سرنوشت وایولت اورگاردن Violet Evergarden چه می شود؟

انیمه وایولت اورگاردن Violet Evergarden انیمه ای مشهور و محبوب اثر استودیو کیوتو انیمیشن است که تا به حال از آن، یک فصل سریال 13 قسمتی، قسمت ویژه و همینطور فیلم سینمایی منتشر شده است. حالا برای خیلی از طرفداران این سری، سوال پیش آمده که آیا فصل دوم انیمه وایولت اورگاردن ساخته خواهد شد؟ سرنوشت این انیمه چه می شود؟ با مجله وارونه همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

سری وایولت اورگاردن ، کار خود را در دنیا، به عنوان یک لایت ناول آغاز کرد. و رفت تا در جشنواره های مختلف، به جوایز رنگارنگ دست پیدا کند. تمرکز داستان وایولت اورگاردن، روی یک سرباز جوان است که پس از جنگ، سعی می کند با نوشتن نامه برای مردم، به آنها کمک کند و همچنین احساسات از دست رفته خود را بازگرداند. این لایت ناول، یک اقتباس انیمه دریافت کرد که به در آوردن اشک مخاطبان معروف است.

در سال 2019 ما شاهد فیلم وایولت اورگاردن بودیم. در ادامه، پس از حادثه ناراحت کننده استودیو کیوتو انیمیشن، احتمالات ساخت دنباله ای برای این انیمه، از بین رفتند. با این وجود، هنوز داستان هایی از وایولت اورگاردن برای اقتباس وجود دارند.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی انیمه وایولت اورگاردن : بخش اول

داستان سری وایولت اورگاردن Violet Evergarden

فصل دوم انیمه وایولت اورگاردن

داستان انیمه وایولت اورگاردن، درباره عروسک های خاطره نویس خودکار (به اختصار: دال) است. که کار خود را، مدت ها قبل، به عنوان دستیار دکتر اورلند، شروع کرده بودند. آنها، به همسر نابینای او، کمک می کردند تا داستان هایش را بنویسد. کم کم، کار آنها گسترده تر شد و آنها به عنوان سایه نویس، به مردم کمک می کردند تا کلماتی که نمی توانند خودشان بگویند را، بنویسند. شخصیت اصلی این انیمه، وایولت اورگاردن است. دختری جوان که قبلا سرباز بوده و حالا بعد از اتمام جنگ، به عنوان یک دال فعالیت می کند. و می خواهد معنای زندگی اش را بعد از جنگ کشف کند.

این داستان، کار خودش را در دنیا، به عنوان یک لایت ناول اثر کانا آکاتسوکی و آکیکو تاکاسه شروع کرد. که انتشار آن، از کریسمس 2015 شروع شد و در مارچ 2020 به پایان رسید. این لایت ناول، افتخارات زیادی از جمله دریافت جایزه بزرگ کیوتو انیمیشن به دست آورد. کیوتو انیمیشن همچنین تولید کننده اقتباس انیمه بود؛ که در قالب یک فصل 13 قسمتی و یک OVA منتشر شد. در ادامه، یک فیلم سینمایی دو بخشی، یعنی: وایولت اورگاردن: ابدیت و عروسک خاطره نویس خودکار از این سری اکران شد.

مرتبط: موسیقی متن انیمه وایولت اورگاردن را گوش کنید!

آیا فصل دوم انیمه وایولت اورگاردن Violet Evergarden ساخته می شود؟

عقب انداختن تولید پروژه های بعدی سری وایولت اورگاردن، قابل درک است. در سال 2019، کیوتو انیمیشن شاهد حادثه مرگبار و تراژدیکی بود: بعد از آتش سوزی استودیو، بیش از 30 نفر، از جمله کارگردان انیمه هیوکا، جان خود را از دست داده و تعداد زیادی مجروح شدند. نکته دردناک اینجاست که این یک تصادف نبود؛ و آتش در واقع به صورت عمدی به وجود آمده بود. این حادثه، یکی از وحشتناک ترین حوادث تاریخ مدرن ژاپن است. بعد از آن، تولید و انتشار تمام سری های جدید در دستور کار این استودیو، تاخیر خوردند.

بنابراین، حادثه استودیو کیوتو، احتمالات برای تولید فصل دوم این انیمه، کاهش پیدا کردند. حتی حالا که استودیو سعی می کند به روزهای قبل برگردد، ویروس کرونا اجازه نمی دهد. و شرایط را خراب تر از قبل کرده است.

نگاهی به حرف های تهیه کننده انیمه وایولت اورگاردن

فصل دوم انیمه وایولت اورگاردن

شینیچیرو هاتا، تهیه کننده انیمه وایولت اورگاردن، درباره میزان احتمال ساخت دنباله می گوید:

“فیلم وایولت اورگاردن، پایان این مجموعه است، که با سریال تلویزیونی آغاز شد. کارکنان و عوامل، آن را با تمام قلبشان ساختند و حالا، نه کارگردان و نه اسکریپت‌رایتر، دیگر نمی توانند طراحی کنند. امیدوارم شما داستان زنی به نام وایولت را تماشا کنید. من واقعا امیدوارم احساساتم به طرفدارانی که کار را دیده اند برسند و این احساسات، به آینده هم راه پیدا کنند. از شما بسیار متشکرم.”

اگر فیلم وایولت اورگاردن، واقعا آخر کار باشد، همچنان بخشی از داستان لایت ناول می ماند که هنوز از روی آن اقتباس نشده است. البته، هنوز درباره این موضوع، چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است؛ بنابراین طرفداران همچنان می توانند امیدوار باشند تا ادامه وایولت اورگاردن را در قالب فصل های بعدی، ببینند.