سلام دوستان این روز ها همه جا صحبت از جشنواره کن و فیلم قهرمان اصغر فرهادی هست. قراره در این مطلب با هم تمامی اتفاقات اخیر در مورد جشنوراه کن و فیلم قهرمان رو بررسی کنیم. اما قبل از این کار اول با خود جشنواره کن آشنا بشیم.

جشنواره کن

جشنواره کن یکی از معتبرترین و بزرگ ترین رویداد های هنری در جهان هست. این جشنواره در سال 1946 تاسیس شده است و هر ساله در شهر کن فرانسه به مدت 10 روز برگزار میشود. نخل طلا مهم ترین و با ارزش ترین جایزه در جشنواره کن است که به بهترین فیلم اهدا میشود. در جشنواره کن 2021 اصغر فرهادی با فیلم قهرمان حضور دارد که شانس بالایی برای دریافت جایزه دارد.

تصاویری از جشنواره کن

فیلم قهرمان اصغر فرهادی
فیلم قهرمان اصغر فرهادی
فیلم قهرمان اصغر فرهادی

اصغر فرهادی

فیلم قهرمان اصغر فرهادی

اصغر فرهادی کیست؟ کمتر کسی هست که حداقل یکبار اسم این کارگردان و فیلمساز توانمند کشورمان را نشنیده باشد. اصغر فرهادی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده ایرانی متولد 17 اردیبهشت 1351 هست. اصغر فرهادی از خلاق ترین فیلمساز های ایرانی هست و تاکنون موفق به دریافت جوایز و افتخارات بسیاری شده است. اصغر فرهادی با ساخت فیلم درباره الی توانست در سینمای یک جریان تازه ایجاد کند.

دستاورد های اصغر فرهادی

  • جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان برای فیلم جدایی نادر از سیمین
  • بهترین فیلم گلدن گلوب برای فیلم جدایی نادر از سیمین
  • بهترین فیلمنامه در جشنواره کن برای فیلم فروشنده
  • جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان برای فروشنده
  • خرس نقره ای بهترین کارگردانی در جشنواره برلین برای فیلم درباره الی
  • خرس طلایی بهترین فیلم در جشنوراه برلین برای فیلم فروشنده
  • 3 سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در جشنواره فجر

موراد بالا بخشی از جوایز کسب شده توسط اصغر فرهادی هست. اصغر فرهادی در جشنواره کن 2021 با فیلم قهرمان توانست جایزه بزرگ هیئت داوران را به دست آورد.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تابستانی که نباید از دست‌شان بدهید!


فیلم قهرمان

فیلم قهرمان اصغر فرهادی

قهرمان فیلمی ایرانی محصول سال 2021 است. این فیلم یکی فیلم اجتماعی می باشد و در شهر زیبای شیراز تولید شده است. بازیگرانی مثل امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و سحر گلدوست در فیلم قهرمان بازی کرده اند. تهیه کنندگی این فیلم به صورت مشترک بر عهده اصغر فرهادی و الکساندر ماله-گی هست. الکساندر ماله-گی قبلا در فیلم گذشته و فروشنده نیز با اصغر فرهادی همکاری داشته است. ایشان همچنین رئیس شرکت ممنتو فیلمز فرانسه نیز هست.

سایت Hollywood Reporter فیلم قهرمان اصغر فرهادی را از شانس های نخل طلا دانسته بود و گفته که این فیلم، ایران را به گردونه رقابت های اسکار بر میگرداند. هالیوود ریپورتر همچنین به بررسی فنی فیلم قهرمان پرداخته است. هالیوود ریپورتر از تدوین و نورپردازی فیلم اعلام رضایت کرده ولی نسبت به فضای دراماتیک فیلم نقد داشته و این فضا را راضی کننده ندانسته است.

سایت Screen Daily در بررسی فیلم قهرمان گفته که کارهای فرهادی همیشه وقتی در ایران ساخته میشود، قوی تر بوده اند. خیلی از منتقدان نیز این نظر را دارند. علت این موضوع به شناخت خوب اصغر فرهادی از فرهنگ و سبک زندگی ایرانیان بر میگردد. اصغر فرهادی نویسنده قهاری است و هنگامی که در ایران فیلم میسازد میتواند از تمام پتانسیل خودش استفاده کند.

گاردین نیز فیلم قهرمان را به عنوان یک فیلم هیجان انگیز معرفی کرده است و گفته که قهرمان سرعت خوبی دارد و احتمالا در اکران نیز موفق خواهد بود.

همیچنین بخوانید:

بهترین فیلم های جنگی ایرانی ؛ ترکش های جنگ در سینمای ایران

بهترین فیلم های اکشن 2020 را از دست ندهید!