انار و اثرات فوق العاده آن بر سلامت بدن !

انار یکی از جذابترین و شاید زیباترین میوه های فصل پاییز است و همه ما کم و بیش از فواید انار مطلع هستیم .با این حال دائما از فواید انار برای بدن صحبت می کنیم.ما نیز در این مطلب فواید انار برای بدن و پوست را برای شما جمع آوری کرده ایم. انار در میان مردم به عنوان میوه بهشتی شناخته می شود.انار میوه ای است که از هسته آن تا پوست آن دارای فواید بسیاری برای ما است.

و اما فواید انار چیست ؟

برای سیستم گوارش مفید است

مصرف یک عدد انار در فصل پاییز باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش و بیماری های مربوط به آن می شود.از همین رو برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های پاییزی و زمستانی مصرف این میوه فوق العاده را فراموش نکنید.

در درمان سوختگی مفید است

پوره پوست انار اثر شگفت انگیزی در درمان سوختگی دارد.می توانید پوست انار را پس از خشک کردن بکوبید سپس آن را بر روی محل سوختگی قرار دهید.این کار سبب از بین رفتن میکروب های روی محل سوختگی می شود.

ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که انار از گسترش سلول های سرطانی جلوگیری می کند.علاوه بر آن سبب کشتن سلول های سرطانی نیز می شود.از همین رو برای کاهش ریسک ابتلا به سرطان خوردن انار را فراموش نکنید.

برای درد مفاصل مفید است

مصرف انار  به طور مرتب دارای اثر کاهش و درمانی بر درد مفاصل است.برای این منظور در فصل پاییز روزی یک عدد انار میل کنید.


همچنین بخوانید:دلایل زانو درد ؛ چرا داخل زانوم درد می کند؟ روش های درمان آن چیست


تمیز کردن میکروب های خون

آنیوکسیدان ها موجود در انار دارای اثر تمیز کننده خون هستند.هسته انار نیز دارای اثرات مفیدی برای سلامت بدن است.علاوه بر آن گل میوه انار نیز قبل از رسیدن میوه ،بسیار برای سلامتی مفید است.

درمان ذات الریه

از جمله مزایای انار ،اثرات مفید در درمان ذات الریه است.زیرا انار به سرعت سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

در درمان بیهوشی

در تحقیقات انجام شده مشخص شده است که انار باعث تعادل فشار خون می گردد.و اگر کسی بر اثر فشار دچار بیهوشی شده است با نوشیدن انار سریعا به حالت هوشیاری باز می گردد.

مزایای گل انار

1-در درمان اسهال بسیار مفید است.

2- گل انار اثرات زیادی بر روی پوست دارد. گل انار، تجدید و احیای سلول های مرده  پوست را فراهم می کند.

3-میل به شیرینی جات را از بین می برد.

4-اگر گل انار را بجوشانید سپس آن را درون دهان بچرخانید. باعث بهبود بیماری های دهان و دندان می گردد.

5-آب گل انار باعث از بین رفتن کرم روده می شود.

6-در بیماری های عفونی مانند سرما خوردگی و سرفه نقش بسزایی دارد.

آیا انار برای بدن مضر است ؟

انار هیچ ضرری برای بدن ندارد.اما اگر بعضی افراد آن را مصرف کنند ممکن است برای آن ها مضر باشد.به همین دلیل همه نباید آن را مصرف کنند.در کل مصرف بیش از حد هر نوع میوه و غذایی و زیاده روی در مصرف آن باعث ایجاد مشکل می شود.

چه کسانی نباید انار را مصرف کنند؟

بیماران شیمی درمانی

انار حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی غنی است. این مواد معدنی در انار می توانند با داروهای سرطانی ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل مصرف انار هنگامی که بیماران سرطانی در مرحله شیمی درمانی هستند توصیه نمی شود.

زنان باردار

 انار حاوی مقادیر زیاد عنصر است که  برای زنان باردار بسیارمضر است.اما شما در صورت مشورت با پزشک می توانید و تایید وی می توانید انار را مصرف کنید.


حتما بخوانید:حقایقی درباره ی نوسانات خلقی و افسردگی و اضطراب در دوران بارداری 


افرادی که جراحی روده انجام داده اند

از آنجایی که  انار یک اثر شتاب دهنده  در سیستم گوارش دارد، مصرف انار برای کسانی که جراحی روده انجام داده اند توصیه نمی شود.

افرادی که مشکل نفخ دارند

اگر چه این میوه بسیار سریع هضم می شود اما ممکن است در بعضی افراد سبب نفخ شود.همچنین کسانی که دچار تب هستند نیز نباید انار مصرف کنند.

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید