شرکت شیائومی به تازگی از پرچمدار ارزان قیمتی رونمایی کرده که از خانواده محصولات پوکو بوده و طراحی شیکی هم دارد. این گوشی رقیب جدی برای OnePlus Z محسوب شده که بزودی وان پلاس آن را با مشخصات میان رده معرفی می‌کند. محصول جدید شیائومی که به عنوان قاتل پرچمدار شناخته می شود، Poco F2 Pro نام دارد. قیمت این دستگاه با مشخصات فوق العاده در بازار اروپا 499 یورو است و در پیکربندی مختلف از جمله 6 یا 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی راهی بازار می شود.


همچنین بخوانید »

سامسونگ گلکسی نوت 20 و گلکسی فولد 2 را به صورت اتفاقی تایید کرد!

لنوو Legion اولین گوش گیمینگ لنوو !!! 

ال جی Velvet با دوربین قطره چکانی معرفی شد!


برند چینی درصدد بوده تا محصولاتی برجسته و خوش قیمت راهی بازار کند. Poco F2 Pro از نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با وضوح 1080*2400 پیکسلی با نرخ تجدید 60/90/120 هرتز، پردازنده اسنپدراگون 865 با تراشه گرافیکی آدرنو 650، حافظه رم 8 یا 6 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی، سیستم عامل اندروید 10 کیو، دوربین عقب چهارگانه 64/13/5/2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی برخوردار است.

باتری این اسمارتفون 4700 میلی آمپرساعتی بوده و فناوری شارژ سریع 30 واتی هم برای آن در نظر گرفته شد. این اسمارتفون به پشتیبانی شبکه 5G پرداخته و یک مدل برجسته است.

علاوه بر تراشه پردازشی جدید، دوربین جدید به کار گرفته شده در پوکو اف 2 پرو هم یکی دیگر از عواملی است که دارندگان نسخه‌های فعلی پوکو و خریداران جدید را به تهیه این مدل ترغیب می‌کند. دوربین پشتی دارای سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی است که با فناوری ادغام پیکسل می‌تواند تصاویر 16 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.6 میکرومتری تولید کند. در کنار این سنسور اصلی سه لنز دیگر هم تعبیه شده که یکی 5 مگاپیکسلی بوده و قابلیت بزرگنمای اپتیکال دو برابری را فراهم می‌کند. دیگری از نوع زاویه گسترده و 13 مگاپیکسلی است و در نهایت یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی هم مسئول اعمال افکت بوکه در عکس‌ها است.

Poco F2 Pro گوشی هوشمند برجسته 

استفاده از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 865 این امکان را برای دوربین پوکو اف 2 پرو فراهم کرده که بتواند با وضوح 8K‌ و نرخ 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. البته اگر به فیلم‌برداری در این وضوح تصویری علاقه‌مند هستید به شما توصیه می‌کنیم که به سراغ مدل 256 گیگابایتی بروید تا بعدآً با مشکل کاهش سریع فضای ذخیره‌سازی روبرو نشوید. اگر هم به فیلم‌برداری 8K‌ علاقه‌ای ندارید، می‌توانید فیلم‌های خود را با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه ضبط کنید تا علاوه بر روان‌تر بودن، فضای کمتری هم اشغال شود.

دوربین سلفی این گوشی نیز از یک سنسور 20 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و مکانیسم کشویی آن باعث شده تا تنها در مواقع لزوم بیرون بیاید و به این ترتیب هیچ فضایی را هم از صفحه نمایش اشغال نکند. صحبت از صفحه نمایش شد و باید اشاره کنیم که پوکو اف 2 پرو از یک نمایشگر 6.67 اینچی با پنل سوپر امولد بهره می‌برد که قابلیت پشتیبانی از فناوری تصویر +HDR را دارد. بنابراین حتی با وجود باقی ماندن رزولوشن در حد +1080p، می‌توان انتظار افزایش کیفیت تصویر را در این مدل جدید داشت. استفاده از پنل امولد همچنین این امکان را فراهم کرده که از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش استفاده شود.

در مورد صفحه نمایش باید این نکته را هم اشاره کنیم که برخلاف پرچمدارهای مطرح بازار نرخ تازه‌سازی تصویر افزایش خاصی نداشته و همچنان 60 هرتز است، اما در عین حال سرعت نمونه‌گیری لمسی تا 180 هرتز افزایش یافته است.

شیائومی قصد دارد محصول جدید را بزودی با قیمت پایه 499 یورو و نهایی 580 یورو راهی بازار شود.