سلام به همراهان عزیز وارونه. تا به حال، دلتان تجربه‌ی تماشای فیلم سفر در زمان خواسته است؟ اصلا چه نوع فیلم‌ سفر در زمان را باید دید؟ در این مطلب، بهترین فیلم‌ های ماجراجویی علمی تخیلی، کمدی و رومنس درباره سفر در زمان را معرفی خواهیم کرد تا باعث شود این سوال بزرگ را از خودتان بپرسید: اگر می‌شد گذشته را عوض کنید، این کار را می‌کردید؟ با ما باشید تا سفر در زمان را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: مفهوم سفر در زمان از کجا نشات می‌گیرد؟


Looper (لوپر)

فیلم سفر در زمان

برویم سراغ اولین فیلم درباره سفر در زمان! این فیلم اکشن، سفر در زمان را با یک تریلر جنایی در هم می‌آمیزد تا سوالات زیاد و بزرگی در ذهن مخاطبین ایجاد شود. اگر می‌توانستید جلوی یک فرد ظالم را بگیرید، این کار را می‌کردید؟ اگر خودتان آدم بد ماجرا باشید چه؟ بروس ویلیس و گوردن لویت، نقش یک آدمکش را دو زمان متفاوت ایفا می‌کنند. فیلم از آنجایی جالب می‌شود که هردو به یک خط زمانی می‌رسند و همدیگر را می‌بینند. امیلی بلانت با ظاهر دسیسه‌چین خون در فیلم، به ما نشان می‌دهد که چگونه آسیب‌های گذشته، عواقب مخربی در آینده خواهند داشت.


About Time (درباره زمان)

فیلم سفر در زمان

این فیلم سفر در زمان جذاب، زندگی دامنال گلیسن را دنبال می‌کند. در وجود دامنال استعدادی به ارث رسیده که بتواند در زمان سفر کند. اما یک مشکلی وجود دارد: او فقط می‌تواند به زمانی برگردد که قبلا هم آنجا بوده. این مهارت باعث می‌شود زندگی برای او جالبتر شود چرا که او عاشق دختری به نام راشل مک آدامز است، اما وقتی پای عمل می‌رسد، قوانین و پیامدهای تغییراتی که در زمان رخ داده برایش دردساز می‌شوند. او دو گزینه بیشتر ندارد، اینکه یا به عقب برگردد و یا با از دست دادنی ناامیدکننده روبرو شود. این یکی از آن فیلم‌های سفر در زمانیست که همزمان تلخ و شیرین است حسابی شما را به فکر فرو می‌برد.


بیشتر بخوانید: اگر پاترهد هستید، این 14 فیلم از فیلم‎‌های شبیه هری پاتر را از دست ندهید!!


12 Monkeys (دوازده میمون)

فیلم درباره سفر در زمان

این اکشن بروس ویلیس، بر اساس فیلم فرانسوی معروفی به نام La Jetee ساخته شده، فیلمی که تنها از عکس‌های ثابت تشکیل شده است. سفر در زمان می‌تواند بسیار کار قدرتمندانه‌ای باشد، اما همزمان تلخ و شیرینی‌های خاص خودش را هم دارد. هردوی این فیلم‌ها به چگونگی تغییر زمان می‌پردازند، مخضوضا برای جلوگیری از به وجود آمدن تراژدی حماسی. ویلیس سعی می‌کند تا از عواقب وخیم یک بیماری واگیردار جلوگیری کند. توانایی او برای دیدن آینده، باعث شده تا با آینده‌ی ناامیدکننده‌ی خودش هم رو در رو شود. اما اگر ببینید خشونت در گذشته اتفاق افتاده، هنوز هم می‌شود جلویش را گرفت؟ مخصوصا اگر خودتان قربانی باشید؟! 


The Terminator (نابودگر)

فیلم سفر در زمان

این فیلم کلاسیک علمی تخیلی، آرنولد شوارتزنگر را به شهرت رساند و همچنین، حماسه‌ی سفر در زمان جالبی بود درباره‌ی یک فرد شرور که سعی داشت آینده را تغییر دهد. شوارتزنگر نقش روبات قاتل بی‌رحمی را بازی می‌کرد که به گذشته فرستاده شد تا از به دنیا آمدن قهرمان جوانی جلوگیری کند. وقتی که پدر کودک نیز به قصد نجات جان مادر او سارا کانر (با نقش آفرینی لیندا همیلتن) به عقب برمی‌گردد، خط زمانی تو در تو می‌شود. آن‌ها عاشق می‌شوند و با حضور ترمیناتور، همه چیز پیچیده‌تر می‌شود!


 Somewhere in Time (جایی در زمان)

فیلم سفر در زمان

کریستوفر ریو و جین سیمور در این فیلم رومنس، داستان یک هنرپیشه و یک نمایشنامه‌نویس را پیش می‌کشند که در هتلی به یکدیگر می‌رسند که به نظر می‌رسد دریچه‌ای به زمان‌های دیگر باشد. ریو نقش یک مرد مدرن را ایفا می‌کند که وقتی به عکس سیمون نگاه می‌کند، حالتی از دژاوو برایش رخ می‌دهد. او بازیگری از عهد قدیم است. ریو متوجه می‌شود به دیدن دختر وابسته شده و بعد از سفری تحقیقاتی در زمان از طریق هیپنوتیزم، فرصتی برای دیدارش پیدا می‌کند. لحظاتی که آن دو در گذشته (و حال) یکدیگر را می‌بینند، واقعا تماشایی است و فرق نمی‌کند چندبار این فیلم را ببینید، هر بار مانند دفعه‌ی اول مجذوب آن خواهید شد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم ها با موضوع سفر به فضا که حتما باید آنها ببینید!


Source Code (کد منبع)

فیلم سفر در زمان

ایک گیلنهال نقش مردی را بازی می‌کند که یک تصادف وحشتناک را بارها و بارها و مدام، تکرار می‌کند. هر بار سعی می‌کند منشاء این حادثه‌ی ترسناک را پیدا کند تا بتواند از آن جلوگیری کند، اما مدام وقتش تمام می‌شود. مسافری دیگر، میشل موناگن، وارد بازی می‌شود. کمی بعد، صداهایی اسرار آمیز از جایی خارج از محیط پیرامونشان می‌شنوند که به نظر می‌رسد کمی آن طرف‌تر، آزمایشاتی بر خط زمان در حال رخ دادن است. اواخر داستان به طرز غیرمنتظره‌ای همه چیز تغییر می‌کند. این آزمایش‌ها چطور کار می‌کنند و گیلنهال چطور در زمان سفر می‌کند؟ افشاسازی تیره و تاری در کار خواهد بود.


Déjà Vu (دژا وو)

فیلم سفر در زمان

دنزل واشنگتن نقش کارآگاهی در نیواولین را بازی می‌کند که در حال تحقیق درباره‌ی حمله‌ای تروریستی از طریق یک تکنولوژی جدید ماهواره‌ای است که از طریق آن می‌شود نگاهی به گذشته داشت، اما این تکنولوژی ظاهراً دریچه‌ای برای سفر در زمان هم هست. در همین حین، کارآگاه داستان عاشق زنی در گذشته می‌شود که این زن در زمان حال، دیگر زنده نیست و در حمله‌ای کشته شده. وقتی واشتنگتن سعی می‌کند با سفر در زمان تغییری ایجاد کند تا از حمله جلوگیری کند و دختر را نجات دهد، خطوط زمانی پیچیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی که باید ببینید؛ فضایی ها انگلیسی حرف نمیزنند!


The Lake House (خانه‌ای روی برکه)

فیلم سفر در زمان

این فیلم زیبای سفر در زمان، راجع به یک صندوق پستی جادویی است که دو صاحب‌خانه می‌توانند از طریق آن با یکدیگر و فرای زمان و مکان ارتباط برقرار کنند. کینو ریوز و ساندرا بولاک در نقش دو فرد گمگشته که در جستجوی یکدیگرند، بازی خوبی از خود ارائه دادند. هردوی آن‌ها در یک خانه کنار دریاچه زندگی می‌کنند، اما دوره‌های زمانی که در آن هستند فرق می‌کنند. این یک فیلم زیبای سفر در زمانی است که دو بازیگر آن و بازی درخشانشان، شما را تا انتهای داستان میخکوب خواهد کرد.


Interstellar (میان ستاره‌ای)

فیلم سفر در زمان

در ادامه معرفی 12 فیلم درباره سفر در زمان، می‌رسیم به اثر محبوب کریستوفر نولان. این فیلم سفر در زمان پیچیده از آن‌جایی معروف است که درک کردن آن کمی مشکل، اما بی‌نهایت جذاب است. در این فیلم با سفینه‌ای در لایه‌های زمان سفر می‌کنید، به یک کرم‌چاله برمی‌خورید و دریچه‌هایی به زمان‌های موازی را خواهید دید. به تونلی بر خواهید خورد که هر گوشه‌اش، یک سکانس از زمان وجود دارد. رابطه خاص پدر و دختر فیلم با بازی متیو مک‌کانی و جسیکا چستین در طول فیلم دچار پیچیدگی‌هایی می‌شود اما در نهایت، استفاده از یک تکنولوژی خاص به آن‌ها کمک می‌دهد معادلات سختی را حل کنند و سیاره‌ را نجات دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های علمی تخیلی قرن بیست و یک که باید ببینید ؛ تا سقف آسمان، تا ته رویا!


Back to the Future (بازگشت به آینده)

فیلم سفر در زمان

این فیلم کلاسیک دهه‌ی هشتادی یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین فیلم‌های سفر در زمانی است. تماشای مارتی مک‌فلای (با بازی مایکل جی.فاکس همیشه جذاب) و بازگشت او به زمان گذشته رویارویی‌اش با سنین نوجوانیِ پدر و مادر، اوقات خوشی را برایتان رقم خواهد زد. تصور چنین موقعیتی برای همه‌ی ما ممکن است ترسناک باشد. وقتی مادرش (لیا تامپسن) کم کم عاشق او می‌شود، همه چیز معذب کننده می‌شود. این سفر سرگرم‌کننده به دهه‌ی پنجاه، پر از نوستالوژی و اتفاقات جالب است و کریستوفر لوید در نقش دکتر براون درآن کارهای علمی دیوانه‌واری انجام می‌دهد.


Safety Not Guaranteed (تضمینی برای امنیت نیست)

فیلم سفر در زمان

این فیلم بامزه‌ی سفر در زمان با بازی درخشان مارک داپلس و آدری پلازا در نقش دو هیپستر ظاهر می‌شوند که به خاطر یک ماشین زمان، جریان عاشقانه‌ی دور از انتظاری بینشان شکل می‌گیرد. شخصیت عجیب دوپلاس، آگهی شخصی‌ای می‌دهد و در آگهی می‌گوید که دنبال فردی است در یک ماموریت سفر در زمان او را همراهی کند تا اسلحه‌های خودشان را جمع کنند و در این سفر، امنیت جانی کسی هم تضمین نمی‌شود. پلازا نقش روزنامه‌نگاری را بازی می‌کند که آگهی را دید و به خاطر نوشتن داستانی جالب حاضر به همراهی او شد. در عوض، می‌فهمد که ممکن است اتفاقاتی رخ دهد و خودش دلایل دیگری برای تغییر دادن گذشته پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های آخرالزمانی که باید ببینید ؛ جایی که از قانون خبری نیست!


Midnight in Paris (نیمه‌شب در پاریس)

فیلم سفر در زمان

می‌رسیم به آخرین فیلم درباره سفر در زمان. اوون ویسلن در این فیلم سفر در زمان نوستالوژیک، در نقش نویسنده‌ای ظاهر می‌شود که گذشته را به شکلی ایده‌آل بازسازی می‌کند. ویلسن در اطراف پاریس می‌چرخد. تنها و افسرده است چرا که زندگی مدرن نسبت به گذشته، برای او بسیار کسل‌کننده و بی‌هیجان بوده است. طولی نمی‌کشد که برمی‌گردد به دهه‌ی بیست پاریس و وقتی به خودش می‌آید، می‌بیند که با بزرگان هنر در ارتباط است. او با سالوادور دالی، اسکات فیتز جرالد و ارنست همینگوی دیدار می‌کند. این فیلم، باعث ایجاد نگاهی جذاب و در عین حال مالیخولیایی به حال کسی است که همیشه آرزوی بودن در زمان و مکانی ورای زمان اینجا و اکنون دارد. ویلسن درس‌های جالبی برای لذت بردن از زندگی حال به شما خواهد داد.