10 فیلم در مورد قدرت زنان ! امروز 8 مارس روز جهانی زن است.زنان به خصوص مادران و زنان ایرانی نمونه بارز قهرمان های داستان ها هستند که تحت هر شرایطی جنگیدند تا بتوانند زندگی کنند. از این رو در این مقاله 10 فیلم که در آن ها قهرمان ها زن هستند را برای شما جمع آوری کرده ایم که با یکدیگر با آن ها آشنا می شویم:


10 فیلم در مورد قدرت زنان

 آنتونیا(Antonia’s Line)

آنتونیا

آنتونیا ، دختر و نوه اش در مزرعه ای در آلمان زندگی می کنند و برای زندگی در دنیایی بدون مردان در اطرافشان می جنگند.3 نفر که معیاری را تعیین می کنند که خود را در این جهان ثابت کنند و بیان می کنند که چگونه فمینیسم در وسط اروپا زندگی می کند.

کارگردان :مرلین گوروس

سال ساخت :1995

بازیگران:الس دوترمانس ،ویکتور لوف،کارلو وان دام


 دختر میلیون دلاری(Million Dollar Baby)

 دختر میلیون دلاری

دختر میلیون دلاری یک فیلم جذاب از ابتدا تا انتها است.که به خوبی خشونت و واقعیت زندگی را نشان می دهد.بعضی اوقات زندگی می تواند مبارزاتی را به همراه داشته باشد که فقط افراد مصمم ، بدون ترس و قوی می توانند با آن کنار بیایند.

کارگردان:کلینت ایستوود

سال ساخت:2004

بازیگران:هیلاری سوانک،کلینت ایستوود،مورگان فریمن


 همچنین بخوانید:


شیطان پرادا می پوشد(The Devil Wears Prada)

 شیطان پرادا می پوشد(The Devil Wears Prada)

دنیای مد بسیار زیبا  اما به همان اندازه نیز بی رحم است.حتی کوچکترین اشتباه می تواند شما را از عرش به فرش برساند.البته تولید کنندگان این فیلم ادعا نمی کنند که این یک فیلم آموزشی است.می توانیم بگوییم این فیلم کمدی _درام است.و یک تولید عالی – یک فیلم سبک ، سرگرم کننده و زیبا است.

کارگردان:دیوید فرانکل

سال ساخت:2006

بازیگران:مریل استریپ،ان هاتاوی،امیلی بلانت


 جاده انقلابی(Revolutionary Road)

 جاده انقلابی(Revolutionary Road)

اگر فکر می کنید  این فیلم در مورد  بحران های شخصی یک زن و شوهر با دو فرزندشان است و نمی تواند بیننده را جذب کند ،اشتباه می کنید.در تعقیب رویاهای شما ، انگار فقط خودتان رادر این فیلم تماشا کرده اید ، هنگام دیدن این فیلم در بلند شدن از صندلی خود مشکل خواهید داشت و مجذوب این فیلم خواهید شد.

کارگردان:سام مندس

سال ساخت:2008

بازیگران:لئوناردیو دی کاپریو،کیت وینسلت،کیتی بیتس


ارین براکویچ(Erin Brockovich)

10 فیلم که قدرت زنان را به رخ می کشد

داستان ارین براکویچ در مورد یک زن قوی اما حساس است.قرار گرفتن در شرایط نا معمول ،ضعف های زن معمولی ،تجملات غیر قابل قبول و.. همه در این داستان مشاهده می شود.ارین شاید یک زن نابغه نباشد.اما پشتکار و نگرانی او برای مردم به او کمک می کند تا غیرممکن را بدست آورد.

کارگردان:استیون سودربرگ

سال ساخت:2000

بازیگران:جولیا رابرتس،پیتر کایوتی،آرون اکهارت


 جایی که قلب آنجاست(Where the Heart Is)

یکی از قابل توجه ترین فیلم ها درباره عشق ، بخشش و دوستی است.اگرچه به نظر می رسد یک سناریوی معمولی است که ده ها بار در سطح آن توصیف شده است ، اما مسیر شادی را نمی توان به خوبی مانند این فیلم توضیح داد.

کارگردان:مت ویلیامز

سال ساخت:2000

بازیگران:ناتالی پورتمن،اشلی جاد،جون کیوسک


 مرثیه(Elegy)

10 فیلم که قدرت زنان را به رخ می کشد

برخی از فیلم ها می توانند مخاطب را عمیقاً تحت تاثیرقرار دهند. این فیلم یکی از آنهاست.این فیلم داستانی درباره رابطه یک استاد دانشگاه و  دانشجوی جوان بی تجربه است ، قطعاً در جایی درون شما اثری باقی خواهد گذاشت.

کارگردان:ایزابل کوشت

سال ساخت:2008

بازیگران:بن کینگزلی،پنلوپه کروز،دنیس هوپر


هفته ای که با مریلین گذراندم(My Week with Marilyn)

10 فیلم که قدرت زنان را به رخ می کشد

قبول نقش مریلین مونرو همیشه کمی جسارت می خواهد .اما میشل ویلیامز در این فیلم به خوبی توانسته از عهده این نقش برآید و شخصیت ایکون قرن بیستم را به خوبی نمایش دهد.

کارگردان:سیمون کورتیس

سال ساخت:2011

بازیگران:میشل ویلیامز،کنت برانا،ادی ردمین


 فریدا(Frida)

10 فیلم که قدرت زنان را به رخ می کشد

فیلمی درباره یک زن عصیانگر با تمایلات و انرژی غیرقابل توصیف اوست.فریدا 20 ساله بود که با دیگو ریورا مکزیکی ، یک هنرمند قدیمی ، ثروتمند اما بسیار مشهور ازدواج کرد.این فیلم نه تنها داستان یک هنرمند نابغه را روایت می کند ، بلکه داستان یک زن را نیز می گوید که فکر می کند مهمترین چیزهای زندگی عشق و خانواده است.

کارگردان:جولی تایمور

سال ساخت:2002

بازیگران:سلما هایک،آلفرد مولینا،آنتونیو باندراس