در این میان فیلم های پر طرفدار اعصاب خرد کن کم نیستند!

در این گزارش جنجالی فیلم هایی که باعث خشم تماشاچیان شد را به شما معرفی میکنیم. خیلی از این فیلم ها خیلی معروف و جنجالی اند. اما در عین حال از فیلم هایی هستند که موجب خشم تماشاچیان شدند.پس اگر در مورد فیلم هایی که باعث خشم تماشاچیان شدند کنجکاو هستید تا آخر این لیست با من و وارونه همراه باشید.


همچنین بخوانید»

تام هاردی تصویری جدید از فیلم Venom: Let There Be Carnage منتشر کرد!

فیلم جدیدی از فرنچایز Transformers در سال 2022 منتشر می شود !

فیلم Tenet اثر جدید کریستوفر نولان افتتاحیه‌ای کم‌فروغ خواهد داشت ! 


شب اول نمایش فیلم ها معمولا درخشان و با شکوه است. اصلا تمام هدف فیلم سازان و گروه بازیگران در این است که فیلم سینمایی خودشان را به این مقصد برسانند. که مخاطب با دیدنش به شور بیاید. اما داستان همیشه آخر خوشی ندارد. مگر نه؟

هر چقدر کارگردانی و داستان فیلم خوب باشد، هر چقدر بازیگران توانمند باشد، دلیلی بر این نیست که تماشاچیان با آغوش باز فیلم را بپذیرند.

شب اول اکران فیلم هاست که مشخص میکند بازخورد مخاطب به فیلم چگونه است.

خیلی کمند مخاطبینی که حتی با دیدن فیلم بد هم تشویق میکنند و کنار می روند. اما همانطور که گفتم اگر می خواهید بدانید بازخورد فیلمی چگونه است باید شب اول اکران را بررسی کنید.

فستیوال های فیلم و اکران های فیلم های بزرگ همیشه از خبر ساز ترین صحنه های مربوط به رونمایی فیلم ها هستند. همیشه هم پر و پا قرص ترین مخاطبین در این فستیوال ها شرکت میکنند. بازخورد این مخاطبان ممکن است خیلی متفاوت باشد.

گاهی میبینید که 20 دقیقه سر پا کف می زنند. و گاهی هم در حین پخش فیلم روی پرده کار به ناسزا گویی و امثالهم می کشد.

اما گاهی بدتر از این هم اتفاق می افتد.

مثلا اینکه در شب اول اکران فیلمی اشکالی فنی پیش می آید. یا حتی برای خود فیلم مشکلی پیش می آید. و این جاست که فیلم سازان با انبوه مخاطبان ناراضی رو به رو می شوند.

هر کدام از این 10 فیلمی که در این گزارش به آنها اشاره می کنم شب اول اکرانشان افتضاح بوده. خیلی از اینها در عین خوب بودن از سمت طرفداران پر و پا قرصشان بمباران شدند. پس داستان خیلی هم ساده نیست . با ما باشید تا این فیلم های به قول معروف بد شانس را بهتر بشناسید.

10: هو کردن جنیفر لارنش و آرونوفسکی در فستیوال ونیز ؛ mother

فیلم هایی که باعث خشم تماشاچیان شد

بی شک این فیلم یکی از بهترین فیلم های ساخته شده در دهه ی خودش است. هر کسی که این فیلم را دیده بازی جنیفر لارنس را پسندیده.

خیلی ها هم آرونوفسکی را قبول دارند. البته بعضی ها دقیقا برعکس ماجرا را قبول دارند. آرونوفسکی به عقیده ی بعضی مخاطبان بسیار پوچ و بی روح بازی کرده.

این عقیده ی بازیگران در شب اول اکران این فیلم که در فستیوال فیلم ونیز بود مشخص شد. اما این پایان ماجرا نبود.

در یکی از صحنه های فیلم، شخصیت به اصطلاح مادر فیلم با حرکتی جلف تماشاچیان را به خنده می اندازد. تماشاچیان خیلی مودب بودند که تنها با دست زدن اعتراضشان را اعلام کردند.

در همان روز اکران از آرونوفسکی در مورد این صحنه سوال شد و او خودش اعتراف کرد که همین صحنه کار فیلمش را به آخر می رساند.

9: 250 تماشاچی بیرون رفتند و 20 تایشان بیهوش شدند؛ irreversible

فیلم هایی که باعث خشم تماشاچیان شد

فستیوال فیلم کن ، یکی از بهترین فرصت های ممکن برای اکران اول فیلم هاست. همه ی فیلم سازان آرزویشان است فیلمشان در این فستیوال اکران شود. اما حتی در چنین فستیوال هایی هم نمی توان بازخورد تماشاچیان را پیش بینی کرد.

برای مثال فیلم گاسپار نوئه را در نظر بگیرید. داستان این فیلم در مورد انتقام از یک متجاوز است. اما اکران روز اولش آنقدر افتضاح بود که در تاریخ کن هرگز از یاد نمی رود.

تقریبا در تمام سکانس های فیلم تم تجاوز و قتل به صورت خیلی کشدار نشان داده می شود. همین هم موجب شد 250 نفر از تماشاچیان ردیف اول از سینما بیرون بروند.

آنهایی که ماندند هم هدفشان فریاد زدن و ناسزا گفتن به فیلم سازان بود. جالب تر اینکه 20 نفر از تماشاچیان در طول تماشای فیلم از هوش رفتند.

سخنگوی اورژانس فستیوال گفته که در طول 25 سال کاری اش این اولین بار بوده که چنین اتفاقی برای تماشاچیان می افتد. صحنه های این فیلم غیر قابل تحمل است. حتی برای منتقدان حرفه ای.

8: حضور جرج آزبورن اضافی بود؛ star wars

فیلم هایی که باعث خشم تماشاچیان شد

هرچند جنگ ستارگان سری فرس اویکنز هم مورد قبول تماشاچیان بود و هم مخاطبان، در شب اول اکرانش در لندن اتفاقات بدی افتاد. آنهم تنها به یک دلیل.

وزیر اقتصاد بریتانیا در شب اکران لندن ظاهر شد. تنها به این دلیل که او بود که مجوز فیلم برداری استار وارز در بریتانیا را گرفته بود. آزبورن همان کسی بود که برای فیلم برداری این فیلم هالیوودیِ آمریکایی در سال 2014 مالیات ها بر مردم منطقه را کم کرد.

و به همین دلیل بود که در پایان فیلم از او تقدیر و تشکر ویژه به عمل آمد. اما از آنجایی که مردم بریتانیا خیلی سیاست مدار پسند نیستند با هو کردن از او استقبال کردند.

یکی از حضار گفته که در ابتدا با اندکی هو کردن از آزبورن استقبال کردیم. بعد هم کمی برایش کف زدیم و در آخر باز هم فریاد های اعتراض. و در نهایت آزبورن صحنه را با گفتن «اصلا مشکلی نیست» ترک کرد.

7: بدترین اکران تاریخ کن؛ southland tales

فیلم هایی که باعث خشم تماشاچیان شد

فیلم دانی دارکو اثر ریچارد کلی یکی از جذاب ترین فیلم های فستیوال کن در سال 2006 است. ناگفته نماند که نخل طلایی هم از آن این فیلم شد اما…

این فیلم ادامه ی فیلمی دیگری از کلی است به نام افسانه های جنوبی. اکران «افسانه های جنوبی» چندان موفق نبود. و منتقدان حسابی این فیلم 160 دقیقه ای را کوباندند.

گاردین این فیلم را بدترین فیلم اکران شده در کن می داند. راجر ابرت یکی از منتقدین مطرح سینما هم این فیلم را مفتضح ترین اثر اکران شده در کن می داند.

دواین جانسون هم کار را تمام کرد و گفت که واژه ی افتضاح برای توصیف این فیلم خیلی هم کم است.

شب اول اکران این فیلم هم بهتر از توصیف منتقدان نبود. جمعیت راه می رفتند و هو می کردند. اعتراض این مخاطبان به  طولانی بودن بیش از حد و داستان بی سر و تهش است.

6: مشکلات فنی برای یکی از بهترین فیلم ها؛ 127 hours

فیلم هایی که باعث خشم تماشاچیان شد

127 ساعت در این لیست یکی از پر طرفدار ترین فیلم ها. و البته فیلم موردعلاقه ی من است. منتقدان این فیلم را پرستش می کردند. و کارشان هم خیلی نا به جا نبود.

در نهایت این فیلم موفق شد نامزد دریافت 6 جایزه اسکار شود. از جمله اسکار بهترین فیلم برداری و بهترین بازیگر. اما اکران این فیلم در فستیوال فیلم های بین المللی تورنتو چندان خوب نبود.

صحنه ای کهآ رالستون بازویش را با دست خودش و تنها با یک چاقوی میوه خوری می برد باعث خشم تماشاچیان در این فستیوال شد. خیلی از تماشاچیان بیهوش شدند. و خیلی های دیگر از خشم سینما را ترک کردند.

هر چند این صحنه چیزی از محبوبیتش کم نکرد. در حالیکه تنها 500 صندلی خالی باقی مانده بود 100 نفر برای دیدنش صف کشیده بودند.

اما باز هم خطای دیگری رخ داد. به علت مشکلات فنی فیلم با 1 ساعت تاخیر شروع شد. و این 1 ساعت تاخیر باز هم موجب هو کردن و داد و بیداد تماشاچیان شد.

5: فیلم حوصله سر بر ؛  heavens gate

فیلم هایی که باعث خشم تماشاچیان شد

این فیلم اثر دوم میشل کیمینیو پس از شاهکارش شکارچی گوزن بود. شکارچی گوزن فیلمی پر و ادبی است که اسکار بهترین تصویر برداری را از آن خودش کرده.

شاید به همین دلیل بود که از دروازه های بهشت انتظار می رفت مانند فیلم قبلی سوپر فوق العاده باشد.

با در نظر داشتن استعداد کیمینو در صنعت فیلم سازی کمپانی سازنده حاضر شد بودجه را از 11.6 میلیون دلار به 44 میلیون دلار افزایش دهد. رقمی که در آن زمان برای خودش کهکشانی بود. اگر کیمینیو با این رقم هم موافقیت نمی کرد امکان داشت کارگردان را در حین فیلم جایگزین کنند.

پس از 18 ماه فیلم برداری بالاخره اثر کیمینیو در نیویورک اکران شد. اینبار تماشاچیان نه کف زدند و نه هو کردند. پس از تمام شدن فیلم تنها سکوتی مرگبار شنیده می شد.

در جشن پس از فیلم، کیمینیو از دستیارش پرسید چرا کسی نوشیدنی نمی خورد. دستیارش هم در نهایت رکی جواب داد: «چون همه از فیلم متنفر بودند».

یعنی میزان تنفر آنقدر بوده که تماشاچیان نمی دانستند چگونه واکنش نشان دهند. آنقدر زیاد که داد و بیداد و هو کردن کفاف نمی داد.


4: شورش تماشاچیان؛ okja

فیلم هایی که باعث خشم تماشاچیان شد

خیلی ها فکر میکردند جای این فیلم نت فلیکسی در جشنواره ای مثل کن نیست. اما در مقابل چشمان حیرت زده ی همه، این فیلم ماجراجویانه ی سیاه در کن 2017 اکران شد.

اسکار وحشتناک ترین اکران کن در سال های اخیر هم به این فیلم می رسد. تنها چند ثانیه پس از شروع فیلم، وقتی لوگو ی نت فلیکس نمایش داده شد ملت هو کردن را شروع کردند.

اوضاع در هفت دقیقه ی بعد فیلم بد تر از این هم شد. صدا و تصویر به علت مشکلات فنی با هم، هم خوانی نداشت. اعتراض تماشاچیان تا جایی پیش رفت که پاهایشان را به کف سالن می کوبیدند و با هیییس تقاضا میکردند فیلم قطع شود.

برنامه ریزان کن به خاطر این افتضاحشان از مردم عذرخواهی کردند. اما فیلم OKJA تا پایان پخش شد. آنهم با صندلی های خالی!


3: شاهکار فینچر نابود شد؛ fight club

فیلم هایی که باعث خشم تماشاچیان شد

فایت کلاب دیوید فینچر یکی از خاص ترین و بهترین فیلم هایی است که در طول 20 سال گذشته دیده شده. اما اکران این فیلم در فستیوال فیلم ونیز 1999 خیلی خوب نبود.

ادوارد نورتون در مصاحبه ای که اخیرا داشته گفته که آن شب اصلا خوب پیش نرفت. برد پیت از ادوارد پرسید: «به نظرت همه چی خوب پیش میره؟»

در واقع هیچ چیز خوب پیش نرفت. تماشاچیان هووو میکردند. اما فیلم ،انگار نه انگار که هویی شده تا ،آخرش پخش شد.

خود برد پیت هم خاطره ی چندان خوبی از این اکران ندارد. جالب است که بدترین خاطره ی پیت به همین داستان بر میگردد. همین هم باعث شد او از سینما خارج شود و عملا فرار کند.

اما نتایج بعد به طرز شگفت انگیزی تغییر کرد. هرچه در سینماها از این فیلم استقبال نشد، در شبکه ی ویدیو های درخواستی کولاک به پا شد.

2: 100 نفر از تماشاچیان بیرون رفتند؛  the house that jack built

فیلم هایی که باعث خشم تماشاچیان شد

لارس وان تریر یکی از پر کار ترین فیلم سازان عرصه ی سینما است. حقیقاتا فیلم هایش خوب هم هستند. اما لارس گاهی نمیداند دقیقا چه حرفهایی از دهانش بیرون می آید.

او که برای اکران فیلمش ملانکولیا در کن حضور داشت در محاحبه ی خبری اعلام کرد که دلش برای هیتلر می سوزد. و به همین دلیل از این فستیوال کنار گذاشته شد.

سال 2018 سال بازگشت لارس به کن بود. او برای اکران فیلمش «خانه ای که جک ساخت» دوباره به این فستیوال برگشته بود. اما این بار فیلم هایش مثله قبل تماشاچیان را سر پا نگه نمیداشت.

ناگفته نماند که 2018 اولین سالی بود که فیلم ها اول در کن اکران می شدند بعد در سینما. تا مردم از قبل با دیدن فیلم ها تهییج نشوند

. اما این نقشه ی کن درست بر عکس جواب داد. مردم نمی دانستند قرار است با چه چیزی مواجه می شوند. وقتی کسی سراغ فیلم های کسی مثل لارس میرود اصلا انتظارش را ندارد با خرابکاری رو به رو شود.

واقعا نمی توان از خیلی از صحنه های این فیلم در این گزارش چیزی نوشت. اما همین قدر بدانید که در این فیلم مرگ مسخره تر از هر چیزی که فکر میکنید به تصویر کشیده می شود.

1: کارگردانی که با دست خودش آبرویش را برد؛  the rape of two coreys

فیلم هایی که باعث خشم تماشاچیان شد

این فیلم فیلدمن بیشتر صحنه ی تجاوز است تا فیلم. هر چند فیلمش خیلی هم کم بیننده نبود و خیلی راحت راهش را به فستیوال فیلم های لس آنجلش باز کرد. جدایی از سینماها، هر کس می توانست با پرداخت 20 دلار این فیلم را در تلویزیون خانه ی خودش ببیند.

بدتر اینکه تنها پس از چند دقیقه نمایش فیلم، مشکلات فنی به وجود امد و فیلم قطع شد. داستان به همین جا ختم نمی شود. فیلدمن به شخصه روی سن رفت و گفت که این اتفاق کار هکرهایی است که نمی خواهند این فیلم پخش شود.

هر چند مشکل رفع شد و فیلم در سینماها تا آخر پخش شد، آنهایی که در خانه تماشایش میکردند مجبور شدند چند بار آن 20 دلار را پرداخت کنند تا بالاخره فیلم را ببینند. و در نهایت مشخص شد فیلم پلات درست و درمان و داستان خاصی برای ارائه ندارد.