در این مطلب در مورد علت خستگی در مردان صحبت خواهیم کرد. آیا مثل قبل انرژی ندارید و مدام احساس خستگی می کنید؟ چقدر می توان کاهش تستسترون را در این کمبود انرژی دخیل دانست؟ آیا عوامل دیگری هم دخیل هستند؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.



بله امکان اینکه کمبود تستسترون باعث احساس خستگی و انرژی کم تان شده باشید، بسیار بالا است. اما این تنها علت ممکن نیست و شما باید به دنبال علت اصلی این مشکل تان باشد.

اخیراً، یافته ها در مورد این موضوع بیشتر شده است که سطح انرژی، توده عضلانی، تمایلات جنسی و حدت ذهنی مربوط به سطح تستوسترون است. برای مردانی که دچار هیپوگنادیسم هستند – شرایطی که بدن تستوسترون کافی تولید نمی کند – یا افرادی که تستسترون شان در پایین ترین حد نرمال است، تزریق هورمون یا پماد می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. اما فراموش نکنید که حتما باید آزمایش بدهید. 

بسیاری از مردان از کمبود انرژی و کسل بودن شکایت می کنند و کمبود تستسترون را مقصر این وضعیت می دانند، اما آزمایشات شان سطح تستسترون شان را نرمان نشان می دهد. برای این افراد مقصر ممکن است استرس و عادت های سلامتی یا سبک زندگی ضعیف باشد. برعکس، مردانی هم وجود دارند که دچار کمبود هیپوگنادیسم هستند اما علائمی را نشان نمی دهند.

 علت خستگی در مردان ؛ آیا نیاز به مصرف مکمل های ویتامین D دارید؟

مصرف تستوسترون غیر ضروری است، مگر اینکه واقعا به آن نیاز داشته باشید. پس از شروع مصرف مکمل، بدن تولید طبیعی هورمون را قطع می کند – و شما برای همیشه به مکمل وصل خواهید شد. و زیاده روی کردن در آن می تواند به قلب و کبد آسیب برساند و روی باروری تأثیر بگذارد. یک کمک عالی غیر دارویی بگیرید، مثل یک رژیم غذایی سالم، خواب کافی و ورزش – مخصوصاً تمرینات مقاومتی و با شدت زیاد.

در ادامه بخوانید » تستسترون بالا در زنان باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت خواهد شد!