روغن زیتون معجزه زیبایی

آیا شما با فواید روغن زیتون برای پوست و مو آشنا هستید ؟ آیا تاثیرات آن بر روی زیبایی را می دانید ؟ در این مطلب با معرفی فواید این ماده شگفت انگیز همراه ما باشد.

 

فواید روغن زیتون برای پوست

1-تمیز کردن پوست های خشک

شما می توانید با استفاده از روغن های طبیعی سلول های مرده پوست را از بین ببرید.مهم ترین فایده روغن زیتون رطوبت رسانی به پوست است و رطوبت مهم ترین عامل برای پوست های خشک است.برای این منظور چند قطره روغن زیتون را با روغن اسطوخودوس مخلوط کرده بر روی پوست تمیز به صورت دورانی ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه با آب ولرم بشویید.

فواید روغن زیتون

2- از بین بردن جای جوش

روغن زیتون به  خاطر داشتن ویتامین های موجود در آن روند بهبود زخم وجای جوش را افزایش می دهد.همچنین به علت اینکه سلول های پوست را پر نمی کند مناسب پوست های چرب است .

3-تمیز کردن آرایش

روغن زیتون برای تمیز کردن آرایش چشم بسیار مفید است و آن را به آسانی پاک می کند.برای این منظور مقداری روغن زیتون را با روغن فندق و روغن درخت چای مخلوط کرده و آرایش چشم خود را پاک کنید.

4-از بین بردن سلولیت

با آمدن تابستان و توجه بانوان به از بین بردن سلولیت ها ،روغن زیتون فایده بسیاری برای از بین بردن سلولیت دارد.برای این منظور 1/2 لیوان روغن زیتون (یا روغن بادام یا جوجوبا) 15 قطره روغن گریپ فروت ،15 قطره روغن سرو کوهی ،5 قطره روغن رزماری را با هم مخلوط کرده و به مدت 4 هفته به صورت دورانی بر روی ناحیه مورد نظر ماساژ دهید.

5-درمان آفتاب سوختگی وترک لب ها

در فصل تابستان بعد از حمام آفتاب ،پوست دچار سوختگی می شود شما می توانید با استفاده از روغن زیتون پوست خود را درمان کنید.همچنین برای درمان ترک لب ها چه در تابستان و چه در زمستان از روغن زیتون استفاده کنید.

فواید روغن زیتون برای موها

1-برای درمان تار موهای نازک

اگر تار موهای شما نازک شده است ودچار ریزش مو شده اید الان وقت درمان آن است.برای تقویت موها با روغن زیتون می توانید ماسک های زیادی درست کنید.برای این منظور 15-20 قبل از حمام موهای خود را به روغن زیتون اغشته کنید سپس بشویید.

2-برای براق شدن موها

اگر موهای شما براقیت خود را از دست داده است ،می توانید از روغن های طبیعی استفاده کنید.برای این منظور 3-5 قاشق غذاخوری روغن زیتون با چند قطره روغن رزماری وروغن اسطو خودوس مخلوط کرده و به روش بن ماری مقداری حرارت داده وبه موهای خود بمالید و به مدت 15-20 ماساژ دهید .

 

در ادامه بخوانید : جلوگیری از پیری و چروک شدن پوست با استفاده از روغن های طبیعی !