فیلم هایی که باید دوبار تماشا کنید تا موضوع آن را بفهمید! سلام دوستان عزیز وارونه ای .در خدمتتون هستیم با معرفی سری فیلم های با موضوع نه چندان قابل درک اما عمقی و جذاب .فیلم هایی که شاید با اولین بار دیدنشون چیزی زیادی دستگیرتون نشه و حتما نیاز دارین که آن ها را دوبار تماشا کنین.الان تو دوره ای هستیم که مخاطبان بیش تر از هر زمان دیگه ای می دونن که از فیلم ها چه انتظاری دارن.و بنابراین سینمای هالیوود و جهانی باید بیش از هر زمان دیگری تلاش کنن تا چیزی را که توجه مخاطب را جلب می کند ، ارائه بدن و اگر خوش شانس باشند ، آنها را با سوالاتی کنار می گذارن.

بخش دوم یادتون نره » فیلم هایی که باید دوبار ببینید تا موضوع آن را بفهمید!(قسمت دوم)

داستان های فیلم ها همه تکرارین ، یکی آدم خوب یکی آدم بد و روند همیشگی داستان.اما در این بین فیلمایی هم هستن که متفاوت اند.برخی مخاطبان را مجذوب خود می کنن و ذهن آن ها را با سؤال و گمانه زنی پر می کنن.در این مقاله من می خوام فیلم هایی را بهتون معرفی کنم که برای فهمیدن موضوع آن ها باید آن ها را دوبار تماشا کنید.فیلم هایی که ذهن شما را به چالش می کشن.


فیلم هایی که باید دوبار تماشا کنید تا موضوع آن را بفهمید

Inception

Inception

کارگردان :Christopher Nolan

بازیگران:Leonardo DiCaprio،Ken Watanabe،Joseph Gordon-Levitt،Marion Cotillard

امتیاز:8.8

کریستوفر نولان کارگردان شایسته و مشهور دنیای فیلم و سینما ،در سال 2011  با Inception مخاطبان را با توجه به منحصر به فرد خود در ژانر heist متحیر کرد.Inception فیلمی است که به رؤیاهای درون رؤیایی می پردازد ، تمام فیلم توجه شما را به پیگیری آنچه اتفاق می افتد نیاز دارد.

این فیلم با ساخت و بازیگری فوق العاده جزو بهترین فیلم های 25 سال اخیر است.لئوناردو دی کاپریو در نقش دام  ،یک دزد با استعداد است.او هنگام خوابیدن مردم به رویاهای آن ها وارد می شود و از اسرار آن ها آگاه می شود.

آخرین قربانی او یک تاجر ژاپنی به نام سیتو است.همانطور که او در اعماق ناخودآگاه سیتو می رود، همسر مرحومش مال را می بیند و بازی ناموفق خاتمه می یابد.بعد از این جریان دام دائما فراری است تا اینکه …

باید بگم من وقتی اولین بار این فیلم دیدم هیچی ازش نفهمیدم ! تا اینکه دوباره دیدم و دوباره دیدم تا بالاخره فهمیدم ! 


همچنین بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی با موضوع ربات ها 

20 تا از بهترین فیلم های علمی تخیلی که حتما باید ببینید(قسمت اول )


Moon

Moon

کارگردان :Duncan Jones

بازیگران:Sam Rockwell

امتیاز:7.9

پس از انتشار این فیلم در سال 2009 ، تونست ستایش هایی از سراسر جهان دریافت کنه.این فیلم به کارگردانی دونکن جونز که الولین ساخته بلند او نسز هست با بودجه کم توانست به خوبی ماه ، ربات و یک سری جلوه های ویژه را برای مخاطب ارائه بده.در حالی که فیلم از نظر ساختاری خطی است و به راحتی قابل پیگیریه ، پیچ و تاب اصلی این فیلم است که باعث می شه  هر آنچه را که فکر می کردید از  می دانید از پنجره به بیرون پرتاب کنید.دیدن دوباره فیلم یک تجربه متفاوت که نباید از دستش بدید!

داستان فیلم در مورد مردی به نام سم که برای کار به مدت 3 سال به ماه می ره.. در طول این 3 سال  او باید به تنهایی در ایستگاه موجود در ماه اقامت نموده و هیلوم را استخراج کنه و راکت های پر شده از هلیوم-٣ را به سمت زمین روانه کنه.این ماده به عنوان سوخت در زمین استفاده می شه.او در این ایستگاه فقط می تونه با کامپیوتری به نام گرتی با صدای (کوین اسپیسی ) ارتباط برقرار کنه.

