صحبت درباره پورن با کودکان برای اکثر والدین مشکل است اما حقیقت این است که شما باید این کار را انجام دهید.
با توجه به چگونگی دسترسی آسان پورنو در اینترنت و شیوع استفاده از کامپیوتر، تبلت ها و تلفن های هوشمند در دست بچه ها یا دوستانشان، مطمئناً در بعضی مواقع این موضوع تبدیل به دغدغه می شود. ممکن است بچه ها حتی بسیار زودتر از سنی که انتظارش را داریم گرفتار پورنوگرافی شوند.

روزنامه نگار لیزا لینگ اخیراً استفاده از پورنو را در بین کودکان و نوجوانان مطالعه کرده است.  وی به مصاحبه با معتادانی پرداخت که برای اولین بار در سنین جوانی در معرض پورنوگرافی قرار گرفتند، از جمله الکساندر رودز 29 ساله، که اکنون یک انجمن آنلاین برای کسانی که با اعتیاد به پورنو مقابله می کنند، اداره می کند. بنابراین صحبت درباره پورن باکودکان اهمیت دارد. 



“رودز به لینگ می گوید:” کودکان ممکن است افراد برهنه را در طی رابطه جنسی، ببیند. “

“بچه ها رابطه جنسی را از طریق تماشای فیلم های پورن یاد میگیرند نه از طریق روال طبیعی زندگی. “

رودس می گوید 11 ساله بود که اولین بار در یک وب سایت بازی های ویدیویی در معرض پورنو قرار گرفت. و در سن 12 سالگی گرفتار اعتیاد به پورن شد. 

چرا صحبت درباره پورن با کودکان مهم است؟

دیگر فرقی نمی کند که آنها بصورت پنهانی در زیرزمین تصاویر پورن را تماشا کنند.  آنها به احتمال زیاد پورنو را بصورت آنلاین – چه با جستجوی گوگل چه از طریق تبلیغی در یک وب سایت به ظاهر امن یا به لطف برخی از بچه های مدرسه مشاهده می کنند. حتی اگر شما سخت تلاش می کنید تا رابطه جنسی خود را در خانه ایمن نگه دارید. برخورد با پورنو برای اکثر بچه ها اجتناب ناپذیر است.

اگر نمی خواهید فرزند شما در سن 5 یا 10 سالگی به پورن اعتیاد پیداکند بهتر است هرچه زودتر اقدام به صحبت درباره پورن با کودکان را در اولویت قرار دهید.

وقتی کودکان فیلم پورن تماشا میکنند از آنچه پشت دوربین درست قبل از شروع فیلمبرداری یا در حین رابطه جنسی اتفاق می افتد بی خبرند و شاید گمان کنند این یک رابطه عاشقانه و متعهدانه است در حالیکه این تمام ماجرا نیست. 

چه زمانی مکالمه را شروع کنیم؟

قبل از آنکه با فرزندان خود در مورد پورنو صحبت کنید، آنها باید از قبل درک اساسی از رابطه جنسی داشته باشند. شاید بهتر باشد درباره رضایت و پذیرش بدن و ایمنی در روابط هم با آنها صحبت کنید. شما نباید سعی کنید همه این موارد را در یک مکالمه پوشش دهید – که ممکن است بسیار طاقت فرسا یا حتی ترسناک باشد- اما لازم است درباره چنین مسائلی اطلاعات کافی را به فرزندتان بدهید تا شاید بتوانید از اعتیاد آنها به پورن جلوگیری کنید. 

 شادین فرانسیس، درمانگر ازدواج و خانواده، که برنامه های درسی آموزش جنسی را برای مقطع ابتدایی و دبیرستان می نویسد، می گوید که از سن 11 سالگی، بیشتر بچه ها در معرض نوعی محتوای جنسی آنلاین هستند.  بنابراین، هنگامی که تلفن های هوشمند خود را دریافت می کنند، حساب های رسانه های اجتماعی را آغاز می کنند و آزادی بیشتری در اینترنت به دست می آورند، این زمانی است که باید شروع به صحبت در مورد آن کنید. و درباره خطرات عدم احتیاط در این حوزه به آنها هشدار دهید.



تفاوت رابطه ی جنسی و پورنو را تعریف کنید؛

به فرزندانتان توضیح دهید دقیقاً مانند بازیگران در برنامه های تلویزیونی، افرادی که جلوی دوربین رابطه جنسی دارند، نقش بازی می کنند.  آنچه آنها می بینند رابطه جنسی بین زوج هایی نیست که یکدیگر را دوست دارند و یا به رابطه یا یک نفر تعهد دارند- آنها نقش ایفا می کنند. 

لیزا دامور، روانشناس و نویسنده کتاب “تحت فشار” به واشنگتن پست می گوید؛“پورنوگرافی درباره مضامین خشونت علیه زنان است.” توضیح این موضوع می تواند در تقویت ارزشهایی که می خواهید کودکانتان آن را فرا بگیرند کمک کننده باشد و آنها را به سمت زندگی جنسی سالم سوق دهد.

در نهایت، هدف مکالمات مانند اینها این است که با فرزند خود متحد شوید. شما می خواهید آنها وقتی چیزی ترسناک یا گیج کننده می بینند پیش شما بیایند، بدون اینکه از این مسئله ناراحت شوند. به آنها اطمینان دهید که آنها می توانند در مورد هر چیزی که می شنوند یا می بینند، صرف نظر از همه چیز با شما صحبت کنند.