شناخت شخصیت با دست خط

آیا برای شما هم این سوال پیش آمده است که چگونه شناخت شخصیت با دست خط افراد امکان پذیر است؟ این بسیار جالب است، زیرا نحوه ای که کلمات را نقطه گذاری می کنید و یا سرکشی که برای حرف گ می گذارید و یا هر روش منحصر به فرد دیگری که در نوشتن از آن استفاده کنید، میتواند بیش از 5000 ویژگی مختلف را درباره ی شخصیت تان نمایان کند.

 کلمات را بزرگ می نویسید یا کوچک؟

حتما از دیدن اینکه یک تحلیل نگارش ساده چه چیزهایی را می تواند درباره ی شما بگوید، شگفت زده خواهید شد. آیا می دانستید که آدم های بزرگ و اجتماعی تمایل دارند که کلمات را بزرگ بنویسند؟ همچنین آیا می دانستید که آدم های خجالتی و یا درون گرا تمایل دارند که کلمات را کوچک بنویسند؟  اگر اندازه ی کلمات در نوشتار شما متوسط می باشد، بدانید که این نشان دهنده ی توانایی قوی شما برای توجه و تمرکز است.


همچنین بخوانید: دلایل تغییر شخصیت و علائم و درمان آن ؛ هرآنچه باید دراین باره بدانید!


چقدر بین کلمات تان فاصله می گذارید؟

افرادی که فاصله ی زیادی بین کلمات شان می گذارند، از آزادی و استقلال لذت می برند. اما کسانی که کلمات را به نوعی به بهم چسبیده می نویسند، ترجیح می دهند که با دیگران همراه باشند. اگر در نوشتارتان کلمات را کاملا به هم چسبیده می نویسید، تحلیل نگارش ممکن است حدس بزند که شما وابسته و یا بسیار علاقمند به شلوغی هستید.

هنگام نوشتن چقدر خودکار را روی کاغذ فشار می دهید؟

فشار زیاد خودکار بر روی کاغذ نشان دهنده ی وجود تنش و خشم است. در حالی که فشار متوسط خودکار روی کاغذ نشانگر وجود تعهد است. فشار کم یا نرم خودکار هم می تواند به این معنا باشد که شما مضطرب، حساس و یا کم انرژی هستید.


همچنین بخوانید: ۱۳ مورد که نشان می دهند شما با یک روان پلید (سایکوپت) روبه رو هستید !!!


نقطه ها را چگونه می گذارید؟

طبق گفته کارشناسان تحلیل نوشتار، اگر شما نقطه ها را بالاتر از حد معمول می گذارید به این معناست که تخیلی فعال دارید. همچنین گذاشتن نقطه نزدیک تر از حد معمول به کلمه نشانگر یک ذهن سازمان یافته و دقیق است. آگر نقطه ی کلمه را به سمت چپ می گذارید احتمالا خصلت طفره رفتن و به تعویق انداختن امور را دارید. و اگر نقطه هایتان را با دایره ی کوچک یا… می گذارید احتمالا دارای ویژگی های بازیگوشانه و کودکانه هستید.

امضای شما چقدر قابل خواندن است؟

به نوعی می شود گفت امضایی که قابل خواندن است، نشانه ی اعتماد به نفس و راحتی است. در حالی که امضای غیرقابل خواندن نشانگر فردی درون گرا است که سعی می کند امنیت اش را حفظ کند.


همچنین بخوانید: چگونه سبک شوخ طبعی تان، شخصیت تان را نمایان می کند؟


دست خط تان به کدام طرف مایل است؟ چپ یا راست؟

زمانی که سوال دست خط ما درباره ی شخصیت مان چه می گوید را در ذهن داشتید، آیا تصور می کردید که تحلیل نگارش بتواند از انحراف کلمات شما به چپ یا راست، ویژگی هایی از شخصیت تان را نمایان کند؟ انحراف به راست به این معنی است که شما دوست دارید با افراد جدید ملاقات کنید و با آنها کار کنید، در حالی که انحراف به سمت چپ به این معنی است که شما ترجیح می دهید فضای خصوصی خود را حفظ کنید.

زیر نکات مهم خط می کشید یا دور آنها؟

اینکه برای مشخص کردن نکات مهم زیر آنها خط می کشید یا دور آنها، به اینکه دست خط تان درباره ی شما چه می گوید مربوط است. افرادی که زیر نکات مهم خط می کشند به احتمال بیشتری باهوش هستند و درحال جلوگیری از پرخاشگری هستند. و خط کشیدن دور کلمات نشانه ی خلاقیت و توانایی هنری است.

آهسته می نویسید یا سریع؟

اگر خیلی سریع می نویسید به احتمال زیاد بی صبر هستید و یا از هدر دادن وقت بدتان می آید. و اگر آهسته می نویسید متکی به خود و اصولی هستید.

شما در حال دروغ گفتن هستید اگر دست خط تان….

اگر هر ویژگی از دست خط تان مثلا انحراف کلمه ها در طول نوشته ی تان به طور چشمگیری تغییر کند، این احتمال وجود دارد که در حال دروغ گفتن هستید.

در ادامه بخوانید: