با حکم هیات داوران ناشران داخلی، غرفه‌های برتر سی‌اُمین نمایشگاه کتاب معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، بر اساس حکم هیات دوران ناشران داخلی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در بخش ناشران عمومی حوزه تهران ضمن تقدیر از انتشارات سفیر اردهال، غرفه انتشارات ققنوس به عنوان غرفه برتر معرفی شد.

در بخش ناشران عمومی حوزه شهرستان نیز ضمن تقدیر از غرفه معروف، غرفه انتشارات درالعلم به عنوان غرفه برتر معرفی شد.

ناشران دانشگاهی غرفه انتشارات نگاه دانش به عنوان غرفه برتر انتخاب شد. در این بخش همچنین غرفه ابن سینا به عنوان شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش ناشران کودک و نوجوان نیز انتشارات زعفران به عنوان غرفه برتر معرفی و انتشارات خط‌خطی به عنوان غرفه شایسته تقدیر شناخته شد.

بر اساس حکم هیات دوران ناشران داخلی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش ناشران آموزشی نیز انتشارات سرمشق به عنوان غرفه برتر و انتشارات راه اندیشه به عنوان غرفه شایسته تقدیر از سوی هیات داوران معرفی شدند.

در بخش ناشران دیجیتال نیز غرفه فیدیبو به عنوان غرفه برتر انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، هیات دوران ناشران داخلی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عبارتند از: آموزگار؛ معتمد صنف و رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان، حسن‌پور؛ رئیس هیات داوران و مدیر کمیته ناشران داخلی سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران، اسماعیلی‌راد؛ معاون اجرایی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کمالی‌نژاد؛ عضو هیات نظارت بر نشر داخلی و نماینده دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی، طالقانی؛ نماینده بخش ناشران دانشگاهی، جداری؛ نماینده بخش کودک و نوجوان، رئیسی‌نیا؛ نماینده بخش ناشران آموزشی، موحدی؛ نماینده مدیر بخش ناشران دیجیتال،‌ معینی؛ نماینده بخش ناشران عمومی، عین‌اللهی؛ نماینده ناشران داخلی.

در متن بیانیه هیات داوران برای انتخاب غرفه‌های برتر در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمده است:

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با پشت سر نهادن سه دهه فراز و فرودهای بسیار با همراهی ناشران، نویسندگان، اندیشمندان و شیفتگان کتاب و کتاب‌خوان به آستانه سی‌سالگی پا نهاد. امروز می‌توان سرفراز ایستاد و از بلندای رمان به پاس تلاش و کوشش و همت والای فرهنگ‌سازان این مرز و بوم سر تعظیم فرود آورد. جشن تولد سی‌سالگی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بر شما فرهیختگان، صاحبان قلم، دوستداران کتاب و فرهنگ مبارک باشد.

هرسال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با هدف ارتقا و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، تقویت اقتصاد نشر و توسعه نهادهای حرفه‌ای برگزار می‌شود فرصتی فراهم می‌سازد تا به منظور تشویق و ترغیب ناشران به غرفه‌آرایی مطلوب، ارتقای کیفیت نمایش کتاب‌ها، رعایت مقررات و ضوابط، نوآوری و خلاقیت در دو بخش داخلی و بین‌الملل غرفه‌های برتر را انتخاب کند.

اعضای هیات داروان سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران متشکل از افراد زیر به داوری نشست.

– شورای نظارت نمایشگاه

– معاونت اجرایی

– کمیته ناشران داخلی

– بخش ناشران الکترونیک

– مدیران اجرایی تشکل صنفی مرتب در هر بخش (به تناسب موضوع فعالیت ناشران)

– یکی از فعالان و معتمدین نشر داخلی

– دفتر توسعه کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیات داوران طی بررسی‌های روزانه و امتیازدهی به غرفه‌داران در بخش داخلی براساس شاخص‌های پیش‌گفته و مندرج در آیین‌نامه، غرفه‌های برتر و شایسته تقدیر را در این دوره از نمایشگاه انتخاب کرد.

در ادامه بخوانید : برندگان مسابقه طراحی ۲۰۱۷ A’ Design Award & Competition مشخص شدند ! و این طرح ها بی نظیر هستند !!!