آیا از فواید و مضرات لیزر اطلاع دارید ؟

در دنیای امروزه و با توجه به پیشرفت تکنولوژی اولین گزینه برای از بین بردن موهای زاید استفاده از دستگاه های لیزر است. برای از بین بردن موهای زاید با دستگاه لیزر کافی است چند بار از این دستگاه استفاده کنید و برای همیشه از دست موهای زاید رها شوید اما باید در این مورد نکاتی را نیز در نظر بگیرید.ما در این مطلب شما را با فواید و مضرات لیزر آشنا می کنیم :

روند حذف مو در دستگاه لیزر به چه صورت است ؟

دستگاه لیزر با استفاده از پرتوها سبب نازک شدن و از بین رفتن موهای زاید بدن می شود.با تاباندن اشعه و پرتو به موهای زاید ،رنگدانه های موجود در این موها اشعه ها را به سمت خود می کشد و با مرور زمان باعث آسیب دیدن پیاز مو و در نتیجه ریختن موها زاید می گردد.علاوه بر آن پیاز مو تا حد زیادی توانایی رشد موها را از دست می دهد.

علاوه بر آن ناحیه که در معرض لیزر قرار گرفته تا 6 هفته نباید نور آفتاب مستقیم دریافت کند.

در ضمن از بین بردن موهای زاید برای بعضی از پوست ها بسیار خطرناک می باشد.به همین دلیل حتما در مراکز معتبر به این امر بپردازید.رنگ پوست ،بیماری های قبلی و بسیاری از این عوامل باید حتما مورد بررسی قرار بگیرد.

4-6 هفته قبل از لیزر نباید از موم برای از بین بردن موهای زاید استفاده کنید .

اما آیا واقعا لیزر باعث از بین رفتن موهای زاید برای همیشه می شود ؟

درصد از بین رفتن و موفقیت در لیزر بسیار بالا است.اما بر اساس رنگ پوست ،موها بعد از یک مدت دوباره باز خواهند گشت.اما این موها بسیار نازک و به رنگ روشن خواهند بود.بعضی از انسان ها نتیجه مطلوب را در چند جلسه به دست می آورند.بعضی نیز می گویند موهای زاید همچنان وجود دارند فقط کمی نازک شده اند !

اما بر اساس تحقیقات انجام شده در صد بسیاری از کسانی که از لیزر استفاده کرده اند راضی بوده اند. اما بر اساس رنگ پوست و رنگ موها نتایج متفاوت خواهد بود.

مضرات لیزر چیست ؟

در صورت مشاهده هر گونه از عوامل زیر حتما به پزشک مراجعه کنید.

1-قرمزی ،تورم و درد 

2- به وجود آمدن لکه های پوستی :می تواند سبب به وجود آمدن لکه های تیره در پوست شود.رنگدانه های موجود در پوست بر اثر اشعه دچار تغییر رنگ می گردند اما با مرور زمان به حالت اولیه باز می گردند.

3- پوست پوست شدن : اغلب در کسانی با رنگ پوست تیره رخ می دهد.

4- آفتاب :چند هفته قبل و بعد از لیزر در معرض نور خورشید قرار نگیرید.زیرا سبب آسیب به پوست و از تاثیر لیزر برای از بین بردن موهای زاید می کاهد.

و در آخر حتما به یک مرکز معتبر مراجعه کنید که از نظر بهداشتی مورد تایید باشد.

 

در ادامه بخوانید : با ۱۲ فواید خیار برای سلامتی پوست و بدن آشنا شوید