علت خیانت خانم ها

اگر شما خانم هستید و در رابطه های عاطفی خود دچار سردرگمی شدید این مقاله می تواند به شما کمک کند. همچنین در این مقاله سعی کرده ایم تا علت خیانت خانم ها بررسی کنیم. همراه ما باشید.

بررسی مورد یک خانم:

من 2 سال هست که با آقایی نامزد هستم. ایشون حمایتگر، دست و دلباز و عالی هستند. دوستان من حسرت رابطه ما و شرایط ایشون را می خورند. رابطه عاطفی مون هم بسیار عالی است و قصد داریم به زودی ازدواج کنیم. اما مشکل من همین موضوع است. من لیبیدوی بسیار قوی دارم، تمایل من برای لذت بردن بسیار زیاد است. اغواگر بودن، مورد توجه قرار گرفتن و به نوعی بازی کردن و بازی دادن مردان را دوست دارم.


همچنین بخوانید » ۱۰ نشانه در رابطه که نشان می دهد ، شریک تان به شما خیانت می کند !


من به نامزدم علاقمندم اما می ترسم که به ایشون خیانت کنم. بنظر میاد که این تمایل درونی خارج از کنترل من هست و خودم خیلی بابت اون نگران و ناراحتم، لطفا به من کمک کنید. مطمئن نیستم تا کجای رابطه می توانم وفادار بمونم و با وجدان اخلاقیم این تمایلات را کنترل کنم. آیا نیاز هست این تمایلات سرکش و گاهی عذاب آورم را با نامزدم در میون بذارم؟ آیا امکان نگهداشتن این روابط موازی بدون آسیب به رابطه اصلی ام وجود دارد؟ آیا من مشکل اخلاقی دارم یا با کمک روانشناس می توانم مشکل روابطم را برطرف کنم؟

پاسخ کارشناس:

بنظر می رسد شما تنها یک قدم از فاجعه دورتر ایستاده اید و متاسفانه با وجود تمام صحبت ها در مورد رابطه عالی با نامزدتان، در حال وانمود کردن هستید. اجازه بدهید واقعیت پیروز شود و با آن مواجه شوید. شما از محدودیتی که رابطه با نامزدتان برای شما ایجاد میکنه متنفرید. شما یک آینده امن را با نامزدتان می خواهید ولی سایر آقایان را برای زمان حال می خواهید.

این حس بسیار دردناک است که انسان برای مدت طولانی به چیزی که نیست وانمود کند. شما دو راه دارید، یا با واقعیت روبرو شوید یا به رفتار بی پروای خود ادامه بدهید که من به شما راه اول را پیشنهاد میدهم.

اگر ما تمایلاتمان را انکار کنیم، آنها از بین نمی روند. گاهی به دلیل عدم توجه به نیازها و تمایلاتمان، ممکن است بصورت رفتار تکانشی (بدون تفکر) خود را نشان داده و با کوچک ترین تحریک برانگیخته شود. شما بهتر است که با واقعیت تمایلاتتان روبرو شوید و به درستی آنها را بشناسید.

آیا شما دوست دارید در رابطه عاطفی با نامزد خود بمانید و همچنان برای دیگر مردان زن جذابی بوده و اغواگر باشید؟ یا در تصورتان تمایل دارید که وارد رابطه عاطفی و جنسی با دیگر آقایان شوید؟ جواب این سوال بسیار مهم است. بسیاری از خانم ها تمایل دارند جذابیت خود را همچنان برای دیگران از جمله خانم ها و آقایان در هر محیطی حفظ کنند و بیشتر نوعی تلاش برای حفظ و نمایش قدرت شخصیت شان است و نه دلیلی برای خیانت! این موضوع به این شکل می تواند در حد نرمال باقی بماند و با توجه به شخصیت شریک عاطفی تان به شما و رابطه تان آسیبی نرساند.

دروغ و فریب خیلی سریع تر از لیبیدوی قوی می تواند رابطه عاطفی شاد شما را از هم بپاشد.

علت خیانت خانم ها

برای بعضی خانم ها، توجهی که از سایر آقایان می گیرند و تاییدی که از نظر جذابیت جنسی از محیط دریافت می کنند، کمکی برای افزایش عزت نفس آنها و تایید گرفتن است.

خانم ها در بعضی رده های سنی و موقعیتی دچار این دوگانگی می شوند. آنها تمایل دارند جذاب ترین زن محیط  شوند و فکر می کنند در صورت بودن در یک رابطه، ممکن است فرد بهتری را از دست بدهند. در ادامه بخوانید » ۹ اشتباه رایج در زندگی مشترک که باعث سرد شدن رابطه شما می شود !

تا زمانی که این معما را برای خود حل نکرده اید نمی توانید به موضوع رابطه تان با آقایان دیگر بپردازید، زیرا این یک موضوع فرعی است و علت اصلی این رفتار معمایی است که به کمک بررسی و حل آن می توانید گامی به سمت جلو بردارید.

