دوستان عزیزم سلام. با قسمت دوم زیبا‌ترین فیلم‌ها از لحاظ بصری که حتما باید ببینید در خدمتتون هستم. اگه خاطرتون باشه توی مطلب قبل، درباره‌ی فیلم‌هایی حرف زدیم که از لحاظ بصری زیبا بودن و در لوکیشن‌های خوبی فیلم‌برداری انجام شده بود، طراحی لباس خوبی داشتن و یا قاب‌بندی‌های مناسب و چشم‌نوازی در اون‌ها دیده می‌شد. در این پست با ده تای دیگه از فیلم‌های زیبا از لحاظ بصری آشنا می‌شیم.

11. Little Women-2019 (زنان کوچک)

فیلم‌های زیبا از لحاظ بصری

اگر کتاب‌خون باشین، شکی نیست که کتاب زنان کوچک (اثر لوییزا می الکات) رو هم خونده‌این. فیلم زنان کوچک با اقتباس از همین کتاب ساخته شده و بازیگرهای جوان و مطرحی از جمله اما واتسون دوست داشتنی، سرشا رونان و تیموتی شالامی در اون حضور دارن. چیزی که باعث می‌شه توی دسته‌ی فیلم‌های زیبا از لحاظ بصری قرار بگیره طراحی بی‌نظیر صحنه و لباس این فیلمه و مهم‌تر اینکه تونسته اسکار بهترین طراحی لباس رو از آن خودش کنه.


بیشتر بخوانید: نقد و بررسی فیلم little women ; فمنیستی ترین فیلم سال


قصه‌ی مگ، جو، بث و ایمی بی‌نهایت شیرین و الهام‌بخشه و باعث می‌شه تمام مدت میخکوبش بشین!

12. Little Women-1994 (زنان کوچک)

فیلم‌های زیبا از لحاظ بصری

نسخه‌ی قدیمی‌تر فیلم زنان کوچک با بازی کریستین بیل عزیز و جذاب و کارگردانی خانم جیلیان آرمسترانگ هم دست کمی از نسخه‌ی جدیدش نداره. با اینکه بیش از بیست و اندی سال از ساختش می‌گذره اما هنوز هم تماشا کردنش دلنشینه و هم شخصیت‌پردازی خوبی داشت و هم چیزی که مد نظر ماست یعنی یک فضای خوب و زیبا در اون خلق شده و تماشا کردنش براتون اوقات خوشی رو رقم می‌زنه.

13.Caramel-2007 (کارامل)

فیلم‌های زیبا از لحاظ بصری

بیاید کمی هم وارد سینمای خارجی‌زبان بشیم و یک فیلم بامزه، پر از رنگ و عاشقانه رو با کارگردانی خانم نادین لبکی (از فیلم‌های دیگه‌ی ایشون، می‌تونم به کفر ناحوم اشاره کنم) که خودش هم نقش اول فیلم رو بازی می‌کنه تماشا کنیم. کارامل داستان زندگی پنج زن در بیروته که هریک مشکلات خاص خودش رو داره. این فیلم با اینکه اولین فیلم نادین لبکی هست اما بسیار خوش‌ساخت و لطیفه و با خیلی از فیلم‌هایی که تا به حال دیدید فرق داره. از دستش ندید. راستی! خانم نادین لبکی سازنده و کارگردان موزیک ویدیوهای نانسی عجرم هم بوده.

14. Le Misérables-2012 (بی‌نوایان)

فیلم‌های زیبا از لحاظ بصری

ببینید نمی‌خوام اشاره کنم که فیلم بی‌نوایان با داستانش نوشته‌ی ویکتور هوگو چقدر تفاوت داشته، اصلا این رو یک اثر مستقل از کتاب تصور کنید. فیلم موزیکال بی‌نوایان پکیج بی‌نظیری از فاکتورهاییست که ما دنبالشیم! چیزی که باعث می‌شه توی دسته‌ی فیلم‌های زیبا از لحاظ بصری قرار بگیره بازیگران قوی، طراحی بی‌نظیر صحنه و لباس و موزیکال بودن فیلمه که همه و همه باعث می‌شن این فیلم رو جزو بایدهای دیدنی خودتون قرار بدین!

وجود ستارگانی مثل خانم آن هاتوی، هیو جکمن، راسل کرو، ادی ردمین، ساشا بارون کوهن و هلنا بونهام کارتر به شما ثابت می‌کنه که نباید حتی یک لحظه هم درنگ کنید و همین الآن تماشاش کنید. فیلم داستان دو گروه از مردم منطقه‌ی مونت‌فرمی رو به طور موازی دنبال می‌کنه تا یک جایی متلاقی می‌شن و ادامه‌ی ماجرا.


بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های هیو جکمن Hugh Jackman که باید ببینید!


15. Portrait of a Lady on Fire-2019 (سیمای زنی در آتش)

فیلم‌های زیبا از لحاظ بصری

در یک جمله اگه قرار باشه خلاصه بگیم، اون جمله این هست که با تماشای این فیلم انگار که در یک گالری نقاشی قدم می‌زنید. قاب‌بندی‌های بسیار زیبا، آرامشی که در صحنه‌های فیلم جاریه و سادگی فیلم، باعث می‌شه بهترین گزینه باشه واستون وقتی که از تماشای فیلم‌های پیچیده خسته شدین و به دنبال یک اثر کمرنگ و کم‌پیچ‌و‌خم هستین. در بخش‌هایی از فیلم نوای موسیقی ویوالدی هم به گوش می‌رسه و این به جذابیتش اضافه می‌کنه. در یک کلمه، این فیلمِ کمتردیده‌شده رو “باوقار” توصیف می‌کنم!


بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های 2019 به انتخاب مجله وارونه


16. Klaus-2019 (کلاوس)

فیلم‌های زیبا از لحاظ بصری

و اما داستان‌های همیشه پر رنگ و جلای کریسمسی! همیشه پیش اومده درباره‌ی کریسمس فیلم‌های قشنگی ببینیم اما تا حالا فکر کردین اصلا بابا نوئل که بوده و چه کرده؟ گرافیک جالب این فیلم انیمیشنی و جزئیاتی که در اون کار شده و همینطور داستان تفکربرانگیزش چیزیه که این انیمیشن کارتونی رو از باقی فیلم‌های کریسمسی متمایز می‌کنه. باید واقعا ممنون افرادی مثل سرجیو پابلوس و البته نتفلیکس باشیم که انیمیشن سنتی رو به جایگاه شایسته‌ی خودش برگردوندن.
یک نکته‌ی جالب درباره‌ی کلاوس اینه که یکی از بهترین انیمیشن‌های “غیرپیکساری”ای هست که کد A113 توشون به چشم می‌خوره.
یه پرانتز باز می‌کنم اینجا تا درباره‌ی کد A133 توضیح مختصری بدم. توی خیلی انیمیشن‌های پیکسار ممکنه این کد رو اتفاقی دیده باشین. روی قطار در انیمیشن Cars، روی درِکلاسی در دانشگاه هیولاها و یا در فیلم انتقام‌جویان. A133، اسم کلاس درسی در انستیتو هنرهای کالیفرنیاست، جایی که تعدادی از بهترین انیماتورهای هالیوود، دیزنی و پیکسار توش رشد کردن و راهشون به دنیای انیمیشن باز شد و وجودش توی فیلم‌ها یک جورهایی حکم تخم‌مرغ شانسی یا جایزه داره براشون!

17. Into the Wild-2007 (به سوی طبیعت وحشی)

فیلم‌های زیبا از لحاظ بصری

تا حالا شده دلتون بخواد درس، کار، زندگی، دوست‌ها و خونواده و همه‌ی تعلقاتتون رو بذارید و برید؟ برگردید توی طبیعت و تنها و دور از هیاهوی آدم‌ها زندگی کنید، جایی که دست هیچ بنی بشری بهتون نرسه؟ برای خیلی‌هامون این یه خواب و رویای دور از دسترسه اما جالبه بدونید که کریستوفر مک‌کندلس، یک دانشجوی جوون آمریکایی این رویا رو عملی کرده! درسته فیلم!
Into the Wild، داستان واقعی زندگی کریستوفر هست که تنها و بدون امکانات و تجهیزات کافی، به نقاط دورافتاده‌ی آلاسکا سفر می‌کنه و همونجا هم …. خب بذارید فیلم رو اگر ندیدید اسپویلش نکنم.


