داستان فضایی ها و یوفو ها هر روز و هر روز واقعی تر می شود

پنتاگون اعلام کرده فضایی ها واقعی هستند. هالیوود فیلم ها و برنامه های تلویزیونی بسیاری در مورد نحوه ی برخورد با آنها ساخته است.

فضایی ها ، هرروز واقعی تر از روز قبل می شوند!

فضایی ها همه جا هستند و هالیوود این قضیه را می داند. صحبت در مورد فضایی ها دیگر ترسناک به نظر نمی رسد. حتی خواننده سابق گروه بلینک-182 ، تام دیلانگ هم آنها را دیده و از آنها فیلم گرفته است.

فضایی ها و بیگانگان همواره موضوعات خوبی برای سینما و تئاتر بوده است. از فیلم « تماس از نوع سوم» گرفته تا « نورسیده» و « انتقام جویان» همگی در مورد بیگانگان و سفینه های آنها هستند که به زمین آمده اند. آنها برای مخاطبینشان مانند پاسخی هستند برای این سوال که آیا زندگی ماورای این سیاره وجود دارد یا نه؟ اما هالیوود ،تمرکز خاصی بر شکارچیان فضایی ها داشته است.


همچنین بخوانید »


رابی گراهام، منتقد رسانه و نویسنده ی مقاله ی « تمییز حقیقت از خیال در فیلم های هالیوودی» میگوید: « فکر می کنم این تمرکز بر روی شکار فضایی ها عقلانی به نظر میرسد. علاقه ی مردم به این موضوع پس از اعلامیه پنتاگون در مورد وجود فضایی ها در سال 2017 جان دوباره ای گرفت. این خبرها توجه روزنامه هایی که هرگز در مورد فضایی ها نمی نوشتند را هم جلب کرد».  او هم چنان ادامه می دهد:« این موضوع باعث شد ساختن فیلم در مورد فضایی ها شکل معقولانه ای به خودش بگیرد. راه علمی و سیاسی بسیاری به این مسیر و در راستای کمک به تولید کنندگان تلویزیونی باز شد. آنها همواره به دنبال چنین موقعیتی بودند تا از موضوع پر طرفدار به نفع خودشان استفاده کنند».

تحقیقات اخیر نشان می دهند بیش از نیمی از آمریکایی ها به وجود فضایی ها اعتقاد دارند. 1/3 از مردم هم بر این باور هستند که سفینه ی فضایی وجود ندارد . شاید گراهام نتوانست آنها را به خوبی قانع کند که چیز به این بزرگی دیده است و آن شی جوانان را به درون خود می کشد.

گراهام در ادامه گفته است:« به نظر می رسد دانش ما در زمینه فضایی ها آنقدر ها که در گذشته خام به نظر می رسید نیست. اینها نتیجه زحمات محققانی است که سال ها در این زمینه کار کرده و به عنوان دانشی نو بنیاد به آن جذب شده اند. دانش در زمینه فضایی ها روزی مانند بازی برای پیرمردها بود، اما امروزی بازی برای جوانتر ها شده است» .

تام بلینک
تام بلینک

در سال 2017 خواننده سابق گروه بلینک 128 ، تام بلینک، به صورت رسمی اعلام کرد که کمپانی خود به نام آکادمی ستاره ها را که در مورد فضایی ها، تکنولوژی و رسانه است را راه اندازی کرده است. در عین حال روزنامه ی نیویورک تایمز هم راز پنتاگون در زمینه برنامه هایی مخفی که برای بررسی فضایی ها دارند را فاش کرد. هشتک فضایی ها به یک هشتک واقعی تبدیل شد و صحبت در مورد آنها که روزی احمقانه به نظر می رسید حالا بحث داغ روز شده است.

آیدن گیلن که در سریال بازی تاج و تخت نقش لیتل فینگر را بازی میکرد اعلام کرده:« در حال حاضر خود مردم هم برای پذیرش این قضیه آماده تر هستند و آن را جدایی از خیال و به عنوان مسئله ای واقعی می پندارند. فکر میکنم در ده های 50 و 60 هم میشد چنین ایده هایی را عنوان کرد . ایده هایی مانند اینکه ما در این دنیا تنها نیستیم. اما فکر نمیکنم بیان این ایده ها در آن زمان مانند امروز بازخورد داشته و موجب گردهمایی ما و چنینی مصاحبه هایی می شد».

پروژه آبی نام سریالی است که در سال های 1950 و 60 ساخته شد. در همین سال ها برنامه ای با همین نام برای بررسی فضایی ها از سوی نیروی هوایی ساخته شد. گیلن گفته است که انسان ها ذاتا در این مورد کنجکاو هستند.

او در ادامه گفته است:«نمی توانید جلوی فکر کردن به این موضوع را بگیرید. این کاری است که ما از زمانی که بر روی دو پایمان ایستادیم انجام داده ایم. همواره از خودمان پرسیده ایم: چه چیزی در آسمان است؟» گیلن معتقد است دولت نباید مبلغ زیادی پول را در این زمینه سرمایه گذاری کند چرا که مشکلات بزرگتری در این زمینه هست و ما برای برطرف کردن این مشکلات نیاز به پول داریم. او هم چنان معتقد است که صحبت در مورد فضایی ها دیگر تابو محسوب نمی شود.

دکتر جی آلن هینک - یکی از اعضای پروژه کتاب آبی

او گفته:« فکرمی کنم چیز جالبی در مورد فضایی ها وجود دارد. حالا صحبت کردن در موردش راحت تر شده است . فکر میکنم فیلم « برخورد از نوع سوم» یکی از بهترین فیلم ها در دهه ی هفتاد بوده و وقتی برای بازی در این فیلم به من پیشنهاد کار داده شد به این فکر کردم که چقدر خوش شانسم».

در حالیکه برنامه های تلویزیونی مانند «پروژه آبی» خیالی هستند، برنامه های واقعی که این موضوع رابررسی میکنند راه زیادی برای رفتن دارند.

این برنامه ها رانندگانی را نشان میدهند که در تاریکی به دنبال نوری در آسمان میروند. این  چنین برنامه هایی خالی از منطق و ارزش های اطلاعاتی است. درست نیست که با این موضوع اینگونه برخورد شود. چنین برنامه هایی ذهن عموم را آشفته کرده و برنامه های جدی تر رسانه در این مورد را تحت تاثیر قرار می دهد.

گراهام گفته:« فروش چنین فیلم هایی بسیار بالاست. بالاتر از گذشته. این موضوعات برای مخاطبین جذاب هستند و در حال حاضر هر کس میخواهد در این مورد اظهار نظر کند».