فصل دوم انیمه شیطان کش در راه است و ما منتظر پاسخ سوالات مان هستیم. انیمه شیطان کش: کیمتسو نو یایبا، یکی از انیمه های به شدت محبوب چند سال اخیر است که موفق به کسب شهرت فراوانی در سراسر جهان، آن هم در مدتی کوتاه شد. این انیمه، با یک فصل 26 قسمتی و یک سینمایی (که رکوردهای خیره کننده ای در زمینه فروش داشت) جهان داستانی خود را به خوبی به مخاطبان معرفی کرده و بینندگان زیادی را مشتاق تماشای ادامه داستان نگه داشته است.

خبر خوب، این است که مدت زیادی به انتشار فصل دوم انیمه شیطان کش نمانده و همین روزهاست که لحظات کشدار انتظار به پایان برسند. به همین مناسبت، تصمیم گرفتیم در این مطلب، نگاهی به سوالاتی داشته باشیم که فصل دوم انیمه شیطان کش باید در ادامه پاسخ دهد. با مجله وارونه همراه باشید.

سوالاتی که فصل دوم انیمه شیطان کش باید پاسخ دهد!

11/ شیاطین از کجا آمده اند؟

موزان کیبوتسوجی اولین شیطان است. او به تدریج جامعه شیاطین را گسترش داده است.

این دو جمله، تقریبا تنها چیزهایی هستند که ما از تاریخ شیاطین می دانیم. آیا آنها همینطوری خود به خود به وجود آمده اند؟ یا اینکه اینقدر وجودشان در دنیا عادی شده است که کسی حال ندارد دنبال تاریخچه شان بگردد؟ مثل غول ها در توکیو غول؟ خب، فکر نکنم اینطور باشد. چرا؟ یکبار دیگر به جمله اول پاراگراف بالا نگاه کنید.

اگر می گفتیم موزان صرفا رئیس یک گروه قدرتمند از شیاطین است، می شد وجود شیاطین را به عنوان بخشی از منطق داستان پذیرفت. ولی، موزان رئیس “کل” شیاطین محسوب می شود! و اولین شیطان هم هست! پس قطعا وجود داشتن شیاطین یک دلیل خاص دارد. چون زیاد با عقل جور در نمی آید که ناگهان یک انسان تبدیل به یک شیطان آدم خوار شود. مگر اینکه، از اول هم انسان نبوده باشد. که این خودش یک بحث جداست.

10/ سه شخصیت اصلی چقدر پیشرفت کرده اند؟

سه شخصیت اصلی در فصل دوم انیمه شیطان کش

در قسمت های پایانی فصل اول، ما دیدیم که سه شخصیت اصلی، یعنی تانجیرو، زنیتسو و اینوسکه، در عمارت پروانه به سر می برند. آنها همزمان که دوره درمان و بهبودی را می گذرانند، تمرینات سختی را انجام می دهند و در آخر فصل، قدرت بیشتری به دست می آورند. مهم ترین توانایی جدیدی که آنها به دست آوردند، تسلط روی تکنیک تنفس کامل است.

درست است که ما در سینمایی قطار موگن، پیشرفت های آنها را دیدیم؛ ولی خیلی کم! طرفداران انیمه شیطان کش بسیار منتظر دیدن درست و حسابی هنرنمایی آنها در یک فایت پر زرق و برق با یک شیطان نیرومند هستند!

9/ در حال حاضر نزوکو چقدر قوی است؟

موقع نبرد با رویی در فصل اول، نزوکو از توانایی جدیدش، هنر خون شیطانی: خون آتشین رونمایی کرد. و تانجیرو را از مرگ نجات داد. همانطور که از اسم این نیرو مشخص است، نزوکو می تواند با استفاده از قدرتش، خون خود را به شعله هایی قوی و کشنده تبدیل کند.

این لحظه در فصل اول، لحظه ای پر هیجان و شگفت انگیز بود، ولی سوالات زیادی را به وجود آورد. نزوکو چطور توانست این قدرت را به دست بیاورد؛ آن هم در حالی که اصلا گوشت انسان نخورده است؟ آیا قدرت نزوکو، فقط باعث اشتعال خون او می شود، یا چیزهای دیگری هم هست؟ آیا نزوکو قرار است قوی تر از حالا هم بشود (به احتمال 99 درصد این اتفاق می افتد)؟ امیدواریم در فصل دوم برای نزوکو فرصت نمایش قدرت هایش وجود داشته باشد.

8/ کدام هاشیرا از همه قوی تر است؟

هاشیراها در فصل دوم انیمه شیطان کش

هاشیراها همگی با هم در انتهای فصل اول معرفی شدند و ورودی محکم و جذاب داشتند. آنها به عنوان سربازانی کارکشته شناخته می شوند که مرگبار ترین اعضای سپاه شیطان کش ها را تشکیل می دهند. حالا پای سوالی کنجکاوی برانگیز پیش می آید؛ کدام هاشیرا از همه قوی تر است؟

ما هنوز نمی دانیم که آیا یک رتبه بندی بین هاشیراها به صورت رسمی وجود دارد یا نه. ممکن است هاشیرایی باشد که از همه قدیمی تر و کاربلدتر است (منظور من این است که آن هاشیرا “خیلی” قوی تر از بقیه باشد). 

7/ تحقیقات تامایو چطور پیش می روند؟

تحقیقات تامایو در فصل دوم انیمه شیطان کش

همانطور که در فصل اول فهمیدیم، تامایو پزشکی است که تبدیل به شیطان شده. او دنبال راهی می گردد تا شیاطین را به حالت انسانی‌شان برگرداند و از تانجیرو می خواهد نمونه خون شیاطین نیرومندی را که با آنها روبرو می شود را برایش بفرستد تا بتواند تحقیقاتش را گسترش بدهد. تانجیرو تا حالا چند بار برای او نمونه ارسال کرده است؛ آیا این نمونه ها به او کمکی کرده اند؟ تحقیقاتش چطو پیش می رود؟ به راه حلی رسیده، یا دست کم نزدیک شده است؟ باید منتظر باشیم و ببینیم فصل دوم انیمه شیطان کش چه پاسخی برایمان دارد.

6/ شش کیزوکی برتر چقدر نیرومند هستند؟

فصل دوم انیمه شیطان کش

اگر سینمایی قطار موگن را دیده باشید، هرگز فایت محشر رنگوکو و آکازا، یکی از شش کیزوکی برتر، را فراموش نخواهید کرد. اگر هم آن را ندیده باشید، بجنبید و زودتر به سراغش بروید!

ما تاکنون آکازا را دیدیم، و به خوبی متوجه این موضوع شدیم که  کیزوکی های برتر در یک سطح دیگر قرار دارند. آیا پنج تای دیگر هم به اندازه آکازا قدرتمند و ترسناک هستند؟ یا حتی از آکازا هم در این زمینه پیشی می گیرند (به احتمال زیاد همینطور است)؟ کیزوکی شماره یک چه کسی است و چقدر قوی است؟ آیا می توانیم او را در فصل دوم ببینیم؟ البته قبول دارم بعید است به همین زودی ها بتوانیم آن را ببینیم.

از طرف دیگر، ممکن است دوباره آکازا را در فصل جدید ببینیم؟ آیا قرار است تانجیرو با کیزوکی ها یکی یکی روبرو شود یا اینکه امکان اتحاد کیزوکی های برتر در یک نبرد وجود دارد؟ باید صبر کرد و دید.

5/ قضیه پسر بی اعصابی که به همراه تانجیرو در آزمون قبول شده بود چیست؟

فصل دوم انیمه شیطان کش

بعد از آزمون نهایی شیطان کش های تازه کار، ما با پسری زودجوش و عصبی روبرو شدیم که رفتاری نسبتا خشن با میزبان ها داشت و تانجیرو هم با شکستن بازوی او، سعی کرد جلوی او را بگیرد. (یادتان باشد اینکار تانجیرو اصلا هم خشن نبود!) بعد از این اتفاق، ما دیگر هرگز او را ندیدیم تا موقعی که تانجیرو یک برخورد کوتاه و مختصر با او در عمارت پروانه داشت.

ما که فقط انیمه را تماشا کرده ایم، حتی اسم این پسر را نمی دانیم. ولی به هر حال، با توجه به شکل معرفی او، انتظار می رود که باز هم او را ببینیم. نقش او در داستان چه خواهد بود؟ آیا داستانی مفصل پشت شخصیت او هست؟ چرا او اینطور رفتار می کند؟

(یک سوال دیگر: همانطور که بعد از آزمون نهایی دیدیم، تعداد سربازانی که نجات پیدا کرده بودند، بیشتر از پنج، شش تا نمی شد. از بین سربازانی که آنجا بودند، ما بعدا با زنیتسو برخورد کردیم و احتمالا آن پسری که در بالا درباره اش گفتیم را باز هم می بینیم. سوال دیگری که پیش می آید، این است که آیا ممکن است ما با دیگر سربازهای نجات یافته هم روبرو شویم؟

همچنین یخوانید: محبوب ترین قهرمانان انیمه های شونن به انتخاب مای انیمه لیست

4/ چرا چهره رهبر سپاه شیطان کش ها به این روز افتاده است؟

رهبر سپاه شطان کش ها در فصل دوم انیمه شیطان کش

بعد از اینکه هاشیراها همگی با هم در اواخر فصل اول معرفی شدند، ما دیدیم که رهبر سپاه شیطان کش ها، کاگایا اوبویاشیکی هم وارد عمل می شود. هاشیراها بسیار به او احترام می گذارند؛ پس او قطعا فردی است که لیاقت تحسین آنها را دارد.

بگذریم. ظاهر او، باعث ایجاد سوالات متعددی شده است. چرا چهره او به این روز افتاده و نابینا شده؟ آیا یک حادثه و داستان خاص پشت اینها هست؟ ممکن است او قبلا جزء جنگجویان برتر سپاه شیطان کش ها بوده باشد (احتمالا بوده) یا اینکه بخشی از این قضایا ربطی به رهبر قبلی داشته باشد؟ او یکبار اشاره کرده که مدت زیادی از زندگی اش نمانده است؛ پس آیا برای خودش یک جانشین انتخاب کرده؟ آیا کسی که بعد از او رهبر می شود از بین هاشیراها انتخاب می شود؟

یک نکته کوچک: حس می کنم اوبایاشیکی، ربطی به کیبوتسوجی و ریشه شیاطین داشته باشد. البته، این فقط یک حدس کوچک، با مدارک و دلایل کوچک است..!

3/ چرا موزان یک خانواده انسان دارد؟

خانواده موزان در فصل دوم انیمه شیطان کش

یکی از غافلگیری های بزرگ انیمه شیطان کش، زمانی بود که ما فهمیدیم موزان وانمود می کند که یک انسان در جامعه ای انسانی است و حتی همسر و دختری انسان دارد. چرا او اصلا می خواهد جزئی از یک خانواده انسانی باشد؟ آیا بخشی از نمایش اوست؟ یا به دلیل دیگری است؟

ما می دانیم که شیاطین همگی در ابتدا انسان بوده اند. بنابراین احتمالا این داستان برای موزان هم صدق می کند. از آنجا که نزوکو خاطرات دوران انسانیتش را فراموش نکرده، قطعا موزان که چندین برابر از او قوی تر است هم دچار فراموشی نشده.

بنابراین، ممکن است بخشی از وجود او، حتی ریز و غیرقابل دیدن، انسانیت خود را حفظ کرده باشد. پس او چه کار می کند؟ با دست و پا کردن یک خانواده انسانی – که راستش را بخواهید شخصا شک دارم “واقعا” انسان باشند – به نیازهای آن بخش پاسخ می دهد. مشابه کاری که رویی انجام داده بود اما اصولی تر و موفقیت آمیزتر.

2/ چرا موزان نزوکو را به شیطان تبدیل کرد؟

موزان نزوکو در فصل دوم انیمه شیطان کش

در قسمت اول، خانواده تانجیرو توسط موزان سلاخی شدند. تک تک اعضای خانواده او؛ به جز نزوکو. موزان نزوکو را به شیطان تبدیل کرد. و از قرار معلوم، قدرت بسیار زیادی هم به او داد. حالا سوال اینجاست که چرا اصلا موزان باید نزوکو را به شیطان تبدیل کند؟ یا درست تر اینکه چرا نزوکو را انتخاب کرد؟ آیا صرفا برای افزایش جمعیت جمعیت شیاطین اینکار را انجام داد؟ یا اینکه ویژگی خاصی در نزوکو نظرش را جلب کرده بود؟

چرا قدرت زیادی به نزوکو داد؟ ما هیچ وقت ندیدیم که موقع حمله موزان دقیقا چه اتفاقی افتاد؛ ممکن است در آن زمان نزوکو سعی کرده باشد جلوی موزان بایستد؟ یا اینکه اصلا حمله موزان کیبوتسوجی کاملا ناگهانی و سریع بوده و خانواده تانجیرو تا به خودشان بیایند، کشته شده بودند و نزوکو صرفا اتفاقی و شانسی به این سرنوشت دچار شد؟ باید صبر کرد و دید.

یک نکته: انمو، موقع مرگش اشاره کرد که نزوکو یک خائن است و برایش مایه تعجب بود که چرا او را به سزای اعمالش (!) نرسانده اند. آیا ممکن است موزان کیبوتسوجی به سراغ نزوکو بیاید – یا کسی را به سراغش بفرستد؟ آیا اینکه تا حالا او هیچ اقدامی در رابطه با این موضوع نکرده است، صرفا به همان قضیه “بزدلی”اش مربوط است یا دلیل دیگری دارد؟

مطلب مرتبط: بررسی قسمت 1 تا 5 انیمه شیطان کش: پرداختی متفاوت به داستانی کلیشه ای

1/ راز هینوکامی کاگورا چیست؟

هینوکامی کاگورا در فصل دوم انیمه شیطان کش

موقع نبرد با رویی در فصل اول، به نظر می رسید که تلاش های تانجیرو نتیجه ای ندارند و مرگ او حتمی است (الکی مثلا!). تا اینکه نزوکو او را نجات داد و فرصت دوباره ای برایش ایجاد کرد. در همان لحظه، تانجیرو یاد رقص پدرش افتاد و نکته مهمی که پدرش به او آموخته بود. و همان لحظه بود که تانجیرو توانست از تکنیک هینوکامی کاگورا، تنفس آتش، استفاده کند و ضربه موثری به رویی بزند.

بعدها، تانجیرو سعی می کند بیشتر درباره این تکنیک بداند؛ ولی افسوس که حتی هاشیرای شعله افسانه ای؛ کیوجیرو رنگوکو هم چیزی درباره این تکنیک نمی داند.

ریشه این تکنیک چیست؟ چرا هیچ کس درباره آن چیزی نمی داند؟ آیا قرار است در ادامه بیشتر با پدر تانجیرو آشنا شویم و ببینیم چه ارتباطی با منشا این تکنیک دارد؟ اصلا علت مرگ پدر تانجیرو چه بوده است؟ آیا در فصل دوم باز هم برای تانجیرو فرصت استفاده از تنفس آتش پیش می آید؟ باید صبر کنیم و ببینیم!

در ادامه بخوانید:

بهترین والپیپرهای انیمه شیطان کش

موسیقی متن انیمه شیطان کش را گوش کنید! تیغه ای درخشان