صحبت کردن و تنفس باعث انتقال کرونا می شود ! بنا به گزارش CNN یک هیئت علمی معتبر اعلام کرده علاوه بر سرفه و عطسه ممکن است کرونا از طریق صحبت کردن و یا حتی تنفس نیز منتقل شود.


همچنین بخوانید

آیا ویروس کرونا از طریق هوا منتقل می شود ؟

سه راه اصلی انتقال کرونا ؛ پیشگیری بهتر از درمان است!

با این 12 راهکار در بیرون از منزل از شر کرونا در امان بمانید!!!!


صحبت کردن و تنفس باعث انتقال کرونا

صحبت کردن و حتی تنفس ممکن است این بیماری را منتقل کند! البته که تحقیقات در این مورد هنوز بسیار محدود است! اما نتایج ثابت می کند که … بله !!!! این بیماری با نفس کشیدن هم منتقل می شود!

برای همین گفته می شود که برای بیرون رفتن از منزل ماسک استفاده کنید! حتی وقتی فاصله ی اجتماعی رعایت می شود! البته لازم نیست همه  ی مردم ماسک های مخصوص جراحی و یا مدل های پیشرفته ماسک را استفاده کنند!

چرا که کادر درمان بیشتر از ما به این ماسک ها احتیاج دارند! برای ما همین ماسک های ساده هم کفایت می کند!

یکی از اعضای مبارزه با کرونا در کاخ سفید گفته است که استفاده ی همه گیر ماسک در دستور کار دولت قرار گرفته! این یعنی برای پیشگیری از شیوع این بیماری استفاده از ماسک الزامی خواهد شد!

https://edition.cnn.com/2020/04/02/health/aerosol-coronavirus-spread-white-house-letter/index.html

فاینبرگ، مدیر بخش مبارزه به بیماری های واگیردار در شرایط اورژانسی گفته است که در نامه ای موضوع واگیر داری کرونا را به کاخ سفید اعلام کرده است!

در این نامه که در روز چهارشنبه به کاخ سفید رسید نوشته شده بود که این بیماری نه تنها با سرفه و عطسه بلکه با دم و باز دم بیماران هم در هوا منتقل می شود!

CDC می گوید افرادی که کمتر از 6 فوت با هم فاصله درند با ذرات تنفسی موجود در سرفه و عطسه بیمار می شوند!

 این موضوع درست است! اما ثابت شده که مایعات خارج شده از دهان حین صحبت کردن هم ممکن است موجب انتقال بیماری شوند! بر اساس تحقیقاتی که در چین انجام شده این ویروس می تواند در حین جا به جایی اشیا یا حرکت کادر درمان در هوا منتقل شود!

ویروس های موجود در اتاق بیماران از 6 فوت هم دور تر می شوند! خبر بدی است اما… این ویروس ها می توانند در هوا معلق بمانند و شما را بیمار کنند! این را هم بگوییم که کرونا به اندازه سرخک یا سل واگیر دار نیست!

اگر می پرسید ویروس تا کی در هوا معلق می ماند باید بگویم که این مسئله به فاکتور های متفاوتی بستگی دارد! برای مثال میزان ویروس های که فرد بیمار در هوا پخش میکند! میزان تهویه ی هوا در اتاق هم نقش بسزایی دارد!

اگر بیماری در اتاق هست و تهویه ای وجود ندارد ویروس در هوا می ماند و احتمالا بعدا شما از میان هوای ویروسی رد خواهید شد!

از آن هوا نفس خواهید کشید! اما ویروس های معلق در هوای آزاد با باد ملایم موجود از بین خواهند رفت! حداقل یکجا نمی مانند تا شما را بیمار کنند! تراکمشان هم در هوای آزاد خیلی کمتر می شود!