فیلم جدید کریستوفر نولان مدتی است که در سینماها اکران شده است و در این مطلب قصد داریم نگاهی به فیلم‌های شبیه Tenet بیندازیم.

تنت یکی از جسورانه ترین، بلندترین و سریع‌ترین فیلم های نولان تاکنون است و علاقه مندان بسیاری را به دنبال فیلم های بیشتر ترغیب کرده است. خوشبختانه چندین فیلم وجود دارد که ارزش دیدن دارند تا این نیاز شما را برطرف کنند و در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

فیلم‌های شبیه Tenet

طبقه سیزدهم 1999 (The Thirteenth Floor)

ابتدای لیست را با تریلر علمی تخیلی  و کلاسیک منتشر شده در سال 1999 شروع می‌کنیم. طبقه سیزدهم شباهت هایی به فیلم ماتریکس دارد و کاری می‌کند که شخصیت اصلی و بینندگان، واقعیت را زیر سوال ببرند. طرفداران نولان قطعا از چنین فیلمی که به راحتی اطلاعات در دسترسشان قرار نمی‌دهد، لذت خواهند برد. همچنین رگه‌هایی از رمانس در فیلم دیده می‌شود. نقش آفرینی بازیگران اصلی نیز به خوبی انجام شده است.


همچنین بخوانید: معنای اسم فیلم Tenet کریستوفر نولان چیه و اصلا چه ربطی به داستان داره؟


انسجام

انسجام 2013 (Coherence)

انسجام به کارگردانی جیمز بیرکیت و هنرنمایی امیلی بالونی همانند تنت با چندبار دیدنش به شما پاداش می‌دهد. داستان فیلم ساده است و دوستانی را در تاریکی نشان می‌دهد که دور میزی جمع شده‌اند. قاب ها مشابه هم است. بر خلاف تنت، داستان انسجام مهم‌ترین نقطه عطف آن است. این داستان توسط شخصیت‌ها و بازیگران آن به خوبی به جلو شده‌است. زاویه‌های دوربین خسته‌کننده و قابل‌پیش‌بینی هستند، بنابراین آن‌هایی که به دنبال اکشن نیز هستند احتمالا از آن لذت نمی‌برند.


همچنین بخوانید: فیلم‌های شبیه Extraction ؛ برای آنهایی که به دنبال هیجان هستند!


فیلم‌های شبیه Tenet

تله زمان 2017 (Time Trap)

داستان این فیلم حول پروفسوری می‌چرخد ​​که وارد غاری می‌شود و گم می‌شود. وقتی شاگردان او به جستجو برای پیداکردنش می‌روند ، آنها نیز گرفتار می‌شوند. ایده فیلم کاملاً جذاب هستند و اگر بتوانید کمی احمق بودن شخصیت ها را نادیده بگیرید لذت زیادی از فیلم خواهید برد. المان‌های علمی تخیلی به خوبی در فیلم پیاده شده است و فیلم نمایانگر یک فیلم جذاب مستقل است که با بودجه کم عملکرد خوبی داشته است.


همچنین بخوانید: 8 تا از بهترین فیلم های مهیج که باید ببینید!!!


بازی 1997 (The Game)

بازی، فیلمی رازآلود به کارگردانی دیوید فینچر است. این فیلم داستان یک بانکدار را روایت می‌کند که در چهل و هشتمین سالگرد تولدش هدیه‌ای شگفت‌انگیز دریافت می‌کند که بازی عجیبی است که با زندگی واقعی‌اش عجین می‌شود و هر چه می‌گذرد، تشخیص رخدادهای واقعی برای او مشکل تر می‌شود. با این که فیلم به شیوه استادانه فیلم جدید نولان فیملبرداری نشده است اما در تم داستانی خود مفاهیم تنت را جستجو می‌کند. بازی یکی از بهترین فیلم‌های دهه نود است که با اتمسفر تاریک و پیچیده خود یکی از بهترین گزینه‌ها برای تماشا است.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های جاسوسی که نباید از دست‌شان بدید!!!


تقدیر 2014 (Predestination)

تقدیر به کارگردانی برادران اسپیریگ فیلمی در ژانر علمی تخیلی است که در لیست فیلم‌های شبیه Tenet قرار می‌گیرد. طرفداران توئیست‌های غیرقابل پیش‌بینی داستانی قطعا باید این اثر را تماشا کنند زیرا یکی از بهترین فیلم‌هایی است که می‌تواند شما را غافلگیر کند. همانند تنت در این فیلم نیز با زمان سروکار داریم. در فیلم با اتان هاوک سروکار داریم که ماموری است که باید از یک بمب گذاری در نیویورک جلوگیری کند. فیلم به مانند فیلم‌های نولان پیچیدگی‌های زیادی دارد که حتی ممکن است در مقایسه با Tenet بیشتر مغز شما را درگیر خود کند.

فیلم‌های شبیه Tenet

نفوذی 2006 (Inside Man)

نفوذی درامی جنایی به کارگردانی به کارگردانی اسپایک لی و با بازی دنزل واشینگتن، جودی فاستر و کلایو اوون است. کسانی که از فیلمنامه تنت ناامید شده‌اند قطعا باید این فیلم را تماشا کنند. دنزل واشنگتن در نقش یک کارآگاه باهوش تلاش می‌کند که در تلاش است یک سارق بانک کنجکاو را دستگیر کند. اکشن‌های فیلم ریتمی مشابه فیلم تنت دارند و همچنین فیلم در درجه اول یک فیلم سرقت است اما از آن جایی که پیچ و تاب‌های زیادی پیدا می‌کند، از رده فیلم‌های مشابه پیشی می‌گیرد.

به پایان لیست  فیلم‌های شبیه Tenet رسیدیم و قابل ذکر است که فیلم‌های بسیاری حتی اثرهای قبلی نولان نیز می‌توانستند در لیست قرار بگیرند اما کوشش شده تا فیلم‌های کمتر دیده شده و با شباهت بیشتر به تنت در لیست آورده شوند.

در ادامه بخوانید:

12 فیلم درباره سفر در زمان که باعث می‌شوند همه چیز را زیر سوال ببرید!

بهترین فیلم های هیجان انگیز که نباید تماشای آنها را از دست بدهید!