در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به سه فیلم جدید نتفلکیس به مناسبت هالووین بیندازیم؛ قسمت جدید مجموعه The Babysitter، جدیدترین فیلم آدام سندلر با نام Hubie Halloween و جدیدترین فیلم آخرالزمانی و زامبی محور سینمای کره یعنی Alive#.

فیلم The Babysitter: Killer Queen

The Babysitter: Killer Queen

در ابتدای لیست سه فیلم جدید نتفلکیس به مناسبت هالووین به مجموعه پرستار بچه می‌پردازیم. قسمت اول مجموعه پرستار بچه یا The Babysitter در سال 2017 بر روی نتفلکیس منتشر شد و در آن زمان توانست از استقبال نسبتا خوبی بهره مند شود. فیلمی ترسناک و در عین حال کمدی و پر شده از خون و خشونت. با اینحال حتی با توجه به کلیف هنگر پایانی قسمت اول، کمتر کسی در انتظار قسمتی جدید از آن فیلم بود اما نتفلکیس با انتشار قسمت دوم باعث تعجب بسیاری شد که احتمالا نشان از استقبال کافی از قسمت اول بوده است. جدیدترین قسمت مجموعه که حال به نظر می‌رسد با توجه به پایان قسمت دوم، احتمالا شاهد قسمت سومی خواهیم بود، با نام Killer Queen یا ملکه قاتل در سال 2020 منتشر شد.

قسمت دوم پرستار بچه در همان دامی افتاده که بیشتر دنباله فیلم‌های کمدی در آن گرفتار می‌شوند. ملکه قاتل یک کپی بی روح از قسمت اول است که فاقد المان‌هایی است که قسمت اول را درخور توجه کرده بود. فیلم احتمالا شما را به یاد قسمت دوم مجموعه تنها در خانه خواهد انداخت. بسیاری از ویژگی‌های حیاتی قسمت اول نظیر کنش بین کول و بی که هسته اصلی فیلم بود در این فیلم حتی مشابه‌اش دیده نمی‌شود. کمدی فیلم پا را بسیار فراتر می‌گذارد و هیچ چارچوبی جلودارش نیست.

داستان فیلم دوسال پس از اتفاقات قسمت اول روایت می‌شود. کول با بازی جودا لوئیس پس از گذراندن آن اتفاقات شیطانی در قسمت اول این بار با کابوس دیگری به نام مدرسه مواجه شده است. جائی که نه تنها بدون وجود بی دیگر نمی‌تواند جلوی کسی بایستد بلکه هیچ کس، حتی خانواده او حرف‌هایش را در رابطه با آن شب باور ندارند. در این میان بهترین دوست او ملانی با بازی امیلی لیند که در قسمت اول شاهد رابطه‌ای بین آن‌ها بودیم، او را به مهمانی آخر هفته‌ای دعوت می‌کند.


همچنین بخوانید:

5 فیلم با پایان غافلگیر کننده که شما را میخکوب خواهد کرد!


 فیلم جدید نتفلکیس به مناسبت هالووین

کول اما بار دیگر با اتفاقاتی روبرو می‌شود که او را در موقعیتی مشابه قسمت اول قرار می‌دهد و باید تا طلوع آفتاب جان سالم به در ببرد. پرده اول فیلم شباهت بسیار زیادی به قسمت اول دارد و احتمالا مانند بسیاری از توئیست‌های فیلم از همان ابتدا آن را حدس خواهید زد. فیلم نه تنها نوآوری جدیدی انجام نمی‌دهد بلکه بسیاری از ویژگی‌های داستانی مثبت قسمت اول را که اتفاقا پتانسیل بسیار زیادی برای پرداختن داشته را در یک لحظه از بین می‌برد و فیلم در این باره بسیار ناامید کننده ظاهر می‌شود و این ناامیدی جائی بدتر می‌شود که فیلم در پرداخت به روابط جدید تلاشی نمی‌کند.

یکی از ویژگی‌های خوب قسمت اول گروهی بود که با شیطان قرارداد بسته بودند. حال با بازگشت آن‌ها بخش زیادی از کمدی فیلم برروی دوش آن‌ها است به خصوص شخصیت مکس با بازی رابی امل که یکی از ستون‌های جذابیت دو قسمت مجموعه است. فیلم حتی با ورود شخصیت‌های جدید به فرقه به جز یک نفر از آن‌ها استفاده زیادی نمی‌کند و عملا حضور آن‌ها به نظر می‌رسد از ابتدا چندان ضروری نمی‌رسید.

مشکل اصلی فیلم اما تلاش زیادی کارگردان برای هرچه کمدی‌کردن بیشتر داستان است. تلاشی که گاها به فیلم ضربه زده است. پدر و مادر کول در فیلم به عنوان یک نرده بانی استفاده شده‌اند تا اندکی زمان فیلم بیشتر شود. فیلم چارچوب قسمت اول را به شیوه بدی شکسته است و حتی در یکی از سکانس‌های مبارزه فیلم شاهد نوعی از فیلمسازی هستیم که هیچ سنخیتی با مجموعه ندارد. حتی فرار کول از دست فرقه شیطانی چندان هیجان خاصی را به بیننده منتقل نمی‌کند. موسیقی فیلم نیز با این که در قسمت اول در سکانس‌هایی کامل هماهنگ با اتفاقات بود و به جذابیت فیلم افزوده بود، در قسمت دوم با این که شاهد موسیقی‌هایی باکیفیت هستیم اما با دیگر المان‌های فیلم هماهنگی ندارند.

پرستار بچه: ملکه قاتل با این که از لحاظ کیفی در سطحی پایین تر از قسمت قبلی خود قرار می‌گیرد اما همچنان ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند برای مدتی شما را سرگرم کند به خصوص اگر از طرفداران قسمت اول مجموعه باشید. همچنین با توجه به پایان باز قسمت دوم به نظر می‌رسد در آینده شاهد قسمت سومی نیز باشیم.

Alive#

Alive#

سینمای کره در سالیان گذشته با فیلم‌های درخشانی که عرضه کرده بسیار مورد توجه قرار گرفته است. فیلم‌های زامبی محور کر‌ه‌ای با فیلم قطار بوسان بر سر زبان‌ها افتاد. فیلمی باکیفیت و جذاب که روح تازه‌ای در فیلم‌های زامبی محور دمید. همچنین سریال کره‌ای Kingdom که از نتفلکیس پخش می‌شود موفق شده به سریالی جذاب در این زیرژانر تبدیل شود. جدیدترین محصول زامبی محور سینمای کره فیلم #زنده است که در سال 2020 میلادی از نتفلکیس پخش شده است. فیلمی خوش ساخت که با این که مشکلاتی دارد اما ارزش تماشا را دارد.

فیلم روایتگر داستان پسری است که مانند بسیاری از جوانان حال حاضر علاقه زیادی به گذراندن وقت پای بازی‌های مختلف است. در یکی از روزها هنگامی که بیدار می‌شود متوجه می‌شود که بقیه اعضای خانواده‌اش خانه نیستند و در این حین خبر متوجه می‌شود که دنیای بیرون دیگر امن نیست و زامبی‌ها به نوعی طلوع کرده‌اند.

در گذشته هر یک از ما فیلم‌های زامبی محور زیادی دیده‌ایم و کاملا با آن آشنا هستیم. چه از زامبی‌های سریع قطار بوسان گرفته و چه زامبی‌های آرام سری مردگان متحرک، چه دوستان نزدیکی که یکی از آن‌ها تبدیل به زامبی می‌شود و چه انسان‌هایی که برای غذا هر کاری می‌کنند. تقریبا هرکسی که فیلم‌های آخرالزمانی دیده است با این کلیشه‌ها آشنایی دارد. باید دید آیا فیلم زنده توانسته متفاوت عمل کند؟


همچنین بخوانید:

7 فیلم نفس گیر از سینمای کره جنوبی که حتما باید ببینید!


 فیلم جدید نتفلکیس به مناسبت هالووین

در جواب سوال قبل می‌توان هم بله گفت و هم خیر. در واقع فیلم ما را به شدت به یاد Passengers با بازی کریس پرت و جنیفر لاورنس می‌اندازد. هر دو فیلم یک نیمه خوب و یک نیمه بد دارند. در نیمه اول فیلم، کارگردان به خوبی فضاسازی می‌کند و با اضافه کردن رابطه‌ای پویا بین دوشخصیت اصلی فیلم به جذابیت فیلم می‌افزاید اما رفته رفته با نزدیک شدن به پایان فیلم، شاهد افت کیفیت اثر و هرچه نزدیک تر شدن به کلیشه‌ها هستیم.

داستان فیلم مانند یکی از آن فیلم‌هایی است که شخصیت اصلی فیلم در وسط دریا گیرافتاده و باید با کمبود امکانات سروکله بزند. کمبود امکانات مانند غذا، آب و… در طول فیلم دیده می‌شود اما عدم تاثیر کافی برروی شخصیت به خوبی دیده می‌شود. این مورد حتی در زمینه مشکلاتی که زامبی‌ها به طور مستقیم ایجاد می‌کنند دیده می‌شود. جائی که در طول فیلم به جز مواردی، چندان مشکل خاصی برای شخصیت‌ها وجود ندارد.

