آسمان سرزمین های شمالی با شراره های این طوفان روشن خواهد شد!

شنبه شب چشمتان را از آسمان شمالی برندارید. چرا که طوفان خورشیدی عظیمی در راه است و قرار است موج های انرژی این اتفاق نادر به سمت زمین ما سرازیر شوند. این طوفان ژنومغناطیسی در روز 28 اکتبر ساعت 11:35 دقیقه صبح و با سرعت 973 کیلومتر بر ساعت از خورشید جدا شد. پیش بینی می شود که موج عظیم انرژی حاصل از این طوفان در روز 30 اکتبر به زمین برسد. احتمالا تاثیرات این طوفان تا 31 اکتبر قابل مشاهده خواهد بود.

مطلب مرتبط: تصاویری جدید از خورشید؛ غول زندگی بخش منظومه ی ما را از نزدیک ببینید

ماهواره DSCOVR از اولین ماهواره هایی خواهد بود که تاثیرات این طوفان را از نزدیک لمس خواهد کرد. بنابراین ما منتظر خواهیم ماند تا این ماهواره تهدید های احتمالی را پیش بینی کند.

تاثیر طوفان های خورشیدی بر زمین

تاثیرات طوفان های خورشیدی بر زمین معمولا کم و بسیار ناچیز هستند اما چنین طوفان خورشیدی پتانسیل این را دارد که شفق های قطبی موجود در قطب شمال را جا به جا کند. بر اساس پیش بینی های انجام شده و با در نظر گرفتن همه فاکتورها کنار هم این امکان وجود دارد که شفق های قطبی به مناطق دورتری از سرزمین های شمالی بروند مثلا واشنگتن!

اگر شما هم مثل خیلی های دیگر مشتاق دیدن تاثیرات این طوفان هستید شنبه شب را از دست ندهید. همان طور که قبلا هم گفتم موج های انرژی این طوفان موجب می شوند آسمان سرزمین های شمالی این شنبه شب با نورهای شمالی که مانند شفق های قطبی هستند روشن شود.

مرتبط: دانستنی درمورد منظومه شمسی؛ حتما بخوانید! 

بهترین مناطق برای دیدن تاثیرات طوفان خورشیدی

سینت پل مینیاپولیس یکی از مناطق مینه سوتا در آمریکاست و البته یکی از بهترین مناطق ممکن برای دیدن نورهای ناشی از این طوفان خورشیدی. هواشناسی پیش بینی کرده که احتمالا آسمان مینه سوتا در شب شنبه از ابر پوشیده و تراکم ابرها از شنبه ساعت 7 شب تا یکشنبه ساعت 7 صبح ادامه خواهد داشت.

بر همین اساس بهترین دید از این اتفاق نادر در ساعات اولیه شب، پیش از آمدن ابرها خواهد بود. البته ساکنین بخش های جنوبی مینه سوتا هم صبح روز یکشنبه، پس از طلوع خورشید و رفتن ابرها دید خوبی از این طوفان و نورهای حاصل از آن خواهند داشت. فقط حواستان باشد که مثله همیشه به بخش های کم ارتفاع آسمان سرزمین های شمالی نگاه کنید. و تا جای ممکن از مناطقی که تحت تاثیر نور شهر ها هستند دور بمانید تا نورهای حاصل از این طوفان را بهتر ببینید.