فصل پنجم انیمه My Hero Academia

به زودی قسمت آخر فصل پنجم انیمه مای هیرو آکادمیا منتشر میشه. با انتشار این قسمت آرک My Villain Academia که درباره اعضای لیگ تبهکاران و درگیری اون ها با ارتش آزادی متا بود هم به آخر میرسه. و وقت اینه که سراغ مانگای این آرک بریم و ببنیم چه تغییراتی موقع ساخت انیمه به وجود اومده. متاسفانه این تغییرات زیاد بودن و باعث شکه شدن خیلی از طرفداران این انیمه محبوب شد. بعضی از قسمت های هیجان انگیز حذف شده بود. و در عوض به بعضی از کارکترهای فرعی بیشتر پرداخته شده بود. کارکترهایی که در مانگا فقط در حد یه اسم حضور داشتن!

مرتبط: موسیقی متن فصل اول انیمه My Hero Academia را گوش کنید! داستان یک قهرمان 

خون و خشونت

سانسور خشونت در فصل پنجم انیمه مای هیرو آکادمیا

مانگای Boku no Hero Academia در این آرک خشونت زیادی رو به تصویر کشید، که خیلی فراتر از سطح خشونت انیمه اقتباسی بود. استودیو بونز تصمیم گرفت توی فصل پنجم انیمه مای هیرو آکادمیا تا حد زیادی از این خشونت کم کنه. خصوصا قسمت هایی که مربوط به گذشته و حال شیگاراکی تومورا بود دچار تغییرات زیادی شد.

شیگاراکی گذشته به شدت دردناک تری داشته و دکتر گارکی روی اون آزمایشاتی انجام میداده. و انجام میده که باعث خونریزی های شدید میشده. به عنوان مثال شیگاراکی به جریان برق با ولتاژ بالا وصل شده. که خب دیدن این سکانس ها میتونه حس همدلی و نگرانی و حتی ترحم خیلی از ما رو به خودش جلب کنه. بلاخره هیچکس سزاوار تحمل این حجم از درد نیست. حتی اگه اون آدم شیگاراکی تومورا، و ویلین اصلی انیمه باشه.

شیمورا تنکو یا شیگاراکی تومورا؟

سانسور مانگا در فصل پنجم انیمه مای هیرو آکادمیا

با اینکه داستان گذشته تومورا توی انیمه تا حد زیادی به مانگا وفادار بوده، اما بازهم خشونت مانگا سانسور شده. توی انیمه دیدیم که شیگاراکی با یکبار لمس اعضای خانواده اش اون ها رو رسما پودر کرد و کشت! اما نسخه چاپ شده این داستان خیلی وحشتناک تره. با ظاهر شدن کوسه تومورا، اون خیلی اتفاقی سگش رو کشت. و تنها جایی که توی اون اپیزود از انیمه خون رو به ما نشون دادن دقیقا کشته شدن سگ تومورا بود. اما کشته شدن ترسناک و پر از درد و خون اعضای خانواده شیگاراکی اون طور که انیمه به ما نشون داد نبود.

تحمل اون اتفاق برای بچه ای به سن تومورا ممکن نبود. اون فقط میخواست با خواهرش صحبت کنه و اتفاقی که افتاده رو توضیح بده. اما باعث مرگ خواهرش شد. وقتی از ترس میخواست به آغوش مادرش پناه ببره دوباره جون یکی از عزیزانش رو گرفت. این اتفاق برای پدربزرگ و مادربزرگش هم تکرار شد. اما طبق گفته خود شیگاراکی پدرش رو با خواست خودش به قتل رسوند. اما نه فقط با یک لمس ساده مثل چیزی که توی انیمه به نمایش درومد. این بار اینکار رو تا جایی ادامه داد که چیزی جز خون از پدرش باقی نموند. اما همونطور که کمی قبل تر اشاره کردیم این تازه شروع زندگی سخت شیمورا تنکو بود. وقتی آل فور وان تنکو رو پیدا میکنه اسم خودش -شیگاراکی- رو به اون میده و تومورا تحت آزمایشات دکتر گارکی قرار میگیره.

مرتبط: بهترین مانگاهای ترسناک که می توانند شما را به اوج هیجان برسانند! 

چهره وحشتناک ریدسترو

چهره وحشتناک ریدسترو فصل پنجم انیمه مای هیرو آکادمیا

ریدسترو یکی از کارکترهایی بود که توی انیمه شانس زیادی نیورد و طراحیش به خوبی طرح مانگا نبود. توی انیمه اطلاعات زیادی درباره گذشته Re-Destro به مخاطب داده نشد. یا حداقل به اندازه مانگا راجع بهش توضیح ندادن. البته این تغییر صدمه ای به روند اصلی داستان نزد. اما بعضی از طرفداران MHA از این ناراحتن که چرا چهره خشن و دیوانه وار و متعصب این کارکتر نسبت به اهدافش و دسترو توی نسخه انیمیشنی انقدر کمرنگ بود.

