در این مطلب قصد داریم شما را با فواید رابطه جنسی در صبح آشنا کنیم. رابطه جنسی در صبح بیشتر مورد علاقه آقایان است و خانم ها چندان علاقه ای به برقراری رابطه جنسی هنگام صبح ندارند. ممکن است مطلب زیر نیز برایتان جذاب باشد:



9 مورد از فواید رابطه جنسی در صبح

1. بدن تان کاملا آمادگی آن را دارد!

صبح زمان مناسبی برای رابطه جنسی است، زیرا بدن تان کاملا برای آن آماده است. به این دلیل که سطح استروژن و تستوسترون هنگام صبح در اوج خود قرار دارند. چرا این موضوع مهم است؟ خوب، یک مطالعه نشان داد که میل جنسی تحت تأثیر سطح هورمون ها قرار دارد. به این معنی که هر چه سطح هورمون هایتان بالا تر باشد میل جنسی تان هم افزایش پیدا خواهد کرد. 

2. آقایان بهتر عمل خواهند کرد!

صحبت از هورمون ها شد: هرچه تستوسترون بیشتر باشد، رابطه جنسی بهتر می شود. طبق یک مطالعه، میزان بالای تستوسترون باعث افزایش میل جنسی و بهبود عملکرد جنسی می شود. یک بررسی قدیمی همچنین نشان داد که سطح تستوسترون بالاتری می تواند قدرت نعوظ را افزایش دهد.



3. “هورمون نوازش” یعنی اکسی توسین را آزاد می کند!

رابطه جنسی صبحگاهی می تواند شما و شریک زندگی تان را به هم نزدیک تر کند. چطور؟ رابطه جنسی باعث آزادسازی اکسی توسین می شود که به عنوان “هورمون نوازش” نیز شناخته می شود. اکسی توسین ماده شیمیایی در مغز است که عشق و پیوند را کنترل می کند و هنگامی که در طول رابطه آزاد می شود باعث می شود با همسر خود احساس ارتباط بیشتری داشته باشید.

4. استرس را تسکین می دهد!

آیا می خواهید از شر استرس خلاص شوید؟ پس رابطه جنسی صبحگاهی داشته باشید. یک مطالعه نشان داد که فعالیت های لذت بخش می تواند سطح هورمون استرس یعنی کورتیزول را کاهش دهد. این بدان معناست که رسیدن به ارگاسم قبل از اینکه سر کار بروید، می تواند روحیه تان را برای بقیه روز بسازد.

5. باعث آزادسازی اندروفین ها می شود!

رابطه جنسی صبحگاهی باعث آزادسازی اندورفین ها، مواد شیمیایی جادویی تسکین دهنده درد در بدن می شود که به تقویت روحیه شما کمک می کند. به همین دلیل است که معمولاً بعد از ارگاسم، احساس خوشحالی می کنید. پس چرا روز خود را با آن شروع نکنید؟

6. این یک نوع ورزش محسوب می شود!

مطمئناً داشتن رابطه جنسی صبحگاهی معادل دویدن بر روی تردمیل برای یک ساعت نیست، اما هنوز یک هم یک تمرین محسوب می شود. براساس تحقیقات دانشکده پزشکی هاروارد، رابطه جنسی در حدود 5 کالری در دقیقه می سوزاند. در واقع چیزی معادل با پیاده روی.

7. برای مغزتان مفید است!

آیا می خواهید به مغزتان قدرت بخشید؟ سکس صبحانه جواب است. مطالعات متعدد نشان می دهد که رابطه جنسی ترکیبی از انتقال دهنده های عصبی و هورمون ها – به ویژه، دوپامین، هورمون شادی – را آزاد می کند که می تواند به سلامتی مغز و شناخت کمک کند.

8- سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند!

محققان یک مطالعه دریافتند که رابطه جنسی با تحریک دفاع طبیعی بدن در برابر باکتری ها، ویروس ها و میکروب های دیگر می تواند ایمنی بدن را تقویت کند.

9. کمک می کند جوان تر به نظر برسید!

رابطه جنسی صبحگاهی می تواند سرچشمه جوانی باشد. برخی از متخصصان معتقدند که رابطه جنسی برای جوان تر شدن مفید است زیرا باعث آزاد شدن اکسی توسین، بتا اندورفین ها و سایر مولکول های ضد التهابی می شود. بی بی سی نیوز گزارش داد که تحقیقات قدیمی نشان می دهد رابطه جنسی حداقل سه بار در هفته، می تواند شما را چندین سال جوانتر از افرادی که رابطه جنسی کمتری دارند، نشان دهد. ارگاسم حتی به چندین روش می تواند برای پوست تان مفید باشد.

در ادامه بخوانید: