فصل پنجم My Hero Academia مای هیرو آکادمیا

تا الان یازده قسمت از فصل پنجم مای هیرو آکادمیا این سری هیجان انگیز و دوست داشتنی منتشر شده. و مواردی هستن که همگی دوست داریم توی این فصل اتفاق بیفتن. پخش فصل پنجم یک سال بعد از اتمام فصل چهارم شروع شد. هر چند طرفدارا باید مدت زیادی رو برای دیدن ادامه داستان صبر می کردن، اما این صبر واقعا ارزشش رو داشت. چون حالا می تونیم فصل پنجم مای هیرو آکادمیا رو توی بهترین حالت خودش تماشا کنیم. و انیمه تا حالا  تونسته انتظارات طرفدارانش رو به خوبی برآورده کنه. اما هنوز هم مواردی هستن که دوست داریم در ادامه انیمه شاهدشون باشیم. توی این مطلب راجع به ده چیزی صحبت می کنیم که فندوم به شدت منتظرشونه! با مجله اینترنتی وارونه همراه باشید.

10/ مشخص شدن اسم واقعی دابی – Dabi

فصل پنجم مای هیرو آکادمیا

متاسفانه بر خلاف بقیه موارد لیست، مشخص شدن اسم واقعی دابی دور ترین احتمال ممکن برای فصل پنجم مای هیرو آکادمیا ست. اما داشتن امید هم اشکالی نداره. زمانی که این کارکتر برای اولین بار معرفی شد، گفت در حال حاضر به اسم “دابی” صداش کنن! که این خودش نشون می ده این اسم واقعی دابی نیست. اسم واقعی اون توی مانگا مشخص شده و فقط هاوکس از اسم واقعیش اطلاع داره. اما بقیه مخاطب ها و انیمه اونلی ها همچنان توی تاریکی و بی خبری گیر افتادن.


مرتبط: موسیقی متن فصل اول انیمه My Hero Academia را گوش کنید! داستان یک قهرمان


مهم ترین دلیلی که طرفدارا منتظر فاش شدن هویت واقعی دابی هستن، یه تئوری معروف درباره دابی و خانواده ی تودوروکیه. این تئوری که بین اعضای فندوم پخش شده، ادعا می کنه دابی همون “تویا تودوروکی” برادر بزرگ تر و گمشده ی شوتو تودوروکیه. که این یعنی دابی بزرگترین پسر اندوور، قهرمان شماره یک دنیای My Hero Academia ست. که اگه واقعا این طور باشه، قطعا شاهد یه پیچش داستانی خارق العاده و البته ناراحت کننده هستیم. البته حتی اگه این تئوری درست باشه احتمال این که توی فصل پنجم بهش پرداخته بشه خیلی کمه. با این حال مخاطب ها با کوچک ترین اشاره ای به اسم و هویت واقعی دابی خوشحال و هیجان زده می شن!

9/ خائن UA کیه؟

اگه یادتون باشه توی آرک های قبلی دیدیم که لیگ تبهکاران همیشه یه قدم جلو تر از مدرسه یو ای هستش. و همیشه اطلاعات کاملی درباره مدرسه و وقایعش داره. مثلا زمانی که یو ای قصد داشت بچه ها رو به اردوی تمرینی ببره، فقط تعداد خیلی کمی از اساتید از مقصد خبر داشتن. دانش آموزانشون هم از مقصد بی خبر بودن و حتی یک دفعه مقصد رو عوض کردن. با همه این ها، باز هم سر و کله لیگ تبهکاران پیدا شد که مشکلای زیادی برای مدرسه، آیزاوا سنسی، میدوریا و باکوگو درست کرد! میدوریا شدیدا به خودش آسیب زد و دزدیده شدن باکوگو علاوه بر دردسر هایی که برای مدرسه درست کرد باعث آشفتگی روحی زیادی برای خودش هم شد!

خب همه این ها نشون می ده که کسی نشونی و اطلاعات رو به لیگ تبهکاران و شیگاراکی رسونده. حتی یک دفعه بحث این موضوع بین اساتید یو ای پیش اومد. و کسی که مطرحش کرد، استاد صدا قشنگ بود! اما تا حالا هر چقدر این موضوع رو پشت گوش انداختن بسه، باید خائن رو پیدا کنن!

