فعال کردن حالت تاریک Gmail چگونه است؟ صبر داشته باشید! هم اکنون حالت تاریک برای Gmail اینجاست. اما هنوز همه کاربران آن را ندارند. گزارش‌ها می‌گویند آخرین بروزرسانی برنامه Gmail با حالت تاریک همراه شده است. Gmail ممکن است آخرین برنامه مهم در مجموعه Google باشد که حالت تاریک ندارد و اکنون در حال پخش است. دریابید که آیا شما جز معدود خوش شانس‌ها هستید که می‌توانید از حالت تاریک Gmail استفاده کنند یا خیر! 

گوگل به آرامی حالت تاریک را برای برنامه‌های خود منتشر کرده و ما با صبر و حوصله منتظر دریافت این ویژگی در Gmail بوده‌ایم. اکنون، این ویژگی (برای بعضی‌ها) اینجا است و ما در نهایت می‌توانیم ایمیل‌های خود را در حالت تاریک مشاهده کنیم و کاری کنیم که Gmail با سایر برنامه‌های‌مان مطابقت داشته باشد. دیگر فشار چشم و رنگ سفید خسته کننده کافیست! همچنین مصرف باتری در هنگام مرور پیام بهبود می‌یابد و حتی باعث افزایش خوانایی ایمیل‌ها نیز می‌شود.


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید: 


فعال کردن حالت تاریک Gmail در اندروید

ابتدا مطمئن شوید که آخرین نسخه Gmail را از گوگل پلی دریافت کرده‌اید. اگر گزینه “Theme” هنوز بعد از بروزرسانی در زیر Gmail برای شما در دسترس نیست، ممکن است لازم باشد یک یا دو هفته برای بروزرسانی از سمت سرور منتظر باشید. یا اگر تلفن روت شده دارید، می‌توانید از این دستورالعمل‌ها برای فعال کردن آن استفاده کنید.

برنامه Gmail را باز کنید و بر روی نماد همبرگر در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید. به پایین این فهرست بروید و روی “Settings” ضربه بزنید، سپس “General Settings” را انتخاب کنید. در بالای صفحه بعد، روی “Theme” ضربه بزنید و “Dark” را از انتخاب کنید. 

فعال کردن حالت تاریک Gmail

از طرف دیگر ، اگر در اندروید 10 هستید و تم تاریک گوشی را فعال کرده‌اید، می‌توانید به سادگی “System Default” تا این برنامه مطابق با تلفن شما تاریک شود. برای کاربران قبل از Android 10، به آن “Set by Batter Saver.” می‌گویند. این باعث می‌شود وقتی برنامه شما در حالت صرفه جویی در باتری است، حالت تاریک روشن شود.

اکنون از Dark Mode در برنامه Gmail خود لذت ببرید. 

فعال سازی حالت تاریک Gmail در آیفون

متاسفانه، Gmail همان گزینه “Theme” را در آیفون ندارد و هنوز API حالت تاریک جدید را iOS 13 پشتیبانی نمی‌کند. اما با این حال یک راه وجود دارد که می‌توانید برنامه Gmail را تاریک کنید. 

به تنظیمات برنامه خود بروید و “Accessibility” را انتخاب کنید، سپس روی “Display & Text Size” ضربه بزنید. از آنجا، “Smart Invert” را فعال کنید. این باعث می‌شود همه برنامه‌هایی که از قبل در حالت تاریک نیستند (با فرض اینکه در iOS 13 هستید) تاریک شوند. بدیهی است که نقاط ضعفی در آن وجود دارد، اما اگر مایل به انجام آن باشید، با این روش می‌توانید در Gmail حالت تاریک داشته باشید.

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.