با تازه ترین اخبار در مورد فصل ششم انیمه My Hero Academia و تاریخ انتشار آن با ما همراه باشید. داستان سری فوق العاده محبوب و پربازدید My Hero Academia در آینده ای نه چندان دور اتفاق میفته که در اون بیش از 80 درصد مردم دارای توانایی های فراطبیعی هستند. به این توانایی ها کُوسه یا کوییرک میگن اما مردم به دستور دولت هاشون مجبور به مهار کردن این توانایی ها هستن و اجازه استفاده کردن از اونها رو ندارن. همه مردم به جز کسانی که مجوز قهرمانی دارن. بله درست متوجه شدید! “فقط قهرمانان اجازه استفاده از کوییرک هاشون رو دارن.” و قهرمانی مثل هر شغل دیگه ای عادیه.

اما داستان فقط درباره این جامعه به شدت متفاوت نیست. درباره آدمیه که مثل ماست. میدوریا ایزوکو پسر نوجوانیه که هیچ ابرقدرتی نداره. از نظر ما اون فقط یه انسان عادیه. اما از نظر هم سن و سالانش اون یه آدم بی کوسه و بدردنخوره. داستان انیمه با رویای میدوریا شروع میشه. رویای میدوریا ایزوکو قهرمان شدنه. و ما شاهد مسیر پر از سختی و دشوار این پسر بچه متفاوت برای رسیدن به رویای محالش هستیم.

مرتبط: موسیقی متن فصل اول انیمه My Hero Academia را گوش کنید! داستان یک قهرمان

اگه هنوز این انیمه به شدت جذاب رو ندیدین حتما اون رو به لیست تماشاتون اضافه کنید. اما از حالا درجریان باشید که این انیمه شونن در ابتدا فقط برای رده سنی نوجوان ساخته شد اما بعد از اون تیم تولید تغییر رویه دادن و مخاطبانی با رده سنی بالاتر رو هم درنظر گرفتن. که خب این باعث میشه چند قسمت اول تا ممکنه حدودی برای مخاطبان بالای 17 سال بچگانه به نظر برسه. اما زود قضاوت نکنید و به تماشا ادامه بدین. حتی اگه تا قسمت دهم به انیمه جذب نشید با تماشای قسمت پانزدهم دیگه نمیتونید بیخیال داستان بشید.

فصل ششم انیمه My Hero Academia

انیمه جذاب و محبوب مدرسه قهرمانانه من توسط استودیو انیمیشن سازی بونز – Bones ساخته شده و پخش اون از سال 2016 شروع شد و تا به الان هم ادامه داره. این سری انیمه ای از مانگایی به همین اسم اقتباس شده که توسط کوهِی هوریکوشی نوشته و طراحی شده. اولین چپتر مانگای Boku no Hero Academia دوسال قبل از انتشار انیمه اون یعنی در سال 2014 به چاپ رسید.

این سری انیمه ای توسط کنجی ناگازاکی (Kenji Nagasaki) کارگردانی میشه و توسط یوسوکه کورودا (Yosuke Kuroda) نوشته شده و طراحی کاکترها بر عهده یوشیهیکو اوماکوشی (Yoshihiko Umakoshi) هست. تا به حال 5 فصل از این انیمه فوق العاده منتشر شده و تولید فصل ششم تایید شده. که از این به بعد به فصل ششم و مورد انتظار این انیمه میپردازیم.

تاریخ انتشار فصل ششم انیمه My Hero Academia

فندوم انتظارات زیادی از فصل پنجم انیمه داشت. که انیمه بعضی از انتظارات طرفدارانش رو براورده کرد. اما هنوز هم پیچش های داستانی جذاب زیادی هستن که فندوم مشتاقانه منتظر تماشای اونهاست. و به همین دلیل دوست داشتیم این فصل طولانی تر باشه و اپیزودهای بیشتری توی این فصل منتشر بشه. که خب اینطور نشد. و استودیو سازنده تصمیم گرفت به جای طولانی تر کردن فصل پنجم با تولید فصل بعدی به انتظارات مخاطبانش جواب بده. خبر تایید ساخت فصل 6 این انیمه مدت کمی بعد از پخش آخرین قسمت از فصل گذشته منتشر شد و طرفداران MHA رو هیجان زده کرد.

مرتبط: 10 دانستنی جالب درباره هیمیکو توگا از انیمه مای هیرو آکادمیا 

آخرین لحظات قسمت 25 انیمه بعد از تیتراژ اندینگ پخش شد. در این سکانس ما ایزوکو و بقیه دانش آموزان A-1 سابق رو دیدیم که واضحا از رو به رو شدن با تهدیدی بزرگ کاملا آگاه هستن و خودشون رو برای جنگی بزرگتر آماده میکنن. خود این سکانس خبر شروع وار آرک (War Arc) رو به مخاطبان انتقال داد. که بعدا از طریق صفحه رسمی انیمه در توییتر تایید شد.

متاسفانه اون توییت تاریخ دقیقی از شروع پخش فصل بعدی منتشر نکرد. اما حدس این تاریخ با توجه به جدول پخش فصل های گذشته کار سختی نیست. فصل سوم در آپریل 2018، فصل چهارم در اکتبر 2019 و فصل پنجم در مارچ 2021 منتشر شد. با توجه به فواصل بین هر دو فصل، پیشبینی میشه که پخش هفتگی فصل ششم تا اواخر سال 2022 آغاز بشه. البته فصل پنجم به دلیل قرنطینه و بیماری همه گیر کرونا به تعویق افتاد. اما حالا اوضاع بهبود پیدا کرده بنابراین فصل ششم با چنین مشکلی مواجه نخواهد شد و در بازه زمانی معمول منتشر میشه.

کارکترهای فصل ششم انیمه My Hero Academia

پروتاگونیست های اصلی

این فصل هم مثل تمام فصل های قبلی حول محور میدوریا ایزوکو با صداپیشگی دایکی یاماشیتا (Daiki Yamashita) میچرخه. اما این فصل دوتا تفاوت خیلی بزرگ با فصل اول داره. در زمان حال میدوریا صاحب کوسه ی به شدت قدرتمندیه و مدتیه که با تمام نیروش روی پرورش این کوسه کار میکنه و حالا به جنگجوی خوف و خفنی تبدیل شده. اما فقط میدوریا و دوستان همیشگیش نیستن که پیشرفت کردن و قدرتمند تر شدن. ویلین اصلی داستان یعنی شیگاراکی تومرا هم تونسته خودش و تیمش رو ارتقا بده و حالا آماده شروع جنگی بزرگه!

علاوه بر میدوریا کارکترهای اصلی دیگه هم تا حد زیادی مشابه گذشته اند. باکوگو کاتسوکی با صداپیشگی نوبوهیکو اوکاموتو (Nobuhiko Okamoto) دوست خشن دوران کودکی میدوریا دومین کارکتر مهم سری در این فصل هم اهمیت زیادی داره. اوراراکا اوچاکو با صداپیشگی آیانه ساکورا (Ayane Sakura) قهرمان با استعدادیه که به میدوریا علاقه منده اما تا به حال این احساسات رو مخفی کرده و حضورش از فصل دوم پررنگ تر شد، هم بار داستانی زیادی رو در این فصل به دوش میکشه. و تودوروکی شوتو با صداپیشگی یوکی کاجی (Yuki Kaji) محبوب و پرکار که کارکتری ساکت اما قدرتمند و پرتلاش داره و جز محبوب ترین پسران انیمه ایه. و بقیه دانش آموزان UA به خصوص کلاس A-1 سابق که با شروع این فصل دیگه سال دومی محسوب میشن.از شخصیت های دیگه ی این فصل میتونیم به اساتید UA مثل آیزاوا سنسی، میدنایت و آلمایت اشاره کنیم.

مرتبط: محبوب ترین قهرمانان انیمه های شونن طبق آخرین نظرسنجی مای انیمه لیست! 

ویلین ها

صد البته که هیچ فیلمی با تم ابرقهرمانی وجود نداره، مگر اینکه ضد قهرمان و ویلین هم داشته باشه. شیگاراکی تومورا مثل گذشته ویلین اصلیِ داستانه که توی فصل قبلی موفق شد با شکست دادن ارتش آزادی متا، لیگ تبهکاران رو به صورت خارق العاده و مقتدرانه ای گسترش بده. اعضای لیگ تبهکاران همچنان در این ارتش عظیم نقش مهمی دارن. افرادی مثل هیمیکو توگا، آتسوهیرو ساکو و توایس. اما خودتون بهتر از من خبر دارید که فندوم بیش از هرچیزی درباره “جبهه آزادی ماورا الطبیعه” ، به فاش شدن هویت اصلی دابی اهمیت میده.

پلات اصلی و خلاصه داستان فصل ششم MHA

فصل پنجم با نمایش آرک های داستانیِ تمرین مشترک، آژانس قهرمانی اندور و ارتش آزادی متا مقدمات رو برای آغاز آرک داستانی جنگ ماورا الطبیعه (WAR Arc) در فصل ششم آماده کرد. در فصل گذشته دیدیم که ارتش آزادی متا تحت نظر ریدسترو با لیگ تبهکاران به رهبری شیگاراکی تومورا وارد جنگ شد. و شیگاراکی با برد مقتدرانه ای که داشت تونست تمام 1500 نفر ارتش آزادی رو با لیگ ادغام کنه و ارتش خودش رو بسازه تا اماده جنگی بزرگتر بشه. شیگاراکی اسم ارتش جدیدش رو “جبهه آزادی ماورا الطبیعه” گذاشت و طی مراسمی به عنوان رهبر جدید به همه اعضا معرفی شد.

از اونجایی که شیگاراکی وارث آل فور وان هست، میشه اینطور در نظر گرفت که به دنبال به دست آوردن کوسه ی میدوریا ایزوکو ست و تمام این فعالیت هایی که تا الان داشته بخاطر اماده شدن برای پذیرفتن کوسه وان فور آل هست. و در مقابل قهرمانان هم باید باهم متحد بشن و خودشون رو برای مقابله با این تهدید بزرگ اماده کنن.

طبق مانگا به نظر میرسه که این فصل ساید-استوری های بیشتری داره و به روابط بین کارکتر ها هم پرداخته. بعضی از کارکترها بیش از گذشته بهم نزدیک میشن و بعضی ها طی اتفاقات داستان از هم جدا میشن و بینشون فاصله می افته. باید ببینیم استودیو بونز – Bones اینبار چه برنامه ای برای غافلگیر کردن مخاطبانش داره.

از فصل پنجم مای هیرو آکادمیا راضی بودین؟ نظراتتون رو با ما درمیون بذارید.