تغییر در بدن که بعد از جدایی و بهم زدن رابطه ی عشقی مان رخ می دهند!


البته که تصمیمات آنی این چنینی همیشه بد نیست. ممکن است در طول این روابط به بخش هایی از شخصیتتان دست پیدا کنید که تا به حال نمی شناختید. اما خب! راستش را بخواهید در نهایت بیشتر اوقات این جور تصمیمات بد از آب در میایند. باز هم در این رابطه های آنی شکست می خورید، سوتفاهم ها پیش می آیند و در نهایت قلبتان می شکند. اگر می پرسید چرا باید بگویم که این اتفاق کاملا طبیعی است.

شما به تازگی از یک رابطه ی شکست خورده بیرون آمده اید و قلبتان پر از درد است. برای رابطه ی قبلی که از دست رفت زمان و انرژی زیادی صرف کردید و همه ی اینها به باد رفت. در واقع در حال حاضر قلبتان پر از احساساتی مانند خشم، غصه و خجالت است. اما شما انقدر دربند ایجاد رابطه ای جدید برای فراموشی رابطه ی قبلی هستید، که اصلا این احساسات را درک نمی کنید. نکته اصلی هم همین جاست. وقتی احساسات خودتان را درک نمی کنید چطور می توانید وارد رابطه ای جدید شوید؟

اصلا فکر نکنید که در شروع رابطه ای جدید مشکل از شماست یا حتی از طرف مقابلتان. نه! مشکل از احساسات سرکوب شده تان است که با بروز کوچک ترین مشکلی زنده می شوند و این رابطه را هم خراب میکنند. شروع رابطه ای جدید با این وضعیت برای حال روحی خودتان هم بد است. با شروع رابطه ی جدید بعد از جدایی شما در حق کسی که رابطه تان را با او شروع میکنید هم نا حقی کرده اید.


همچنین بخوانید: تاثیر استرس بر رابطه عاطفی تان جدی تر از چیزی است که تصور می کنید!


هیچ ایرادی ندارد اگر بخواهید با کارهای سرگرم کننده از موضوع شکست در رابطه تان فاصله بگیرید. پس قرار گذاشتن چند ساعته و وقت گذراندن با آدم های جدید به هیچ وجه بد نیست. اما یادتان باشد با این جور کارها نمی توان احساسات سرکوب شده تان را نادیده بگیرید. چون به محض تنها شدن به سراغتان می آیند. هر بار پیچیده و پیچیده تر می شوند. حالا در نظر بگیرید که تمام این شرایط با شروع رابطه ی جدید چقدر بدتر می شود.

اگر چنین اتفاقی افتاد چه کنیم؟

خیلی اوقات اندکی پس از شکست در رابطه ناخودآگاه وارد رابطه ای جدید می شوید. شاید هم در حال حاضر به زوجی فکر می کنید که بلافاصله پس از شکست در یک رابطه وارد رابطه ی جدیدی شدند و خیلی هم موفق هستند. این اتفاقات ممکن هستند. اما سعی کنید منطقی باشید. شما در شروع یک رابطه اوج هیجان و احساسات را تجربه خواهید کرد و همین باعث می شود به اندازه کافی منطقی فکر نکنید.

البته اگر از آن مدل آدم هایی هستید که معمولا از یک رابطه بلافاصله وارد رابطه ی دیگر نمی شوند و کلا منطقی فکر میکنند، اوضاعتان فرق دارد. اگر از این مدل آدم ها هستید و وارد رابطه ای شدید که به نظرتان خوب و منطقی است فقط از سرعت خودتان کم کنید. یعنی خیلی زود همه چیز را جدی نگیرید. چرا که اگر همه چیز خیلی زود جدی شود، یعنی یک جای کار می لنگد.


همچنین بخوانید: چرا همیشه در رابطه جذب افراد بد می شویم؟


بر اساس گفته های متخصصان اینکه شما چطور در مورد پارتنر سابقتان حرف میزنید یکی از فاکتورهایی است که نشان میدهد برای ورود به رابطه ی جدید آماده هستید یا نه! البته خیلی طبیعی است که ناراحت و گاهی خشمگین باشید. اما اگر حس هایتان به چیزی بیشتراز حس ناراحتی و اندکی خشم تبدیل شده، بدانید که هنوز با شکستتان کنار نیامده اید. در این صورت ورود به یک رابطه ی جدید در عین تمام نکردن رابطه ی قبلی برایتان مانند سم است.

اگر حس کردید رابطه ای را بی منطق و خیلی زود شروع کرده اید چطور می توانید تمامش کنید؟

اگر رابطه ای را شروع کردید و فکر میکنید که خیلی زود بوده، لازم نیست بلافاصله با آدمی که دوستش دارید به هم بزنید. صبورباشید و عاقلانه عمل کنید. با خودتان فکر کنید که در مورد گذشته چه حسی دارید؟ در مورد آینده تان چه حسی دارید؟ و یا اینکه اصلا در مورد خودتان چه فکر میکنید؟ اگر با خودتان فکر میکنید که پارتنرسابقتان شما را با هم ببیند و با این روش آزارش دهید، در مسیر اشتباهی هستید. در این صورت باید با دوستان نزدیکتان درد و دل کنید یا از یک متخصص کمک بخواهید.

اما اگر چنین قصدی ندارید و واقعا برای شروع یک زندگی دوباره تلاش می کنید، سعی کنید محتاطانه عمل کنید. به سرعت رابطه تان دقت کنید و هرگز شتاب زده عمل نکنید. به احساساتتان توجه کنید و وقتی فهمیدید هنوز درگیر گذشته تان هستید، در رابطه تان بیشتر احتیاط کنید.

شاید فکر خوبی باشد که در این مورد با پارتنر جدیدتان هم صحبت کنید. با خودتان و پارتنرتان صادق باشید و احساساتتان را رو کنید. البته لازم نیست تمام جزییات رابطه قبلی تان را بگویید. اما به او بگویید که در حال فراموشی هستید و در عین حال می خواهید با او ادامه دهید. در این پروسه تنها و تنها به زمان لازم دارید.

در پایان باید بگویم که شروع یک رابطه ی جدید بلافاصله پس از شکست رابطه ی قبلی به خودی خود بد نیست. اما دائم به این فکر کنید که وارد کردن یک نفر دیگر به زندگی تان، پیش از خروج نفر قبلی تصمیم بزرگی است. پس اگر پارتنر جدیدتان را دوست دارید و به او احترام می گذارید اینکار را نکنید. لحظه ای تصمیم گرفتن در این راه به کمکتان نمی آید. با خودتان و البته پارتنرتان صادق باشید تا بهترین تصمیم ها را بگیرید.

در ادامه بخوانید:

10 نوع از رابطه های بی سرانجام که باید هرچه زودتر به آنها پایان دهید! 

5 توصیه مفید برای اتمام رابطه که حتما باید بدانید!