این کامپیوتر مسئولیت داره تا نیازهای روزانه سم را برطرف کنه.سم تمام روزها را می شمره تا بتونه هر چی زودنر پس از اتمام ماموریت به زمین برگرده.فقط دو هفته مانده به اتمام زمان ماموریتش  حادثه ای در حین کار با دستگاه های استخراج هلیوم برایش اتفاق می افتد و زخمی  و بی هوش می شه و سپس بعد از مدتی در ایستگاه بیدار می شه در حالی که هیچ چیزی از حادثه به خاطر نمی آوره.او پیامی از زمین از طرف گرتی دریافت می کنه مبنی بر اینکه ایستگاه را ترک نکنه.

این پیام شک او را بر می انگیزه و باعث می شه با گول زدن گرتی از ایستگاه خارج بشه ولی چیزی که می بینه باعث حیرتش می شه ، او خودش را بی هوش در کنار دستگاه استخراج مشاهده می کنه.


Interstellar

فیلم هایی که باید دوبار تماشا کنید

کارگردان: Christopher Nolan

بازیگران: Ellen Burstyn, Matthew McConaughey, Mackenzie Foy

امتیاز:8.6

باز هم فیلم دیگری از  کریستوفر نولان.Interstellar خود را با اکثر حماسه های علمی تخیلی هالیوود متمایز می کند ، از این رو که این فیلم به خیال علاقه ای ندارد بلکه واقعیت و واقعیتی علمی  است.این فیلم دست بیننده را در دست نمی گیرد و نه تنها انتظار دارد که همه از مفاهیم علمی پیچیده ای که ارائه می دهند درک کافی داشته باشند بلکه بیننده را ملزم به این کار می کنه.ماهیت  علمی ارائه شده در طول فیلم جذاب است ، اما مشاهده دوم به بینندگان این امکان را می دهد تا روی داستان ارائه شده تمرکز کنند.

این فیلم در سال 2014 اکران شده است.هر دو موضوع و حوادث توصیف شده از داستان، نمونه ای واقعی از هوش است.وقتی به مسئله نگاه می کنیم، کشاورزی به دلیل آسیب های ناشی از بشریت دچار ضعف شده است.در نهایت، تکنولوژی کنار گذاشته می شود و بازگشت به عصر کشاورزی شروع می گردد.کوپر که یک فضانورد قدیمی است و در حال حاضر مشغول کشاورزی است در مورد اتفاقات عجیب و غریبی که در اتاق دخترش می افتد تحقیق می کند و متوجه می شود که مختصاتی برای آن ها فرستاده می شود

.وقتی کوپر به مکان مورد نظر می رود متوجه می شود ناسا در حال انجام پروژه ای مخفیانه است.پروژه ناسا یافتن محل دیگری برای زندگی است.در این پروژه به تعدادی فضانورد داوطلب برای سفر به فضا احتیاج است.کوپر به عنوان کاپیتان سفینه فضایی انتخاب می شود و …

همونطور که از نولان انتظار میره، با ترکیب ژانر علمی تخیلی و انگیزه های شخصی کاراکترهای داستان، فیلمی ساخته که همونقدر که شمارو توی صحنه های اکشن و تعقیب و گریز و گشتن توی فضا هیجان زده میکنه، توی صحنه های احساسی هم شما رو با خودش همراه میکنه.

اینجا بازی فوق العاده متیو مک کانهی رو هم بهتره فراموش نکنیم. جایی از فیلم با تغییر حالات صورت شخصیتی که کانهی نقشش رو بازی میکنه، توی یک دقیقه شگفت زده میشید.


Vertigo

فیلم هایی که باید دوبار تماشا کنید

کارگردان: Alfred Hitchcock

بازیگران:James Stewart،Kim Novak،Barbara Bel Geddes،Tom Helmore

امتیاز:8.3

vertigo  هیچکاک بدون شک یکی از بزرگترین آثار او و سینمای دنیاست.اگر چه این فیلم به بیش از 60 سال قبل باز می گرده ولی هنوز هم برای مخاطب مدرن جذابه.این فیلم اقتباسی از رمان “پی‌یر بولیو” و “توماس نارسیجاک” است و “آلک کوپل” و “ساموئل تیلور” فیلمنامه‌اش را نوشتند.

جیمز استورات با نام “اسکاتی فرگوسن “در این فیلم نقش‌آفرینی کرده.اگه کسی داستان فیلم نمی دونه، داستان به این شرح :در باره پلیسی است که به دلیل سرگیجه نمی تونه ماموریتش درست انجام بده و به این ترتیب بازنشست می شه.حالا کارآگاه اسکاتی برای پیگیری همسر یکی از دوستان قدیمی خود استخدام شده .از آنجا داستان پیچ می خورد و می چرخد ، به عنوان بهترین داستان هیجان انگیز .

اما به سبک کلاسیک هیچکاک ، فیلم از نظر ساختار غیرمعموله و نه تنها مخاطب بلکه شخصیت ها از زمان خود جلوترند.این فیلم کاندیدا دو جایزه اسکار در بخش صدا و طراحی هنری در سال 1959 شده.جالب است بدانید که هیچکاک در مصاحبه ای در سال ۱۹۶۲با فرانسوا تروفو گفته است که این فیلم او یک شکست است.اما آنچه مشخصه این است که الان این شکست به موفقیت تبدیل شده است.


The Machinist

فیلم هایی که باید دوبار تماشا کنید

کارگردان:Brad Anderson

بازیگران:Christian Bale،Jennifer Jason Leigh،Aitana Sánchez-Gijón،John Sharian

امتیاز:7.7

کریستین بیل یکی از بزرگترین عملکردهای حرفه ای خود را در این نقش ارائه می ده.او برای بازی در این نقش 28 کیلو وزن  از دست داد و به وزن 54 کیلو رسید.این فیلم مفاهیم سورئال و غیرمترقبه بسیاری را ارائه می دهد که به ظاهر متناقض هستند.

این فیلم تاریکه اما این تاریکی به نحوی زیبا  و آرام نشان داده شده و بازی فوق العاده بیل شاید این تاریک بودن واسه ما قابل درک کنه.خلاصه این فیلم به مخاطب خاص نیاز داره .ولی فیلم به گونه ای که می تونه مخاطبان را راضی نگه داره.

داستان فیلم در مورد مردی به نام تروور که مکانیکه و از بیماری بی خوابی رنج می بره و دلیل لاغر شدن بیش از حدشم به همین بیماری مربوطه.این لاغری باعث شده که اطرافیان از او دوری کنن و او آدم تنهایی باشه که فقط با یک روسپی و گارسون رستورانی که در آنجا غذا می خوره ارتباط داشته باشه.

حالا این مشکل را با اتفاقات عجیب دیگر ترکیب کنید تا فیلم به یک معمای واقعی تبدیل بشه.. به مرور زمان اتفاقات عجیبی شروع به رخدادن می‌کنه و زندگی تروور را به قدری به هم می‌ریزد که باعث می‌شود او به هویت واقعی خود و اطرافیانش و دلیل بی خوابی‌های مرموز شبانه اش شک کنه.


Pulp Fiction

فیلم هایی که باید دوبار تماشا کنید

کارگردان:Quentin Tarantino

بازیگران:John Travolta،Samuel L. Jackson،Uma Thurman

امتیاز:8.9

Pulp Fiction با تأثیرات مهم و برجسته کوینتین تارانتینو هنگام انتشار در سال 1994 ، نفس هوای تازه ای داشت.او در این فیلم از شخصیت های مختلف و یک ساختار غیر خطی بهره می بره.این امر از دیدگاه آشکار نیست ، اما همه چیز در طول فیلم آشکار می شه و منجر به اوج رضایت بخش و غیر منتظره ای  می شه.این فیلم تونسته موفقیت مالی و انتقادی را کسب کنه.

 این فیلم در نخستین نمایش خود در جشنواره‌ی کن، ضمن جلب توجخ گسترده‌ی منتقدان، جایزه‌ی نخل طلا را از هیئت داوران به ریاست کلینت ایستوود دریافت کرد.همچنین توانست نامزد دریافت ۷ جایزه‌ی اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شود که در نهایت، جایزه‌ی اسکار بهترین فیلمنامه‌ی اوریجینال را دریافت کرد.

پالپ فیکشن را می توان بهترین فیلم ربع قرن اخیر دانست، فیلم که اکثر سکانس های آن تبدیل به نماد برای مردم شد، داستان غیر خطی و تو در تو ، بازی های فوق العاده و کارگردانی بی نظیر این فیلم را تبدیل به یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما کرده است.

فیلم، داستان زندگی آدم های غیر عادی بازندگی عجیب و غریب را به تصویر می کشد جایی که خشونت به گونه ای طنز به نمایش گذاشته می شود.