علائم تکرر ادرار و خستگی در زنان چیست ؟ باکتری هایی که در هر قسمت از مجاری ادراری قرار دارند و باعث عفونت مجاری ادراری می شوند.این عفونت که به دلیل نزدیکی مجرای ادرار به ناحیه ای که باکتری های  واژن و مقعد در آن وجود دارند ، بیشتر در خانم ها شایع است ، و در صورت عدم درمان می تواند منجر به التهاب کلیه شود!

عفونت ادراری در مثانه شروع می شود و سپس باکتری ها می توانند از طریق مجاری ادرار به کلیه برسند و باعث التهاب کلیه و عفونت های جدی شوند.التهاب کلیوی  با تب ، لرز ، تکرر ادرار ، تهوع ، استفراغ ، درد سمت راست یا چپ ، ادرار خونین  ، ضعف و خستگی بروز می کند.

علائم تکرر ادرار و خستگی در زنان

ریسک بالاتر در زنان باردار

خطر ابتلا به مثانه و التهاب کلیه در زنان باردار به دلیل کند شدن جریان ادرار در نتیجه فشار  جنین در حال رشد  در رحم بسیار زیاد است.”علاوه بر این ، اگر جریان ادرار به دلیل بزرگ شدن  غدد شبه پروستاتی کاهش یابد ، اگر ادرار به طور کامل در مثانه خالی نشود و در نتیجه خراب شدن عملکرد مثانه جمع شود ، احتمال بروز التهاب کلیه در موارد تنگی مجرای ادرار و ادرار مثانه به کلیه ها زیاد است.


شاید برایتان جذاب باشد :


مثانه باید کاملاً تخلیه شود

علائم تکرر ادرار و خستگی در زنان

التهاب کلیه با انجام آزمایش ادرار می تواند مشخص شود.باید از داروهای مناسب آنتی بیوتیکی برای درمان بیماری در عفونت های باکتریایی استفاده شود.در صورت بروز اختلال ساختاری در سیستم ادراری ، باید درمان مناسب ارائه شود.

علاوه بر این ، نوشیدن مقدار زیادی آب ، استراحت ، اطمینان از خالی شدن کامل مثانه به جای جمع کردن ادرار  ، به بهبود عفونت کمک می کند.

علائم تکرر ادرار و خستگی در زنان

برای جلوگیری از عفونت کلیه …

نوشیدن مقدار زیاد آب ،اطمینان از تمیز بودن آب استخر و یا دریا ،رعایت بهداشت ناحیه تناسلی ،تمیز کردن ناحیه تناسلی از قسمت جلو به عقب ،ادرار بعد از رابطه جنسی ،عدم استفاده از م کاندوم یا دیافراگم های واژینال با خاصیت اسپرم کش ، زیرا ممکن است رشد باکتری ها را تسهیل کند ،توجه به بهداشت بدن و استحمام به مقدار لازم ، همه از عواملی هستند که باید برای جلوگیری از عفونت کلیه انجام شوند.