با توجه به بخشی که مربوط به مکالمه ریدسترو با یکی از طیردستانش به اسم میاشیتا بود میشه نتیجه گرفت که این تعصب به کل از نسخه انیمه ای حذف شده. (وقتی که میاشیتا گفت که به عقیده اون دسترو یه تروریسته، ریدسترو در کمتر از یه چشم بهم زدن عقلش رو از دست داد و زیردست خودش رو کشت.)

مرتبط: بی رحم‌ ترین قاتلان انیمه‌ای که برای رسیدن به هدفشان هرکاری می کنند! 

ارتش آزادی متا

ارتش آزادی متا فصل پنجم انیمه مای هیرو آکادمیا

یکی از مهم ترین بخش های آرک My Villain Academia که موقع تولید انیمه اقتباسی حذف شد درباره ارتش آزادی متا بود. اگه انیمه کاملا به مانگا وفادار میموند و این بخش رو حذف نمیکرد، احتمالا یک اپیزود کامل درباره ریدسترو و ارتش آزادی منتشر میشد. طبق مانگا ریدسترو با اداره کمپانی بزرگی به نام Detnerat زمینه رسیدن به اهداف دسترو و تشکیل ارتش آزادی رو مهیا میکرد. مانگاکا با طراحی این بخش میخواست به مخاطبانش اهمیت وجود ارتش آزادی توی جامعه رو نشون بده. سازمان بزرگی که توی سایه فعالیت میکنه و کم کم رشد میکنه. و منتظره یه فرصت مناسبه تا بتونه یک بار برای همیشه جامعه قهرمانان رو از بین ببره.

The Creature Rejection Clan

فصل پنجم انیمه مای هیرو آکادمیا

قبل از این که شیگاراکی و لیگ تبهکاران علیه گیگانتوماشیا (همون غول بیابونیه که تحت امر آل فور وان بود) و ارتش آزادی متا مبارزه کنن. با گروهی به نام Creature Rejection Clan درگیر شدن. این گروه از اعضایی به شدت قدرتمند و با ظاهری متفاوت نسبت به انسان ها تشکیل شده بود.

اعضای این گروه به دلایلی از اسپینر متنفر بودن و به همین دلیل سعی کردن تا لیگ تبهکاران رو به کلی نابود کنن. به نظر اون ها اعضای لیگ موجودات بی ارزشی بودن که برای زنده موندن دست به دزدی میزدن. اما همه چیز طبق خواسته اون ها پیش نرفت. (مگه میشه ویلین اصلی داستان به همین راحتی از بازی حذف بشه؟:) نه تنها لیگ تبهکاران این موجودات عجیب و غریب رو شکست میده. بلکه تک تک اعضا رو به روش های عجیب و مورمور کننده ای میکشه. و به همه ثابت میکنن که این خلافکارهای کم سن و لیگ نوپای اون ها تا چه حد میتونن خطرناک باشن.

مرتبط: 10 دانستنی جالب درباره هیمیکو توگا از انیمه مای هیرو آکادمیا 

اسپینر

اسپینر فصل پنجم انیمه مای هیرو آکادمیا

اسپینر یکی از اعضای لیگ تبهکارانه اما به اندازه توگا و توایس و دابی پر زرق و برق و پرطرفدار نیست. چون این نینجا که ظاهری شبیه به مارمولک داره به اندازه همکارانش توی لیگ قدرتمند نیس. اما مابین درگیری های بین ارتش آزادی و لیگ تبهکاران کمی هم به این شخصیت پرداخته شد. اما مثل موارد دیگه ای که نام بردیم این اقتباس کامل نبود. توی نسخه چاپ شده این داستان مانگاکا از این فرصت استفاده کرده و بیشتر درباره شخصیت اسپینر و اهداف و طرز فکرش توضیح داده.

حالا با همه این توضیحات بهتون پیشنهاد میکنم حتما جلد بیست و چهارم مانگای My Hero Academia رو مطالعه کنید. با توجه به این که بین فصل پنجم و ششم وقفه کوتاهی وجود داره با خوندن این جلد انتظار برای فصل جدید آسون تر میشه. و میتونید از آرت و گرافیک و داستان پرجزئیات این مانگا لذت ببرید.

نظرتون درباره فصل پنجم انیمه مای هیرو آکادمیا چیه؟ به نظرتون انیمه بهتر عمل کرد یا مانگا؟ لطفا نظرتون رو مثل همیشه با ما در بخش کامنت ها درمیون بذارید.

در ادامه بخوانید: محبوب ترین قهرمانان انیمه های شونن طبق آخرین نظرسنجی مای انیمه لیست!