عطر های بدون جنسیت برای هر سلیقه و هر جنسی !!!!

بازار امروز عطر ها پر است از عطر های بدون جنسیت!!! این یعنی مرد ها و زن ها آزادند بدون در نظر گرفتن مرز های جنسیت از عطر مورد علاقه شان استفاده کنند!

با ما همراه باشید تا در مورد عطر های بدون جنسیت و تاریخچه این عطر ها بیشتر بدانبد!!!



کریستین دیور با افتخار اعلام کرد که عطر یک زن بیشتر از دست خطش از شخصیت او می گوید!!!

اما در سال 2020 خود ایده ی عطر زنانه چیزی است که دیگر خریداری ندارد!!! این چیزها را می توان از بوی خوش عطر ها از مغازه های شیک خیابان های اصلی فهمید!

عطرها هنوز فهوم سنتی خود دا دارند! عطرهای زنانه یاسد در شیشه های زیبا و گلدار باشند! بهتر است شیشه های عطرها زاویه دار باشد تا تیز و گوشه دار!!!! اسم های زنانه ای مانند بل، دیزی و سوییت هارت هم از مناسب ترین اسم ها هستند!

احمقانه به نظر می رسد؟؟؟

شاید برای شما اینگونه باشد اما برای صنعت عطر که میلیون ها دلار پول سازی دارد اینگونه نیست! حالا کمپانی های نو پایی مانند byredo و ، diptyque در راه تغییر سنت ها انقلابی کرده اند!

بر اساس منبعی موثق عطر های دارای جنسیت در سال 2017 تنها 17 % از برند ها موجود در بازار را پوشش می داد! در سال 2018 این رقم به 51% رسید ! در ایk میان عطر های کمپاkی های مطرحی مانند گوچی و سلین هم بودند!

عطر های بدون جنسیت

پیشکسوت عطر های بدون جنسیت

لیندا پیلکینگتون ، پیشکسوت بیرتانیایی صنعت عطر در دنیا ، در حدود 20 سال قبل عطر های کمپانی اش را فاقد جنسیت اعلام کرد!

او می گوید روزی مزدی به فروشگاه ما آمد و شیشه ی عطر گلداری برای خودش انتخاب کرد! او باعث تعجب من شد!

اما روز دیگری مرد دیگری آمد و برای خودش عطر رز خرید!!! البته بعد ها تماس گرفت و از اینکه عطر زنانه به او فروخته ایم اعتراض کرد!!!

من به او جواب دادم : اگر از بوی عطر خوشت میاد، دیگه چه فرقی داره؟؟؟؟ همان جا بود که فلسفه زنانه یا مردانه بودن عطر ها برای من تغییر کرد!

فروشگاه لیبرتی در لندن هم چنین مسیری را در پیش گرفته!!!

ما همواره عطر هایمان را فاق جنسیت می دانیم و البته فاقد جنسیت می فروشیم! مولکول های خوش بو در عطر های ما هم برای زنان و هم برای مردان جذاب هستند!

این مولکول ها توسط هر دو جنس خریداری می شوند! مدیر فروشگاه لیبرتی در ادامه گفته که خود او و همسرش از یک شیشه عطر استفاده ی کنند!!!!

تاثر تبلیغات بر پذیرش و رد عطر های بدون جنسیت

در سال 2006 گرا شون عطر ساز معروف ، مولکول هایی معطری ساخت که بر روی بدن هر فرد بوی خاصی دارد! البته پذیرش این عطر های بدون جنسیت برای مردم جامعه بعضا بسیار سخت بوده است!

آموزش های جامعه به ما در این مورد بسیار مشکل آفرین هستند! زنان جامعه ی ما از مادرانشان نقش پذیری دارند و مردان همان عطری را استفاده می کنند که بروز ترین باشد!

مردم از این شرایط خسته هستند اما ، این کمپانی های عطر سازی هستند که باید تابو ها را بشکنند! تا راه برای دوستداران عطر های بدون مرز جنسیتی باز تر باشد!!!

عطر های بدون جنسیت در گذشته هم برای خود جایگاهی داشتند!!!

برای مثال کمپانی سی کی در سال 1994 عطری ساخت که بدون جنسیت بوده و با رایحه ای سبک برای هر دو جنس مناسب بود! تا پایان قرن سی کی بین کمپانی های عطر جایگاه بالایی داشت !

اما بعد از آن صحبت از جنسیت و شخصیت استفاده کنندگان از عطر به میان آمد ! پس از آن بود که افرادی مانند جیمز کراوان آمدند و اعلام کرند : ما عطر می سازیم !

برای هر کسی که بوی خوش را دوست دارد! این فلسفه ی ما است و در این فلسفه جنسیت جایی ندارد! هر عطری که دوست دارید بزنید!!!

البته این را هم بگوییم که هنوز درصد بسیار بالایی از عطر های موجود در بازار تفکیک جنسیتی دارند!

عامل اصلی چنین موضوعی هم تبلیغات است! تبلیغات به مردان و زنان دیکته می کند در جامعه چه لباسی بپوشند و چه عطری بزنند! این موضوع هم نظام عرضه و تقاضا را در بازار کنترل می کند!

اما …برند های مطرح بازار برخلاف جریان حرکت کرده اند ! آنها عطر هایی ساختند فاقد جنسیت!!!!

لیزا پاین ، آنالیزور ارشد در زمینه زیبایی-مو گوید اینکار ریسک بسیار بالایی داشت اما ما جوابمان را گرفتیم! در واقع وقتی عطری از تبلیغات حذف می شود و از چشم ها کنار می افتد، مردان جرات میکنند و قدم پیش می گذارند تا از عطر ها استفاده کنند!

روز و جاسمین برای مرد ها بوی خوبی دارند و عدم تبلیغات در این زمینه به شکستن مرزهای جنسیتی عطر ها کمک کرده است!

این مسیر با چنین وقایعی آماده شد…

اما این کمپانی سی کی بود که برای اولین بار عطر های فاقد جنسیت را وارد بازار کرد! عطر کمپانی سی کی که با نام « اوری وان» در بازار موجود است از اولین عطر های فاقد جنسیت است!

در گذشته از بوی چوب در عطر های مردانه استفاده می شد !! اما در این عطر بوی چوب و مرکبات عطری فاقد جنسیت ساخته است!

حالا در،  2020 ، عطر هایی که تفکیک جنسیتی داشته باشند به اندازه غذایی که تفکیک جنسیتی داشته باشد عجیب به نظر می رسد!!!