دلایل زیربنایی برقراری رابطه ی جنسی از دفعات آن مهم تر است!

شما چندبار در هفته با همسرتان رابطه ی جنسی دارید؟ آیا فاصله ی زیاد بین روابط جنسی تان شما را نگران صمیمیت موجود در رابطه ی تان کرده است؟ آیا از اینکه نسبت به زوج های دیگر کمتر با همسرتان رابطه ی جنسی دارید ناراحت هستید؟ چقدر رابطه ی جنسی در هفته مناسب خواهد بود؟

این سؤالات ذاتا نادرست هستند، زیرا دفعات برقراری رابطه ی جنسی ارتباطی به خوب و بد بودن آن و یا رضایت بخش بودن آن ندارد.  با این حال دفعاتی که زوج ها با صمیمیت به هم نزدیک می شوند، نقش مهمی دررابطه ی جنسی و رضایت از رابطه ی شان دارد.

اما زوج ها اغلب چقدر با هم رابطه ی جنسی دارند؟ و این موضوع چقدر در کیفیت و رضایتمندی رابطه شان تاثیرگذار است؟

رایج ترین پاسخ

قبل از توجه به نقش دفعات رابطه ی جنسی و تاثیر آن در رابطه ی افراد و رضایت جنسی، ابتدا به این سوال می رسیم که زوج ها اغلب چه میزان باهم رابطه ی جنسی دارند؟


همچنین بخوانید:رابطه ی جنسی در صبح یا شب ؟ ۶ راهکار برای حل این کشمکش در زوج ها


در مطالعه ای که بیش از 26،000 آمریکایی در آن شرکت کردند و در بایگانی رفتار جنسی منتشر شد، شرکت کنندگان گزارش کردند که در سال 54 بار رابطه ی جنسی برقرار می کنند، یعنی تقریبا یکبار در هفته. این مطالعه شامل نامزد ها و ازدواج کرده ها بود. هنگامی که محققان به طور خاص به پاسخ های متاهل ها توجه کردند، متوجه شدند که دفعات رابطه ی جنسی آنها کمتر است، یعنی 51 بار در سال و کمتر از 1 بار در هفته.

پاسخی خوشحال کننده

زوج هایی که تقریبا یکبار در هفته رابطه ی جنسی دارند، چقدر خوشحال هستند؟ در حالیکه اکثر ما ممکن است معتقد باشیم رابطه ی جنسی بیشتر باعث خوشحالی بیشتر خواهد شد، نتایج تحقیقات نشان می دهد که ماجرا چیز دیگری است. 

در بررسی بیش از 30،000 آمریکایی که نتایج آن در مجله علوم روان شناختی و شخصیت اجتماعی منتشر شده است،  محققان رابطه ی بین میزان برقراری رابطه ی جنسی بین زوج ها و میزان خوشحالی شان را بررسی کردند. آنها دریافتند زوج هایی که یکبار در هفته رابطه ی جنسی داشتند شادتر از کسانی بودند که 2 یا 3 بار یا حتی بیشتر در هفته رابطه ی جنسی داشتند.

بنابراین زوج هایی که به طور متوسط یک بار در هفته رابطه جنسی دارند خوشحال هستند. و زوج هایی که بیشتر از آن رابطه ی جنسی دارند، فقط شاد هستند. اما در مورد کسانی که کمتر از یک بار در هفته از رابطه جنسی برخوردارند چه؟


حتما بخوانید:با کارهایی که هرگز نباید در رابطه ی جنسی انجام دهید آشنا شوید!!!


پاسخی حیرت آور

مطالعه ای که در بالا توضیح داده شد، نتیجه گیری کرد افرادی که کمتر از یکبار در هفته رابطه ی جنسی دارند نسبت به آنهایی که یکبار یا بیشتر در هفته رابطه ی جنسی دارند، کمتر شاد هستند. اما طبق تحقیقات دیگر دامنه وسیعی از دفعات کمتر رابطه ی جنسی نیز وجود دارد.

در یکی از مطالعات درباره موضوع «ازدواجهای بدون رابطه ی جنسی»، 16 درصد از 6229 شرکت کننده گزارش دادند که در ماه گذشته رابطه جنسی نداشته اند. نویسنده اصلی این تحقیق، دکتر Donnolly، به طور مشابه تخمین زده است که 15 درصد زوج ها در 6 ماه گذشته رابطه جنسی نداشته است. در ازدواج های بدون رابطه ی جنسی زوج ها در سال 10 بار یا کمتر باهم رابطه ی جنسی دارند.


همچنین بخوانید: چرا از رابطه جنسی لذت نمی برم؟ 


دلیل اینکه چرا رابطه جنسی ندارید مهم تر است!

ما زندگی جنسی مان را با توجه به دفعاتی که رابطه جنسی داریم با همسالانمان مقایسه می کنیم. اما توجه داشته باشید داشتن روابط جنسی متعدد اما با کیفیت پایین خوشحال تان نمی کند و به شما احساس رضایت نمی دهد. تشخیص دلایل فاصله ی زیاد بین روابط جنسی مان اهمیت زیادی دارد. 

اگر به دلیل اینکه با همسرتان دعوا کردید یا دیگر او را دوست ندارید، رابطه ی جنسی تان با او کم شده است این می تواند نشان از یک مشکل بزرگ باشد. اما اگر به دلیل مریضی، گرفتاری و خستگی و شرایط محیطی نتوانسته اید رابطه ی جنسی داشته باشید، اصلا نیازی نیست نگران باشید.

مهم است که به یاد داشته باشید داشتن رابطه ی جنسی خوب و رضایت بخش یکبار در هفته یا کمتر از آن بسیار مناسب تر از روابط جنسی متعدد ولی بدون لذت و صمیمیت است.

در ادامه بخوانید: