سرچشمه ی فانتزی‌های ‌جنسی چیست؟

اغلب ما به طور هشیار نمیدانیم که چرا به بعضی چیزها تمایل داریم. فانتزی های جنسی ما از کجا می آیند؟ فانتزی جنسی مورد علاقه شما چیست؟ آیا از یک تجربه جنسی قبلی نشات می گیرد؟ یا از چیزی است که شما در فیلم ها و یا در رسانه های عمومی دیده ای؟ یا از جایی دیگر آمده است؟ به نظر می رسد فانتزی های ما می تواند از منابع مختلفی به بار بیاید.

در ادامه ما نظر 4،175 نفر، درباره ی اینکه بزرگ ترین فانتزی جنسی آنها از کجا آمده است را بررسی می کنیم. و به ترتیب از رایجترین پاسخ تا پاسخ هایی که کمتر رایج هستند را برایتان ثبت کرده ایم. این افراد درباره ی اینکه چه چیزی روی ایجاد فانتزی های جنسی شان تاثیر گذار بوده است با توجه به درک خودشان چنین گفته اند: 

  • تخیل خودم
  • چیزی که در فیلم ها دیده ام یا در کتاب ها خوانده ام
  • یک تجربه جنسی قبلی که به عنوان یک بزرگسال اتفاق افتاده است
  • میل جنسی خود به خودی و غیر قابل توضیح
  • نمی دونم
  • تجربه جنسی قبلی از دوران کودکی یا نوجوانی

همچنین بخوانید: حقایقی علمی درباره ی فوت فتیش ؛ هرآنچه باید در این باره بدانید! 


تعداد کمی از شرکت کنندگان (7 درصد) منابعی را برای فانتزی های جنسی شان گزارش داده اند که جز موارد ذکر شده در بالا نیستند. این منابع عبارتند از: گفتوگو با همسرم، تمایلات و آمال تحقق نایافته، تجربه ای غیر جنسی در دوران کودکی (برای مثال: یک نفر به کارتونی که در کودکی دیده بود اشاره کرد)، و موردخیانت قرار گرفتن (درست است، بعضی از افراد می گویند خیانتی را که از طرف پارتنرشان دیده اند، به نوعی باعث شده است که برای خود فانتزی جنسی ایجاد کنند)

همانطور که می بینید، فانتزی‌های جنسی ما این پتانسیل را دارند که از منابع مختلف نشات بگیرند. در حالی که ممکن است برخی از ما آگاهانه منابع فانتزی های جنسی مان را تشخیص دهیم، این غیرمعمولی نیست، که کسی اصلا نداند فانتزی هایش از کجا می آیند. و به همین دلیل است که پاسخ های “میل جنسی خودبخودی و غیر قابل توضیح “و” نمی دانم ” در بالای لیست قرار گرفته بودند.

تعجب برانگیز نیست که ما همیشه توانایی خودکاوی و مشخص کردن دلیل چیزهایی که میخواهیم (جنسی یا غیره) را نداریم. روانشناسان مدت هاست معتقدند که خودکاوی (به عنوان مثال، کاوش درون) اغلب می تواند بینش ارزشمندی ارائه دهد، اما این امر همیشه به پاسخ درست نمی انجامد.

عوامل متعددی وجود دارند که به طور ماهرانه ای می توانند در فانتزی‌های جنسی تاثیرگذار باشند. از فرهنگ گرفته تا سیر تحولی و شخصیت فرد. در نهایت فانتزی های جنسی ما محصول منحصر به فردی از عوامل بیولوژیکی، روانشناختی و اجتماعی / محیطی هستند.

در ادامه بخوانید: