در این مطلب می خواهیم شما را با ترین هایی فیلم های تاد فیلیپس آشنا کنیم، با ما همراه باشید. تاد فیلیپس کارگردانی که این روزها بلافاصله بعد از شنیدن اسمش نام واگین فنیکس و جوکر تو ذهنمون نقش میبنده.
مرد مطرح این روزهای هالیوود در بیستم دسامبر ۱۹۷۰ در امریکا متولد شد.
و از سال ۱۹۹۳ فعالیت حرفه ای خودش رو آغاز کرد. در سی و سه سالگی فیلم مدرسه قدیمی رو کارگردانی کرد و در ۴۳ سالگی با فیلم hangover اوج شهرتش رو تجربه کرد.

اما کارگردانی تنها  حوزه ی کاری تاد فیلیپس رو شامل نمیشه و مطمئنا براتون جالبه که تاد فیلیپس نویسندگی و بازیگری رو هم تجربه کرده. نویسندگی فیلم های سگ های جنگی و خماری ۳ رو بر عهده داشته و در فیلم موعد مقرر هم بازیگری رو تجربه کرده.
اما در این مقاله می خوایم لیست، ترین های این کارگردان موفق رو مرور کنیم و کارنامه ی کاریش رو مورد بررسی قرار بدیم.

بیشترین سود : joker

همون طور که می دونیم جوکر یکی از معروف ترین و پر فروش ترین فیلم های امساله. فیلمی که با عبور از فیلم ددپول (deadpool) رکورد بیشترین فروش فیلم در رده ی بزرگسال رو شکست و ازش عبور کرد و تنها به این بسنده نکرد و در ادامه تبدیل به پرسودترین فیلم ساخته شده بر اساس کمیک بوک شد.
فیلمی که بدون استفاده از جلوه ی ویژه ی خاصی این مقام رو به خودش اختصاص داد و این اهمیت ماجرا رو براش چند برابر می کنه. چون تا به حال این جایگاه مربوط به فیلم های پر ذرق و برق با گرافیک و جلوه های ویژه ی خاص بود. فیلمی که در ارزان ترین حالت ممکن با بودجه ی ۷۰ میلیون دلاری ساخته شد و به فروش  ۱.۷۳ میلیارد دلار رسید.



پر افتخارترین : joker

فیلم های تاد فیلیپس
جوکر در ۳۱ اوت ۲۰۱۹ در هفتاد و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز اکران شد و جایزهٔ شیر طلایی را از آن خودش کرد. بعد از اون هم در ۴ اکتبر ۲۰۱۹ در ایالات متحده آمریکا به نمایش درومد. این فیلم نظرات منتقدان را به دو دسته تقسیم کرد؛ در حالی که عملکرد فینیکس، کارگردانی فیلیپس، موسیقی فیلم، فیلم‌برداری و ارزش‌های تولید مورد تحسین واقع شدند، اما رنگ تیره، نحوهٔ به تصویر کشیدن بیماری روانی و ملموس بودن خشونت در این فیلم بازخوردها را از همدیگه جدا کرد.
این فیلم در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب برای دریافت چهار جایزه، از جمله جایزهٔ بهترین فیلم درام نامزد شد. بنیاد فیلم آمریکا جوکر رو به‌عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۹ انتخاب کرد.
و در نهایت واگین فنیکس تمام جوایز جشنواره ها رو با عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد به خودش اختصاص داد.
جوکر با ۲ اسکار و ۵۷ جایزه دیگه در جشنواره های مختلف تبدیل به پر افتخارترین فیلم کارنامه ی کاری تاد فیلیپس شد.

پر خرج ترین : hangover 3


فیلمی که شاید تا قبل از جوکر درخشان ترین اثر تاد فیلیپس محسوب میشد‌.
بازیگران این فیلم شامل بردلی کوپر، اد هلمز، زک
گالیفیاناکیس، کن جیونگ، جفری تامبر، هِدِر گراهام، جاستین بارتا، جمی چانگ و جان گودمن هستند و توزیع فیلم نیز بر عهدهٔ برادران وارنر بود.
این فیلم با هزینه ی ۱۰۳ میلیون دلاری پر خرج ترین فیلم در کارنامه ی کاری تاد فیلیپس محسوب میشه، فیلمی که فروش نسبتا موفقی رو هم در گیشه با فروش ۳۵۱ میلیون دلاری تجربه کرد.

کم خرج ترین : road trip

فیلم های تاد فیلیپس

فیلمی کمدی امریکایی که در سال ۲۰۰۰ اکران شد. فیلمی که با هزینه ی ۱۶ میلیون دلاری، ۱۱۹ میلیون فروش رو برای تاد فیلیپس به همراه داشت.
داستان فیلم مربوط به رابطه یک دختر و پسر با نامهای تیفانی و جاش پارکر است که از کودکی با یکدیگر بودند تا اینکه هر کدام به یک دانشگاه می‌ رن.
در همین حین اتفاقات جدیدی برای هر دوشون رخ می‌ده که باعث می‌شه با دوستان جدیدی آشنا بشن، و رابطشون دیگه مثل سابق نباشه.
نقش اول فیلم پارکر پسریه که تحت فشار دوستانش با یکی از دخترهای دانشگاه رابطه برقرار می کنه و از این صحنه یک فیلم ویدئویی تهیه می‌کنه، ولی بر حسب اشتباه یکی از دوستانش که قرار بود، فیلم آماده شده قبلی را برای تیفانی دوست دختر پارکر بفرسته به اشتباه فیلم آن دو را برای او میفرستد.
اونا وقتی از این ماجرا با خبر می‌شن به وسیله ماشین یکی از پسرهای دانشگاه به دانشگاه آستین که تیفانی درش درس میخونه می‌رن تا جلوی دیده شدن فیلم رو بگیرند و در این حین اتفاقات جالبی رخ می‌ده.

این فیلم با فروش ۱۱۹٬۷۵۴٬۲۷۸ دلاری روبرو شد.

پرفروش ترین : joker

در رابطه با جوکر که در قسمت بیشترین سود به اندازه ی کافی راجع بهش حرف زدیم.
پس دوباره به ذکر این که این فیلم کم هزینه تونست درامدی یک میلیون دلاری کسب کنه بسنده می کنیم و به این نتیجه میرسیم تکرار همچین فیلم پر افتخار و پر سودی در کارنامه ی کاری تاد فیلیپس شاید جزو فرضیات محال باشه.

بیشترین ضرر : school for scoundrels

فیلم های تاد فیلیپس
فیلمی محصول سال ۲۰۰۶ که شاید ضعیف ترین فیلم در کارنامه ی کاری تاد فیلیپس باشه. این فیلم امتیاز ۵.۹ رو در سایت imdb کسب کرده و با ۴۴ درصد عملکرد ضعیفی رو از دیدگاه منتقدین به خودش اختصاص داده.

داستان فیلم در رابطه با پسری جوانه که برای به دست آوردن اعتماد به نفس و دختر رویاهای خود، شانس ثبت نام در کلاس های مرتبط با این موضوع را بدست می آورد و معلمش دستور کار این عمل را به او می دهد.
این فیلم با هزینه ی ساخت ۳۵ میلیون دلاری و فروش ۲۳ میلیون دلاری خودش یکی از ضعیف ترین  آثار کارنامه ی کاری تاد فیلیپس به حساب میاد.

در کل با مطالعه ی کارنامه ی کاری تاد فیلیپس متوجه میشیم تاقبل از فیلم جوکر نمیشد اون رو جزو کارگردانان خاص و خوش فکر در نظر گرفت. هر چند فیلم خماری برای تاد فیلیپس شهرت زیادی رو به همراه اورد، اما این فیلم جزو فیلم های عامه پسند به حساب میاد. اما بعد از ساخت جوکر تاد فیلیپس جهشی بزرگ رو در دنیای حرفه ایش تجربه کرد و تجربه ای کاملا متفاوت با کارهای قبلیش رو رقم زد‌.

هر چند همچین اتفاقاتی در دنیای حرفه ای به ندرت پیش میان، اما امیدواریم از این به بعد از تاد فیلیپس شاهد فیلم های این چنینی باشیم.

در ادامه بخوانید: