به طور معمول عیدها یکی از بهترین اتفاقات در سال هستند. حال و هوای مناسب بهار بی‌شک تاثیر زیادی برای گردش و تفریح روی افراد می‌گذارد. حال در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم چگونه از این تعطیلات استفاده کرده و به شهرهای اطراف تهران که همیشه از نظرمان دور مانده است سفر کنید.

طالقان

طالقان یکی از شهرهای نزدیک تهران برای مسافرت است که هم طبیعت بسیار زیبایی دارد و هم جایی جذاب برای مسافرت و عوض کردن حال و هوا است.
جاذبه‌های گردشگری طالقان تهران
⦁ سد و دریاچه ی طالقان
⦁ ارژنگ قلعه
⦁ روستای ایستا
⦁ روستای میر
⦁ آبشار کرکبود
⦁ آبشار سوهان

کردان

کردان هم منطقه‌ای سرسبز و بسیار آباد است که جاهای دیدنی بسیاری در خود دارد. برخی از معروف‌ترین این جاذبه‌ها عبارتند از:
⦁ رود کردان
⦁ برج مقبره
⦁ دهکده‌ های تفریحی کردان
⦁ سایت پروازی کردان

قزوین

قزوین جاذبه‌های مختلف از تاریخی گرفته تا مکان های تفریحی مدرن در خود زیاد دارد. با خرید بلیط اتوبوس از علی بابا می‌توانید به تمامی شهرهای زیبای ایران سفر کنید و شهرهای نزدیک تهران را تجربه کنید. ما می‌خواهیم چند مورد از بهترین جاذبه‌های این شهر را به شما معرفی کنیم که عبارتند از:

⦁ کاخ چهلستون
⦁ موزه شهر
⦁ بازار قزوین
⦁ مسجد جامع قزوین
⦁ مسجد النبی
⦁ حمام قجر
⦁ خیابان سپه
⦁ شاهزاده حسین

کن سولقان

کن سولقون بیشتر جاذبه‌هایی برخواسته از دل طبیعت دارد و از این رو بهترین جاذبه‌های طبیعیش عبارتند از:
⦁ دره دو چناران
⦁ روستای واریش
⦁ روستای وردریج
⦁ غار بیوک آقا
⦁ روستای سنگان
⦁ آبشار رندان
⦁ پارک جنگلی کوهسار
⦁ امامزاده داوود
برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس علی بابا به این سایت رفته و مقصد مورد نظر خود را انتخاب کرده و به سفر بپردازید.

اوشون فشم

به خاطر نزدیکی اوشون فشم به منطقه کوهستانی، در این منطقه جاذبه‌های دیدنی مختلفی وجود دارد که برایتان برخی از آنها را می‌گوییم.
⦁ پیست اسکی دربند سر
⦁ پیست دیزین
⦁ پیست شمشک
⦁ روستای آهار
⦁ باغگل
⦁ دربندسر

فیروکوه

از فیروزکوه برایتان گفتیم. از این رو می‌خواهیم در بین جاذبه‌های بی‌شمارش، چند جاذبه را معرفی کنیم:
⦁ تنگه واشی
⦁ چشمه آب معدنی خمده
⦁ روستای لزور
⦁ دریاچه سد لزور
⦁ تنگه میشینه مرگ

دماوند

دماوند پر است از جاذبه های طبیعی و دیدنی که واقعا اوقات فرح انگیزی را برای شما به وجود می‌آورد. برخی از این جاذبه‌ها عبارتند از:
⦁ چشمه تیز آب
⦁ روستای وادان
⦁ تنگه لار
⦁ مسجد جمعه دماوند
⦁ برج شیخ شبلی
⦁ چشمه اعلا
⦁ دریاچه تار
⦁ امامزاده عبدالله و خلیل الله

لاریجان

لاریجان شهر سر سبز و زیبایی است و دیدنی‌های آن اصلا کم نیستند ولی ما چند نمونه از بهترین جاذبه‌های آن را به شما معرفی می‌کنیم.
⦁ آب گرم لاریجان
⦁ روستای نوا
⦁ روستای گرنا
⦁ دریاچه امامزاده علی
⦁ آبشار برز
برای خرید بلیط اتوبوس رشت تهران از علی بابا کلیک کنید

پردیس

بهترین جاذبه‌هایی که می‌خواهیم در پردیس به شما معرفی کنیم، بیشتر طبیعی هستند و مردم چه قصد اقامت در این شهر داشته باشند و چه نه، معمولا به دیدن آنها می‌روند. این دیدنی‌ها عبارتند از:
⦁ رودخانه جاجرود
⦁ پل شاه عباسی
⦁ آبشار کمرد

لواسان

لواسان منطقه خانه‌های لوکس، رستوران‌ها و کافه‌های فرد اعلا و جاذبه‌های طبیعی و دیدنی بسیار زیاد است. برخی از این جاذبه‌ها عبارتند از:
⦁ دهستان ایرا
⦁ غار موزه وزیری
⦁ روستای افجه
⦁ امامزاده فضلعلی
⦁ آبشار برگ جهان

کاشان

یکی از شهرهای نزدیک تهران که مقصد خوبی برای سفر ارزان و کوتاه است، کاشان است. این شهر تاریخی نه تنها به دلیل فاصله نزدیک مورد توجه تهرانی‌هاست بلکه از سراسر جهان برای دیدن بناهای تاریخی و تپه‌های باستانی آن توریست‌های زیادی به آن سفر می‌کنند. شهر زیرزمینی نوش‌آباد، خانه‌های تاریخی، مسجد آقا بزرگ، مراسم گلاب‌گیری، آبشار نیاسر و ییلاق قمصر از جاذبه‌های مهم کاشان‌اند. خرید بلیط اتوبوس از علی بابا به شما این امکان را می‌دهد تا بلیط مورد نظر خود را انتخاب کرده و به سفر بپردازید.
کاشان ۲۴۵ کیلومتر با تهران فاصله دارد و باید برای سفر به آن از تهران به جاده قم و بعد از آن به جاده قم-کاشان بروید تا به این شهر برسید.
هزینه سفر به کرمان

قم

قم یکی از شهرهای زیارتی است که به دلیل وجود حرم معصومه‌ (س) زائرها و مسافرهای زیادی به این شهر سفر می‌کنند.
این شهر یکی از مقصدهای سفرهای کوتاه است که تهرانی‌ها می‌توانند خیلی زود به آن‌جا برسند و سفر سیاحتی و زیارتی خوبی داشته باشند. سوهان یکی از خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های این شهر است و در ورودی آن یک خیابان بزرگ را می‌بینید که پر از فروشگاه‌های سوهان با طعم‌های مختلف است. امیدواریم در سفر به قم و گشت‌و‌گذار در بازار قدیمی،‌ خانه ملاصدرا، خانه یزدان‌پناه و باغ گنبد سبز اوقات خوشی داشته باشید.
فاصله تهران تا قم ۱۳۵ کیلومتر است و باید از جاده تهران-قم به این شهر سفر کنید.

هراز و آب اسک

به فاصله ۸۰ کیلومتری تهران یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین مناطق وجود دارد. آب اسک از توابع استان مازندران هست و از مسیر اتوبان پردیس و جاده هراز می‌توانید به آن‌جا بروید. اگر فصل مناسب بروید می‌توانید از محیط زیست مجوز ماهیگیری از دریاچه آب اسک رو هم بگیرید. چشمه آب گرم و غار زیبای آب اسک را هم از دست ندهید.