بیشتر بخوانید: 8 فیلم درباره خود شناسی که حتما باید ببینید


اگر دنبال یک فیلم متفاوت می‌گردید که حالتی شبیه به مکاشفه در اون باشه و همزمان هم مناظر شگفت‌انگیز و نفس‌گیری توش ببینید و هم یک سفرِ درونی براتون تداعی بشه، این فیلم رو از دست ندید.
یک فیلم با همین سبک هم به اسم Wild در سال 2014 با بازی ریس ویترسپون (در مینی سریال big little lies هم بازی کرده) هم ساخته شده که دیدن اون هم خالی از لطف نیست.
+ نکته‌ی جالب برای بعد از تماشای فیلم Into the wild: اتوبوس کریس مک‌کندلس تا همین چند وقت پیش سر جاش بود اما انقدر که گردشگرها به بهانه‌ی دیدن این اتوبوس جون خودشون رو توی مسیر سخت و پر پیچ و خم رسیدن بهش از دست دادن که وزارت منابع طبیعی آلاسکا به کمک گارد ملی ارتش اتوبوس رو از جای همیشگیش به یک جای نامعلوم منتقل کرد. مکان جدیدش رو نگفتن اما گفته‌ان که این ماشین تا زمان تصمیم‌گیری درباره‌ی نحوه‌ی نابودکردنش، در “یک مکان امن” نگهداری می‌شه.

18. Isle of Dogs-2018 (جزیره‌ی سگ‌ها)

زیباترین فیلم‌ها از لحاظ بصری

اگه شما هم مثل من یک Dog Person هستید، این استاپ‌موشن مناسب شماست. جزیره‌ی سگ‌ها داستان عشق و دوستی انسان‌ها و حیوانات خانگیشون هست که خب آقای وس اندرسن حقیقتاً شوخ‌طبعی ذاتی و نگاه و طرز روایت خاص خودش رو در اون به زیبایی گنجونده. در این استاپ موشن متفاوت، شات‌ها و موسیقی خیلی زیبایی رو هم خواهید دید و شنید.

19. Fantastic Mr.Fox-2009 (آقای روباه شگفت‌انگیز)

زیباترین فیلم‌ها از لحاظ بصری

کیه که طرفدار پر و پا قرص کتاب‌های رولد دال باشه و این استاپ‌موشن رو ندیده باشه؟ شاهکار دیگه‌ای از وس اندرسن، سبک و زاویه دید همیشگی و خاص خودش و طنز عجیب و غریب و دوست‌داشتنی که کاملا هم انتظارش رو می‌شه داشت. این انیمیشن مهم ترین کار وس اندرسنه از اون جهت که سکوی پرتابی شد برای رسیدن به موفقیت با آثار دیگه‌ای مثل هتل بزرگ بوداپست (که توی مطلب قبل راجع بهش صحبت کردیم) و جزیره‌ی سگ‌ها که درموردش حرف زدیم. داستان فیلم سریع و پرهیجانه و کسالت این روزها رو ازمون دور می‌کنه!

20. Hugo-2011 (هوگو)

زیباترین فیلم‌ها از لحاظ بصری

مارتین اسکورسیزی نیاز به تعریف نداره. هوگو داستان یه پسربچه است که در دهه‌ی 30 میلادی در پاریس زندگی می‌کنه و زندگی روزمره‌اش خلاصه شده توی تعقیب و گریز با بازرس ایستگاه قطار (ساشا بارون کوهن) تا اینکه یک روز یه روبات قدیمی پیدا می‌کنه که بهتره خودتون ببینید و متوجه شید قضیه‌اش چیه. از داستان جالبش که بگذریم، متوجه می‌شیم این فیلم یک تفاوتی با ساخته‌های قدیمی اسکورسیزی داره و اون هم 3بعدی بودنشه. هوگو پر از رمز و رازه و در حین حل کردن معمایی که دنبالشه، همه چیز به کل تغییر می‌کنه.