شما از خود در برابر بیماری های قلبی ناشی از سبک زندگی ،چگونه محافظت می کنید ؟ شما می توانید با 8 علائم بیماری قلبی ،از سلامت قلب خود با خبر شوید و بدین ترتیب می توانید ریسک بیماری های قلبی را کاهش دهید.اما این 8 علامت کدامند :

با توجه به تحقیقات انجام شده،  610 هزار نفر در هر سال به بیماری های قلبی دچار می شوند.اگر شما می خواهید از سلامت قلب خود اطمینان پیدا کنید و از  بیماری های قلبی بدون خطر حیاتی خلاص شوید ،باید سیگنال های دریافتی از قلب را جدی بگیرید .

8 علامت که نشان می دهد قلب شما به درستی کار نمی کند !

پخش شدن درد در دست ها

یکی از مهمترین نشانه های بیماری های قلبی درد ناگهانی در دست ها است.این درد در مردان در دست چپ و در زنان در دو دست دیده می شود.دردهایی که زنان گاهی اوقات در قسمت دست احساس می کنند ،ممکن است به سیستم عصبی آن ها مربوط باشد از این رو باید برای درمان آن به پزشک متخصص مراجعه کنید.

علائم بیماری قلبی

سرفه های شدید

سرفه های شدید می تواند دلایل مختلف داشته باشد اما اگر همراه با ترشحات صورتی رنگ است ،دلیل آن می تواند بیماری های قلبی باشد.

علائم بیماری قلبی

تورم در پاها

علائم بیماری قلبی تورم در پاهاست .تورم ناشناخته ممکن است در پاها یا مچ پا رخ دهد.اگر قلب به خوبی پمپاژ خون را انجام ندهد ، نشت خون از عروق خونی به بافتها سبب ایجاد تورم می گردد.به خصوص اگر با پوشیدن جوراب پاهای شما دچار تورم و حتی زخم می شود باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

تهوع و از دست دادن اشتها

با توجه به وجود مایعات گوارشی در اطراف کبد، مشکلاتی مانند تهوع و بی اشتهایی ناشی از اختلالات قلب ممکن است به وجود آید.این افراد اغلب نیز دچار دل درد می شوند.اگر تمام این علائم رابا هم  تجربه کرده اید، بهتر است به دکتر بروید.

علائم بیماری قلبی

خلق و خو مضطرب

یکی دیگر از علائم بیماری قلبی خلق و خو مضطرب است.تحقیقات نشان می دهد که افراد مبتلا به خلق و خوی مضطرب در برخی موارد در زندگی خود احتمال بیشتری دارند که بیماری قلبی داشته باشند.اما خلق و خو مضطرب می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و به طور قطع نشان دهنده بیماری قلبی نیست.

از دست دادن هوشیاری و خستگی

در میان شایع ترین نشانه های بیماری قلبی، از دست دادن هوشیاری و خستگی است.دلایل این امر عدم پمپاژ صحیح خون توسط قلب و مسدود بودن رگ هاست.اگر شما دارای این علائم هستید باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

کبودی در بدن

این علامت که در نتیجه کاهش جریان خون یا پمپاژ خون ناکافی رخ می دهد نشانه ای شایع در بیماری های قلبی نیست.این مشکل که بر اثر شوک در بدن دیده می شود می تواند در تمام نقاط بدن دیده شود.

بثورات پوستی

تحقیقات نشان می دهد که 48 درصد از بیماران مبتلا به اگزما دارای فشار خون بالا هستند و 29 درصد کلسترول بالا دارند.افرادی که دچار زونا می شوند 59٪ بیشتر ازافراد های دیگر در معرض بیماری قلبی هستند.

در ادامه بخوانید :

چگونه قهوه می تواند به محافظت از قلب شما کمک کند ؟

این ۲ تمرین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۵۰ درصد کاهش دهد !!!

۱۳ ماده غذایی مفید که در تقویت و سلامت قلب نقش مهمی دارند

آیا تجربه هیجان زیاد می تواند باعث مرگ شود ؟