به نظر می رسه این موضوع بعد از فصل چهارم در حال فراموشیه و به خاطر همین فصل پنجم سری “مدرسه قهرمانانه من” بهترین زمان برای پردازش بیشتر به این پیچش داستانیه. جامعه با بازنشستگی آلمایت شک بزرگی رو تجربه کرده و همه اعضای جامعه قهرمانی از دانش آموزای یو ای که قراره قهرمان های آینده بشن تا اندوور قهرمان شماره یک جدید برای پر کردن این خلاء تلاش می کنن. پس باید کسی که این همه تلاش رو نادیده می گیره و با دورویی به لیگ کمک می کنه پیدا بشه. حداقل باید نشون بدن که این موضوع کاملا فراموش نشده!


حتما بخوانید: ۵ مانگای جدید که منتظر انیمه‌ی آنها هستیم!


8/ توجه بیشتر به شخصیت های فرعی

توی فصل چهارم شاهد پردازش به شخصیت های مکمل و فرعی هم بودیم. هر چند کم بودن اما ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کردن. و حالا طرفدارای دنیای انیمه و My Hero Academia توقع دارن تا سکانس ها یا قسمت های اختصاصی بیشتری از بقیه شخصیت ها ببین.

مثلا توی فصل چهارم سکانس هایی رو دیدیم که مربوط به گذشته کیریشیما، فعالیت هاش و اتفاقاتی که توی دفتر قهرمانی Fat Gum افتاد بودن که جذابیت زیادی داشتن. یا دیدن مسائل شخصی جیرو و پارت بزرگی که توی فستیوال فرهنگی مدرسه و کنسرت کلاس A-1 داشت تونست باعث نزدیکی بیشتری بین این کارکتر و مخاطب ها بشه.

این جور سکانس ها و پیچش های داستانی جزء نقاط قوت فصل چهارم بود که انتظار داریم توی این فصل هم تکرار بشن. اما نه صرفا تکرار، فندوم توقع داره شاهد پیشرفت و بهتر شدن روز به روز سری محبوبش باشه. و این کار حتی برای خود سازنده ها هم فواید زیادی داره و می تونن با استفاده از این عناصر داستانی مخاطب بیشتری جذب کنن.

7/ خوشحالی بیشتر برای اری – Eri

فصل پنجم مای هیرو آکادمیا

نیمه اول فصل چهارم مربوط به آرک اری-چان و کارورزی دانش آموزای یو ای بود. همون جایی که میدوریا توی دفتر  قهرمانی سر نایت مشغول کار شد و موقع گشت زنی دختر بچه ای رو پیدا کرد که ترسیده بود و کمک می خواست.

بعد ها مشخص شد این دختر زندگی وحشتناکی رو کنار سرپرستش یعنی شیه هاسایکای تجربه کرده و از اون برای ساخت سلاح استفاده شده! خلاصه این که همه دفتر های قهرمانی باهم همکاری می کنن تا این دختر بچه کوچیک رو از باند تبهکاری هاسایکای نجات بدن. که تعداد زیادی از بچه های یو ای هم توی این عملیات مشارکت داشتن. کسایی مثل میریو، میدوریا، کیریشیما، اوراراکا و تاماکی توی ماموریت حضور داشتن و فداکاری های زیادی کردن تا بتونن لبخند این دختر بچه رو ببینن!


مطلب پیشنهادی: پایان انیمه Attack on titan احتمالا با مانگا متفاوت خواهد بود! (بدون اسپویل مانگا) 


و در نهایت بلاخره تونستیم لبخند زدن اری رو ببینیم. این که چطور کنار میریو احساس امنیت و راحتی می کرد و از دیدن نمایش کلاس میدوریا به وجد اومده بود! دیدن سکانس های بیشتری شبیه این جزء موارد مورد انتظار فندومه. خصوصا این که با توجه به اخرین اطلاعاتی که از انیمه داریم، اری توی ساختمون اساتید و تحت نظر آیزاوا سنسی زندگی می کنه.

6/ سکانس های مربوط به هاوکس – Hawks

هاوکس قهرمان شماره سه سابق دنیای My Hero Academia ست که با بازنشسته شدن آلمایت، تونست توی آخرین مراسم به رتبه دوم صعود کنه. اون تمام ویژگی هایی که یه قهرمان باید داشته باشه رو داره. هاوکس سخت تلاش می کنه و موفقیت های زیادی به دست آورده، برای اسطوره هاش احترام قائله و به شدت محبوب و کاریزماتیکه. با همه این ها هنوز به نظر می رسه که چیزی راجع به اون درست نیست.

