شناسایی افرادی که قرنطینه را رعایت نمی کنند!!!

شناسایی افرادی که قرنطینه را رعایت نمی کنند ممکن است به نفع خیلی ها باشد!!! اینکار جان مردمی که نیاز به حمایت دارند را حفظ می کند!

با ما همراه باشید تا با روش های شناسایی افرادی که قرنطینه را رعایت نمی کنند آشنا شوید !

یک گروه مخفی در ایتالیا و آمریکا پست های افراد در ماه مارچ را بررسی کردند!  هدف این بررسی این بوده که افرادی که باید در قرنطینه باشند  ولی نبودند شناسایی شوند!

سپس پست ها در اختیار کمپانی logograb قرار داده شد! این کمپانی قادر است چهراه افراد و مکان را شناسایی کند! در نهایت این کمپانی موفق شد چهره 33120 ایتالیایی که قرنطینه را ترک کرده بودند شناسایی کند!


چگونه در زمان کرونا خرید کنیم؟ ؟؟ راهکارهای خرید ایمن پیش و پس از خرید!!!

اعدادی که با ویروس کرونا مبارزه می کنند


این گروه اطلاعات به دست آمده را به دولت ایتالیا داد

و در نهایت گفته که تنها هدفش سلامتی جامعه است! نه به هم زدن محیط خصوص افراد! سایر عکس ها و اطلاعات افراد هم حذف شده است!

در نظر این گروه داشتن محیط خصوصی از حقوق اولیه بشر است ! اما …. لازم است که در برخی شرایط از دولت و دولتمردان حمایت کنیم!

عملکرد بعضی آدمها روزانه جان بیش از هزاران نفر را به خطر می اندازد و هدف ما جلوگیری از اینکار است!

ایتالیا این روز ها مرکز شیوع کروناست!

6000 مرگ در اثر این بیماری تا به حال گزارش شده ! 63000 مبتلا هم تا کنون ثبت شده اند! دولت هم به همین خاطر دستور به قرنطینه شهر ها داده است!

کمپانی های تکنولوژیکی هم در این راستا به داد مردم رسیده اند ! نقشه های قسمت های قرنطینه شده و شهر ها و فروشگاه های بسته شده با این روش در اختیار مردم قرار می گیرد!

مردم هم این اقدامات دولت را قبول دارند! کارهایی که در گذشته شکستن حریم شخصی حساب می شد حالا کاملا پذیرفته شده است! کمپانی ها هم تمهیدات خاص خود برای محافظت از اطلاعات شخصی را برداشته اند! چرا که این روز ها هدف اصلی حفظ جان مردم است!

سازمان بهداشت جهانی هم از تکنولوژی برای پیگیری و تشخیص زود تر کووید 19 استفاده میکند! در کشور هایی مانند چین و سنگاپور تعقیب کردن مردم با استفاده از ردیابی گوشی شان بسیار موثر بوده است!

اما سوال این جاست!! شکستن حریم خصوصی مردم تا کی و تا کجا قرار است ادامه پیدا کند! آیا بیماری کرونا موجب آلودگی حریم های شخصی مان هم می شود!!!!  ؟؟؟

شکی نیست که استفاده از تکنولوزی و اطلاعات با کیفیت بالا در تشخیص و کنترل این بیماری به محققان کمک خواهد کرد!

بر اساس گفته های سازمان حقوق دیجیتال دولت ها تا به حال خیلی از مرز ها را شکسته اند! آزادی بیان و عقاید مردم به خطر افتاده است!

یافته های این گروه مخفی

شناسایی افرادی که قرنطینه را رعایت نمی کنند

این گروه مخفی شبکه های احتماعی را زیر رو کرده است! پست های اینستاگرامی و استوری های افراد بررسی شده ! در نهایت این گروه بر ایتالیا تمرکز کرد!

افرادی که قرنطینه را شکسته بودند مورد شناسایی قرار می گرفتند! این گروه خود را مانند تروریست ها و سوئ استفاده کنندگان از تکنولوژی نمی داند!!! آ

نها معتقدند اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی باید در خدمت درمان و کنترل کرونا باشد!

کار اصلی آنها شناسایی افراد و خیابان های شلوغ نیست! آنها از این کار به عنوان روشی استفاده می کنند تا به دولتمردان نشان دهند کجای کارشان غلط است! چرا که اگر سیاست گذاری در زمینه قرنطینه درست بود این افراد هرگر قرنطینه شکسته نمی شد!

این گروه پروفایل اینستاگرام 552000 نفر را بررسی کرد! هم چنین 504592 پست اینستاگرام مورد بررسی قرار گرفت! تاریخ بررسی این پست ها بین 11 ام و 18 مارچ بوده است! این در حالی است که نخست وزیر ایتالیا در 9ام مارچ دستور به قرنطینه ی شهر ها داد!

این گره در ادامه گقته که دریافت اجازه رسمی برای چنین تحقیقاتی ضروری نبوده ! چرا که تمامی پروفایل های بررسی شده پابلیک بودند! لازم به فالو کردن و کسب اجازه برای دیدن پست ها نبوده!!!

کمپانی فیس بوک گه اینستاگرام را خریده در حال بررسی این تحقیقات است!

بر اساس گفته های سخنگوی این کمپانی بعضی ها قوانین ما را زیر پا گذاشته اند و ما در حال بررسی و پیگیری حقوق کاربرانمان هستیم!

در ادامه گفته شده که کمپانی فیس بوک راه هایی را پیدا کرده که در عین حفظ حریم شخصی افراد به کنترل کرونا کمک میکند!

گروه مخفی نام افراد ، اطلاعات پروفایل و چهره ها را در عکس ها شطرنجی کرده است! اطلاعات بصورت خیلی کلی در اختیار دولت قرار گرفته! برای مثال نام دقیق افراد و خیابان محل زندگی شان داده نشده است!

اطلاعات هم در جایی امن ذخیره شده! تنها کمپانی logograb به این اطلاعات دسترسی دارد! آنهم تحت نظر دولت! این کمپانی یک کمپانی ایتالیایی است که از هوش مصنوعی برای شناسایی چهره افراد استفاده میکند!

این هوش مصنوعی می تواند تشخیص دهد مردم در حال انجام دادن چه کاری هستند؛خرید میکنند، رانندگی می کنند !!! حتی تعداد افرادی که در یک مکان دور هم جمع شده اند هم با این تکنولوژی تعیین می شود!

داده ها مشخص کرد مردم در پارک ها و سواحل بیش از جاهای دیگر دور هم جمع ی شوند!

از تکنولوژی این کمپانی در راستای تعقیب کردن افراد آلوده هم می توان استفاده کرد! البته برای انجام چنین کارهایی حتما باید مجوز رسمی از دولت گرفته شود!!!

بالانس میان حریم شخصی و سلامت جامعه

ایجاد چنین بالانسی خیلی سخت است! مردم معمولا نمی دانند که از پست هایشان چه استفاده هایی میشود! با وجود پابلیک بودن پیج ها چنین استفاده از عکس ها هرگز مجاز نبوده و نیست!

اما نکته این جاست که از این عکس ها برای سلامت جامعه استفاده شده است! همین جاست که دولت و کمپانی ها کارشان به هم گره می خورد!

چه حالی به شما دست می دهد اگر عکستان که در ساحل بوده اید برای مجازات شما بررسی شود؟؟؟؟

شیوع بیماری کرونا برداشت ما از حریم خصوصی را تغییر داده است!!! نکته ی روز حفظ جان مردم است و همین کمپانی را تا به حال ساکت نگه داشته است!