این تمایل قوی شما می تواند شبیه یک رقص باشد، رقصی برای جلب نظرها و نه گامی برای حرکتی جدی در جهت رابطه داشتن با مردی به غیر از نامزدتان. به همین خاطر مجددا تاکید می کنم که نیاز هست که در تمایل و افکارتان عمیق شوید و بررسی کنید این تمایل تا چه حد قوی است. این خودکاوی را به کمک یک روانشناس بهتر می توانید انجام دهید. در مسیر این خودکاوی گاهی ممکن است خودتان را فریب دهید، به همین خاطر حضور یک مشاوره بسیار کمک کننده است.

چیزی که ما از بررسی خیانت ها بدست آورده ایم این است که یکپارچگی طولانی مدت، می تواند تناقض ایجاد کند. در ادامه بخوانید » فانتزی های جنسی ما از کجا می آیند !؟ با ذهن خود بیشتر آشنا شوید

صمیمیت بر اثر آشنایی و تکرار رابطه بدست می آید، اما ایجاد تمایل در شرایطی که تجربه ما ویژگی های ناشناخته بودن، بدست آمدن کامیابی و تجربه مسائل جدید را دارد، ایجاد می شود.

به همین خاطر شاید در شما نیز این نشانه ها به این معناست که برای ماندن در یک رابطه عاطفی پایدار زود است و هنوز شما به این بلوغ و ثبات تمایلات دست نیافته اید. از طرفی ممکن است شما با صحبت با پارتنر عاطفی تان بتوانید با او به یکپارچگی تمایلات دست پیدا کنید، مثلا بتوانید مسائلی را که دوست دارید در رابطه تان داشته باشید و تجارب جدید نیز بخشی از رابطه تان باشد تا شما را در رابطه فعال و علاقمند نگهدارد.

شما می توانید به کمک راهکارهای مناسب زوجین، روابط خود را جذاب نگهدارید و با تلاشی که دو طرف داشته اید حس نو و مرموز بودن برای یکدیگر را مجددا تجربه کنید. در ادامه بخوانید » ۵ کار که زوج ها باید در هر ماه حتما برای حفظ رابطه زناشویی انجام دهند !

شما به کمک این راهکارها و شریک کردن نامزد یا همسرتان در این تلاش، می توانید علاقه خود به شریک زندگی و رابطه عاطفی تان را حفظ کنید.در ادامه خواندن مطلب آیا بعد از خیانت باید رابطه را تمام کرد ؟ یا از نو شروع کرد ؟ به شما پیشنهاد می شود.

شما با کمک مطالعه، گرفتن مشاوره از متخصصین و خودکاوی می توانید در شرایط ثابت و گاها یکنواخت خود تغییر ایجاد کنید. ما می توانیم در یک رابطه تکراری و سنتی، تغییرات فردی مورد نظرمان را ایجاد کنیم. خانم ها و آقایان باید یاد بگیرند که با پارتنر عاطفی شان (بعد از ایجاد اعتماد و صمیمیت) در مورد تمام علاقمندی های شخصی خودشان صحبت کنند. تمایلات اجتماعی، فردی، خانوادگی و بویژه جنسی.

شما نیاز دارید که در این نوع از رابطه عاطفی بتوانید خودتان باشید و از بودن خود لذت ببرید (و نه شرمسار شوید). اما این نکته مهم است که صحبت از این مسائل قبل از عمیق شدن و تجربه رابطه زناشویی اهمیت بسیار بیشتری دارد، زیرا شما بعد از ازدواج قادر به تغییر فرد مقابل یا اجبار او به پذیرش علاقمندی ها و تمایلات خود نیستید. شما در یک زندان نیستید، نیاز دارید خود را آزاد کنید، اما این مهم است که در یک رابطه عاطفی حفظ چارچوب اخلاقی و عدم آسیب به احساسات زوج را بپذیرید.


همچنین بخوانید » تاثیر استرس بر رابطه عاطفی تان جدی تر از چیزی است که تصور می کنید! 


گاهی خانم و آقا بعد از صحبت از نیازهایشان و شنیدن انتظارات و تمایلات فرد مقابل دچار پریشانی، به هم ریختگی و عدم توانایی برای پذیرش مسئله می شوند. در اینصورت اگر علت های دیگری برای حفظ رابطه وجود دارد که شما را به ماندن علاقمند می کند، باید تلاش کنید به کمک یک مشاور تصمیم درست و مسیر درست را انتخاب کنید. حتی اگر شما انتخاب اشتباه داشته باشید مهم است که در کنار خود فردی برای جلوگیری از آسیب بیشتر به خود و دیگری داشته باشید.

شما و تمامی زوجین نیاز دارید که صحبت های جدی با یکدیگر داشته باشید. تمام علائق و مسائلی که در قلب و ذهن تان در مورد رابطه تان وجود دارد و می تواند بر فرد مقابل تاثیر مثبت یا منفی بگذارد را به زوج خود بگویید. شما نیاز به تصمیم گیری دارید. من به شما پیشنهاد می دهم که این تلاش را بطور مشترک و با هم داشته باشید، تلاشی برای عشق و احترام به خود و دیگری.