جبهه نامعلومی داره و چیز زیادی درباره گذشتش نمی دونیم. تنها چیزی که از خود هاوکس به عنوان یه کارکتر و نه صرفا قهرمان شماره دو دیدیم یه عکس از اون بود که به نظر خیلی قدیمی می اومد. توی این عکس که توی اندینگ دوم فصل چهارم دیده شد هاوکس کم سن و سال رو می بینیم. که با چشمای بسته مشغول هدایت کردن پرهاشه. و مردای کت شلوار پوشی که توی عکس وجود دارن. و به نظر دولتی هستن و دارن سعی می کنن هاوکس رو تعلیم بدن! هاوکس پتانسیل زیادی داره که امیدواریم توی فصل پنجم بیشتر بهش پرداخته بشه.

5/ تاریخچه وان فور آل – One For All

با این که چهار فصل کامل از پخش My Hero Academia میگذره و تعدادی از قسمت های فصل پنجم هم منتشر شده، همچنان چیز زیادی درباره One For All نمی دونیم. طبق گفته آلمایت؛ کوسه وان فور آل که از آلمایت به میدوریا منتقل شده، “کوسه انتقال قدرت” هستش. و طبق چیزایی که تا حالا دیدیم با سپردن قدرت به وارث بعدی، شعله اون توی وجود فرد قبلی به مرور کم و کمتر می شه تا جایی که کاملا خاموش بشه. و می دونیم که با هر انتقال، قدرت کاربر قبلی رو جذب می کنه و مدام قوی تر می شه. (یعنی در حال حاضر کوسه میدوریا از کوسه آلمایت قوی تره!) و باعث به وجود اومدن نوعی پیوند و اتصال بین همه کاربر ها می شه. این تمام اطلاعاتیه که درباره کوسه One For All داریم اما حقیقت وان فور آل همچنان نامعلومه.

توی آخرین سکانس فصل چهارم هم دیدیم که میدوریا گفته های قبلی آلمایت رو توی خواب دید. اما این دفعه راوی داستان، اولین کاربر بود یعنی خود وان فور آل داستان رو برای میدوریا تعریف کرد. اما داستان به خاطر 20 درصدی بودن میدوریا قطع شد و ما هیچ چیز اضافه تر از موارد قبلی ندیدیم. و حالا توی قسمت دهم دیدیم که استودیو از قدرت جدید و بازهم “مرموز” میدوریا پرده برداری کرد.

و حالا بزرگترین سوال بی پاسخ My Hero Academia که باید به اون جواب بده اینه. وارث های قبلی چه کسایی بودن و چه کوسه هایی داشتن؟ استفاده از این توانایی ها همچنان محدودیت های خودش رو داره یا می تونه میدوریا رو بدون هیچ خطری توی 100 درصد قدرتش قرار بده؟ اصلا منظور وان فور آل از اینکه “الان زمانش نیست” چیه؟ دقیقا قصد انجام دادن چه کاری رو داره و چرا تا حالا صبر کرده؟ باید صبر کنیم و ببینیم!!


مطلب پیشنهادی: بهترین انیمه های اکشن عاشقانه


4/ لیگ تبهکاران – League Of Villains

چیزی که همیشه اذیت کننده بوده حضور کم لیگ تبهکارانه! همیشه باید مدت زیادی صبر کنیم تا نقش اون ها توی داستان رو ببینیم. البته این به این معنی نیست که حضورشون بیش از حد کمرنگ یا بی تاثیر باشه. اتفاقا همیشه سایه سنگین شیگاراکی و بقیه اعضای ویلن لیگ به خصوص دابی کاملا حس می شه. اما اگه این حضور بیشتر باشه باعث خوشحالی فندومه.

اما حالا به نظر می رسه توی فصل پنجم نیازی به صبر کردن های طولانی نداریم. (البته اگه 10 قسمت رو طولانی نمی دونید، که بازهم از فصلای قبلی کوتاه تر بوده!) احتمال اینکه حضور ویلن لیگ توی فصل پنجم پر رنگ تر باشه و داستان به جاهای حساسش نزدیک بشه خیلی بالا ست. و بهتره خودمون رو برای تماشای حرکت بعدی شیگاراکی و ویلن آماده کنیم. مثلا توی قسمت اول این فصل دیدیم که دابی هدفی از بیرون آوردن اون نوموی خاص و سیاه داشت که هنوز نا معلومه. ممکنه هدف اون فقط ارزیابی عملکرد قهرمانان و به خصوص اندوور بوده باشه تا بتونه قدم بعدیش رو برداره.

