استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی برای غلبه بر ترس و آموزش مهارت های مورد نیاز به سنگ نوردان در ارتفاع !

یکی از تکنولوژی های جالبی که در نمایشگاه AR/VR expo در کلن آلمان به نمایش گذاشته شد، بازی صخره نوردی مجازی / VR rock climbing wall game بود ! که به شما امکان بالا رفتن از محیط های عجیب غریب و نزدیک به واقعیت در دنیای مجازی را برای غلبه بر ترس خود از ارتفاع میدهد.

این پروژه همکاری مشترکی بین دانشگاه علوم کاربردی دوسلدورف و کمپانی InnovationsHub است. سیستم صخره نوردی مجازی از یک دیواره چوبی متشکل از دو دوربین HTC Vive ، به همراه بست ها و گیره های ایمنی کوه نوردی ، دستکش های مخصوص ، یک هدست واقعیت مجازی و چند سنسور بهره می برد!

در ادامه بخوانید » بهترین هدست‌های واقعیت مجازی / قیمت + راهنمای ‌خرید 

صخره نوردی مجازی ، روشی امن برای غلبه بر ترس از ارتفاع و تمرین صخره نوردی !

دستگیره های دیواره بصورت واقع گرایانه در دنیای مجازی طراحی شده اند، همزمانی که آنها را در دنیای مجازی لمس مکنید در واقعیت نیز در حال لمس کردن آنها هستید!  در نتیجه شما میتوانید به راحتی در دنیای مجازی تا هر ارتفاعی که می خواهید بالا بروید !


همچنین بخوانید

درمان اختلالات روانشناختی با VR تراپی

جدیدترین موزیک ویدیو کمیکال برادرز را بصورت VR (واقعیت مجازی) در مجله وارونه تماشا کنید!!!

مهمترین بازی های معرفی شده سونی در E۳ ۲۰۱۸


صخره نوردی مجازی ، روشی امن برای غلبه بر ترس از ارتفاع و تمرین صخره نوردی !

شما میتوانید در دنیای های فانتزی یا محیط های واقع گرایانه به صعود بپردازید. چندین چالش جالب نیز برای تقویت تکنیک های صخره نوردی شما اضافه شده است. نظیر چراغ های شناور در هوا که باید آنها را لمس کنید!

صخره نوردی مجازی ، روشی امن برای غلبه بر ترس از ارتفاع و تمرین صخره نوردی !

در تلاش برای ایجاد یک تجربه جذاب تر برای کسانی که بیننده هستند، یک نمایشگر دوم و کنترلر اکس باکس برای کنترل یک پهباد در دنیای مجازی و تغییر زاویه دید وجود دارد.

تیم تولید کننده این محصول امیدوار است بتواند از تردمیل های بالارونده به جای دیواره های ثابت استفاده کنند چرا که بوسیله آنها امکان دسترسی به ارتفاع بالاتری در دنیای مجازی امکان پذیر می شود. تنها در این حالت است که تجربه حس قرار داشتن در ارتفاع واقعا تاثیر گذار خواهد بود. البته استفاده از دیواره های تردمیلی بسیار گران است در نتیجه به نظر می رسد این ویژگی تنها در باشگاه های سنگ نوردی قابل اجرا خواهد بود.