فیلم همچنین تناقض‌های زیادی در خود دارد. زامبی‌ها گاهی بسیار خنگ هستند و گاهی بسیار باهوش می‌شوند. این مورد حتی در شخصیت‌ها دیده می‌شود. شخصیت اصلی فیلم با این که استفاده از مونوپاد و خطر آن را دیده بازهم دست به انجام آن می‌زند. تا بخش‌های زیادی از فیلم با آن که از گرسنگی در حال مردن است اما تلاشی برای پیدا کردن غذا در دیگر خانه‌ها نمی‌کند. به شیوه انتحاری دو شخصیت اصلی به خیابان می‌زنند و بدون هیچ دلیلی در جائی که می‌توانند از سلاح سرد به راحتی استفاده کنند از تفنگ استفاده می‌‌کنند تا زامبی‌ها را سمت خود بکشند. این تناقض‌ها اذیت کننده است و به نظر می‌رسد کارگردان هرگاه دلش خواسته المان‌های فیلم را تغییر داده است.

با این حال فیلم از لحاظ بصری خوب عمل کرده است و شاهد شات‌هایی جذاب در طول فیلم هستیم. رابطه دو شخصیت اصلی فیلم پویایی خوبی دارد و پتانسیل خوبی برای پرداخت داشته است اما همانطور که در فیلم مسافران دیدیم، در این فیلم نیز شاهد یک ناامیدی هستیم. ناامیدی که صدالبته به دلیل همان نیمه اول نیز ارزش تماشا را دارد.

 فیلم جدید نتفلکیس به مناسبت هالووین

Hubie Halloween

در ادامه مطلب نگاهی به سه فیلم جدید نتفلکیس به مناسبت هالووین، فیلم هالووین هیوبی را داریم. سال گذشته آدام سندلر با هنرنمایی درخشان خود در فیلم Uncut Gems به خوبی نشان داد که یکی از بهترین بازیگران حال سینما است. با توجه به درخشش او به شخصه امیدوار بودم که هنرنمایی او در آن فیلم، به نقطه عطفی در کار او تبدیل شود و بیشتر شاهد حضور او در فیلم‌های بزرگ و جدی باشیم. اما به نظر می‌رسد فعلا نباید امیدی داشته باشیم. جدیدترین فیلم آدام سندلر که چند هفته قبل از از هالووین در نتفلکیس منتشر شد، فیلم کمدی هالووین هیوبی بود که از قضا چندان کیفیت خوبی نیز ندارد.

هالووین هیوبی تنها بازگشت سندلر به ژانر کمدی نیست بلکه بازگشت به یک کمدی بی مزه است. داستان روایتگر شخصی به نام هیوبی با بازی آدام سندلر است که از آن شخصیت‌هایی که مورد تمسخر شهر قرار می‌گیرد. شخصیت‌هایی که با وجود تلاش برای کمک به بقیه دائما توسط آن‌ها مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند و این روند همیشه ادامه دارد. در شب هالووین اما اتفاقاتی می‌افتد که باعث گم شدن چند تن از مردم شهر می‌شود و هیوبی باید از ماجرا سر دربیاورد.

مشکل اصلی فیلم هیوبی است. با وجود این که سندلر تلاش زیادی انجام داده اما فیلمنامه به هیوبی اجازه خنده دار بودن نداده است. او نه خنده دارا است و در بعضی موارد آزار دهنده است و عملا جائی برای ترحم باقی نگذاشته است. کمدی فیلم سطح پایینی دارد و جذابیت خاصی ندارد. شاید بتوان گفت تنها جذابیت فیلم همان قمقمه‌ای است که هیوبی همراه خود دارد. فیلم سعی کرده با ارائه چند شخصیت به ظاهر منفی نیمه دوم را تاریک و یا حتی کمدی کند اما این شخصیت‌ها بعضا اضافی هستند. در حالی که شخصیت منفی اصلی داستان به طرز غیرقابل باوری کارهای خود را انجام داده است و فیلم رسما به کارتون تبدیل شده است.

Hubie Holloween

به صورت کلی فیلم کیفیت پایینی دارد. سندلر اجرایی خسته کننده را ارائه می‌دهد که در گذشته مشابهش را دیده بودیم، کمدی فیلم بیشتر حول لحظات ناخوشایند نوجوانان چرخیده که عملا کمتر کسی به آن می‌خندد، داستان فیلم به شدت لنگ می‌زند و بین دو راهی تاریک بودن و یا طنز و فانتزی بودن مانده است و تکلیف خود را نمی‌داند. در پایان بررسی سه فیلم جدید نتفلکیس به مناسبت هالووین می‌توان نتیجه گرفت که این سرویس اینترنتی همچنان در ارائه فیلم‌های ترسناک باکیفیت ضعیف کار می‌کند و امید است در آینده شاهد فیلم‌های باکیفیت تری باشیم.


در ادامه بخوانید:

10 تا از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما که شما را شوکه خواهد کرد!

5 تا از جدید ترین سریال های نتفلیکس که حتما باید ببینید!