3/ آرک اندوور – Endeavor

فصل پنجم مای هیرو آکادمیا

ممکنه اندوور یا همون سخت بنیاد تبدیل به قهرمان شماره یک شده باشه. اما هنوز فراموش نکردیم که باعث چه مشکلاتی برای خانواده خودش بوده و چطور به شوتو، پسر خردسال خودش آسیب زده. این آسیب ها اون قدر عمیق بوده که هیچ کدوم از پسراش اون رو نبخشیدن. و دخترش علی رغم همه تلاش هایی که برای سر و سامون دادن خانواده انجام می ده، همچنان همه چیز رو بخاطر می آره. و مادر شوتو، همسرش هنوز توی بیمارستان بستریه.

اما همگی قبول داریم که نباید یک طرفه به قاضی بریم! اندوور شخصیت پیچیده ای داره و کاملا بی طرفانه باید بگم دلایل خودش رو برای تمام رفتار های درست و غلطش داشته. و مهم ترین نکته اینه که ما پشیمونی و تلاش برای تغییر رو توی اون دیدیم. اندوور توی اخرین قسمت فصل چهارم با انگیزه متفاوتی برای شکست دادن نومو مبارزه کرد. دیگه فقط به اولین بودن فکر نمی کرد. میخواست پدری باشه که پسری مثل شوتو بتونه بهش افتخار کنه و دوسش داشته باشه. اون تصمیم گرفت تغییر کنه و اشتباهاتش رو جبران کنه. راه خیلی سختی جلوی روشه اما اینجا دنیای My Hero Academia ست و هر نا ممکنی ممکنه! برای همین اندوور لیاقت داشتن سکانس های اختصاصی و فلش بک رو داره تا بتونیم بیشتر بشناسیمش و راحت تر باهاش ارتباط برقرار کنیم.


همچنین بخوانید: محبوب ترین قهرمانان انیمه های شونن طبق آخرین نظرسنجی مای انیمه لیست! 


2/ جنتل و لابراوا – Gentle & La Brava

جنتل و لابراوا زوج خلافکار و متفاوتی بودن که به شدت مورد استقبال طرفدارا قرار گرفتن. و حالا تا حدودی دلتنگ این دوتا شخصیت عجیب و غریبن. البته نمی شه انکار کرد داستان این زوج خاص تا حدود زیادی بین داستان اری-چان و فستیوال فرهنگی و… گم شده. اما به قدری محبوب هستن که ارزش پرداختن مجدد بهشون رو داشته باشن.

امیدواریم که بتونیم دوباره این زوج رو توی روند داستان داشته باشیم. البته با توجه به این که داستانشون با دستگیر شدن و تحولشون طی بازجویی ها همراه بود، احتمال این که این بار توی جبهه خوب داستان ظاهر بشن به شدت بالا ست. (اگه یادتون باشه فلش بک هایی از زندگی های قبلیشون دیدیم. مثلا متوجه شدیم جنتل دوست داشته قهرمان بشه اما راهش رو گم کرده! حالا که با میدوریا رو به رو شده و لابراوا رو توی زندگیش داره و پلیس هم راهنماییش می کنه می تونه به رویای قدیمیش برسه؟)

1/ میرکو – Mirko

فصل پنجم مای هیرو آکادمیا

تا الان چیز زیادی از میرکو ندیدیم و فقط چند لحظه کوتاه توی انیمه حضور داشت. اما همه منتظرن تا نوبت درخشش این کارکتر بشه و طرفدارای زیادی پیدا کرده. میرکو یا میروکو (Mirko – Miruko) جز قهرمانان برتر دنیای My Hero Academia ست و پنجمین جایگاه رو توی آخرین مراسم بدست اورده.

هر چند توی فصل قبل بهش پرداخته نشده و فقط چند ثانیه حضور داشته. اما این موضوع که یه کارکتر جدید در اواخر فصل معرفی شده به این معنیه که قراره از پتانسیل های اون در ادامه داستان استفاده بشه. و همین موضوع باعث اشتیاق بیشتر انیمه دوست ها برای دیدن مجدد میرکو باشه و قطعا با برگشتش به روند داستان طرفدارای خیلی بیشتری پیدا می کنه!

امیدوارم از خوندن این مطلب لذت برده باشید و براتون مفید بوده باشه.

شما چه انتظاری از فصل پنجم مای هیرو آکادمیا دارید و منتظر دیدن چه چیزی هستید؟ توی قسمت کامنت ها با ما درمیون بذارید 🙂

در ادامه بخوانید یوکی کاجی ؛ نگاهی به برخی از جالب ترین نقش های صداپیشه ارن یگر