اگر قصد فروش بهتر گوشی دست دوم خود را دارید، این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید! گاهی اوقات ممکن است بخواهید گوشی جدیدی خریداری کنید و از این رو به دنبال آن هستید تا گوشی قدیمی خود را برای خرید یک مدل جدیدتر چون گلکسی A51، گلکسی اس 20 یا وان پلاس 8 به فروش برسانید.

خوب ارتقا همیشه جذاب است اما گاهی افراد گوشی قدیمی خود را با قیمت مناسبی به فروش نمی رسانند. بنابراین معامله سودمندی برای آنها رقم نخواهد خورد.

ممکن است بخواهید یک گوشی قدیمی را فروخته و یک گزینه با قیمت مناسب تر چون گلکسی اس 10، آیفون 11 یا برخی دیگر را خریداری کنید. به هر دلیلی ممکن است قصد فروش تلفن هوشمند قدیمی خود داشته باشید.

ما در این مطلب قصد داریم شما را با شش نکته مهم برای فروش بهتر گوشی دست دوم آشنا سازیم.

سعی کنید گوشی را سالم تحویل دهید

فروش بهتر گوشی دست دوم

شما پیش از این که گوشی قدیمی یا دست دوم خود را به فروش برسانید باید از آن مراقبت خوبی داشته باشید تا بتوانید تلفن هوشمند خود را با قیمت بیشتر و بهتری به فروش برسانید.


بیشتر بخوانید: چگونه عمر باتری گوشی اندروید را بهبود دهیم؟


اگر آسیبی به بدنه شیشه ای گوشی شما وارد شود، قطعا مشتری موردنظر هزینه کمتری نسبت به آن چه که می خواهید برای گوشی شما پرداخت خواهد کرد.

بنابراین تلاش کنید از گوشی خود مراقبت کاملی داشته باشید تا بتوانید دیوایسی ارائه دهید بی نقص و عاری از هر نوع خط و خش که موجب شود بتوانید آن را با قیمت بیشتری به فروش برسانید.

یک محافظ صفحه خریداری کنید

اگر قصد دارید در آینده گوشی هوشمند فعلی خود را به فروش برسانید باید مراقبت کافی از آن صورت گیرد. یکی از این مراقبت ها، استفاده از محافظ صفحه نمایش است.

گاهی اوقات ممکن بوده براثر سقوط گوشی صفحه نمایش بدون محافظ آسیب جدی پیدا کند و در نتیجه از ارزش گوشی شما کم خواهد شد. بنابراین بهتر است از همان ابتدا محافظ صفحه نمایشی خریداری کنید تا بتوانید محافظت کاملی از گوشی داشته باشید.

از این رو توصیه می کنیم در ابتدایی که تلفن هوشمند خریداری می کنید، محافظ صفحه نمایش را خریداری کنید و این مورد را فراموش نکنید.

جعبه خرده فروشی و لوازم همراه آن را نگه دارید

یکی از مواردی که هنگام فروش گوشی از شما پرسیده می شود این است که آیا دستگاه دارای جعبه خرده فروشی و اقلام همراه روز اول است. شما باید جعبه را در کنار لوازم همراه آن به مشتری تحویل دهید.

زیرا در صورت عدم تحویل از قیمت آن کاسته خواهد شد و این گوشی ارزش خود را نسبتا از دست خواهد داد. بنابراین سعی کنید از جعبه و اقلام داخل آن مراقبت خوبی داشته باشید تا در روزی با مسئله مورد اشاره رو به رو نشوید.

بسیاری از افراد به این موضوع توجه نداشته و در این میان باید مبلغ کمتری با فروش تلفن هوشمند دست دوم خود دریافت کنند که چندان خوشایند نیست.


بیشتر بخوانید: با ارزان‌ترین گوشی‌های 2019 آشنا شوید!


فروش بهتر گوشی دست دوم

گوشی را قبل از فروش تمیز کنید

اگر هنگام فروش گوشی هوشمند خود را تمیز کرده به فروش برسانید، بیشتر مورد توجه نمایندگی یا مشتری موردنظر قرار خواهد گرفت. وجود کثیفی یا خراش روی تلفن هوشمند دست دوم از نظر مشتری بسیار اهمیت دارد و نباید چنین مواردی را روی گوشی قرار داد.

بنابراین بهتر است هنگام فروش به این موارد توجه داشته و نگذاریم مشتری کثیفی یا خراشی روی گوشی هوشمند دست دوم شما مشاهده کند، در این صورت احتمال خرید آن کم بوده یا ممکن است با قیمت کمتری خریداری شود.

صفحه نمایش ترک خورده را تعمیر کنید

گاهی اوقات پیش می آید که براثر سقوط گوشی از دستتان صفحه نمایش یا بدنه ترک بخورد. این موضوع اگر برطرف نشود قطعا هنگام فروش دردسرهایی به دنبال خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: 5 ترفند برای خالی کردن فضای حافظه گوشی اندرویدی


نخست اینکه مشتری ممکن است از خرید سر باز زند زیرا گوشی هوشمند را یک گزینه معیوب می داند. بنابراین سعی کنید هرگونه ترک خوردگی را در زمان فروش با تعمیر برطرف کنید زیرا از ارزش گوشی خواهد کاست و موجب می شود تا قیمت کمتری برای اسمارتفون خود در نظر گیرید که قطعا جالب نخواهد بود.

دیگر مواردی که باید بدانید

در همه موارد ، شما باید از تلفن خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن را قبل از خاموش کردن به تنظیمات کارخانه برگردانید. این به شما در محافظت از هویت شما کمک می کند و مطمئن شوید که تمام عکس ها و داده های موردنیاز را به دیگر دستگاه خود از جمله لپ تاپ منتقل کردید.