ادامه ی لیست فیلم های سه گانه ی تکمیل نشده …

خب در قسمت اول با چند تا از تاپ ترین فیلم های سه گانه ی تکمیل نشده آشنا شدیم! فیلم های سه گانه ی تکمیل نشده از دسته فیلم های کم بازدید هم نبودند ! با ما در قسمت دوم فیلم های سه گانه ی تکمیل نشده همراه باشید !!!


بهترین فیلم ها درباره تنهایی دنیای مدرن!(قسمت اول)

بهترین فیلم های 2020 که ارزش آنها به درستی کشف نشد!(قسمت دوم)


سیندر از سه گانه حذف شد !

سه گانه های سینمایی که نیمه کاره رها شدند (بخش دوم) / از جک ریچر تا جان کارتر !

اگر ده سال پیش کسی می آمد و میگفت فیلمی با حضور مرد آهنی و ثور و هایکی بیشتر از فیلم بت من و سوپر من و واندر وومن درآمد دارد ، حتما می گفتم دیوانه است !

چطور شد که این اتفاق افتاد ؟ خوب خیلی ها میگویند همه چیز زیر سر سیندر است ! پروژه ی این تیم به سیندر داده شد! چون او با فیلم « من او استیل» 667 میلیون دلار درآمد کسب کرده بود!

شاید هم به این دلیل که کریستوفر نولان علاقه ی چندانی به این پروژه نداشت ! این را هم بگویم که فروش بالای سوپر من تنها به دلیل طرفداران خاص این ژانر بود نه داستان خوب و کارگردانی خوب !

طرفداران ابر قهرمان ها ،دهه ها منتظر اکران چنین فیلمی بودند ! در نهایت چه چیزی گیرشان آمد ! فیلمی مثل سوپر من ! پس از آن هم که اونجر: جاستیس لیگ!

این فیلم با بوجه ی 300 میلیون دلاری ساخته شد ! و 665 میلیون دلار درآمد داشت! کوین اسمیث میگوید تنها قسمت اورجینالش قرار است از اچ بی او مکس پخش شود ! وارنر هم اعلام کره که سه گانه را به هیچ وجه تکمیل نخواهد کرد !

چرا گرملین 3 هرگز تولید نخواهد شد !

https://varune.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%aa%db%8c%da%a9-2020/

داستان گرملین در اصل از افسانه های مردمی انگلستان است ! در نهایت پای این افسانه به فیلمی باز شد که در آن خلبان های جنگ جهانی دوم با مشکلات مکانیکی عجیب و غریبی مواجه می شدند! و پس از آن هم سقوط می کردند !

گرملین بعد ها تبدیل به سری کلاسیک فیلمی به نام « کابوسی در ارتفاع 20000 فیتی » تبدیل شد! پس از آن هم در سال 1984 در شبکه ی خانگی با نام گرملین و به عنوان ترکیبی از فیلم کمدی ترسناک پخش شد!

این فیلم با فروش 153 میلیون دلاری رکورد ها را شکست و چهارمین فیلم پر فروش تاریخ سینما شد ! خیلی هم عجیب نیست! پای استیفن اسپیلبرگ که در میان باشد می توان از غوره حلوا ساخت !

گرملین 2 در سال 1990 ساخته شد و باز هم مورد توجه منتقدان قرار گرفت! اما جادوی سری قبل اینبار کارساز نبود و این فیلم تنها 41 میلیون دلار فروش داشت! درسی که از این داستان میگیریم چیست؟؟؟

بین سری های مختلف 6 سال صبر کردن خطاست!! پروژه ی گرملین دهه ها به خواب فرو رفت تا اینکه در سال 2018 کریس کلومبوس بار دیگر گرملین 3 را کلید زد !

او وعده داده بود اینبار سری کاملا جدید را می بینیم ! با این حال هرگز گزارشی از اکران این فیلم داده نشد! تا اینکه در آوریل 2020 خبر نگاری اعلام کرد قرار است گرملین 3 در غالب سریال از اچ بی او مکس پخش شود!

این آن وعده ای نیست که منتظرش بودیم ! هرچند سریال مثل کور سوی امیدی است که گرملین را زنده نگه می دارد !

دیزنی باید در مورد جان کارتر هوشمندانه تر عمل می کرد !

فیلم های سه گانه ی تکمیل نشده

دیزنی شکست نخوردنی به نظر می رسید! به خصوص در سال 2019 که موفق ترین و پر درآمد ترین سال این کمپانی بود ! اما یادمان نرود در سال 2012 دیزنی بزرگ ترین بمب زمان را اکران کرد: جان کارتر!

این فیلم بر اساس کتاب ادگار رایس است !جان کارتر در آستانه ی جنگ داخلی است و به سیاره ای مریخ مانند تبعید می شود! در این سیاره او باید از فضایی های آدم نما در برابر وحشی هایی که 12 فوت قدشان است دفاع کند !

به نظر مسخره می آید ! اما دیزی اینطور فکر نمی کرد ! آنها برای این فیلم بودجه ای 300 میلیون دلاری در نظر گرفتند ! بیشترین بودجه برای یک فیلم یک قسمتی!

در آخر جان کارتر تنها 73 میلیون دلار درآمد داشت ! شانس دیزی در این بود که تابستان همان سال اونجرز 200 میلیون درآمد داشت! وگرنه کمپامی میکی موسی مان به فنا می رفت !

از همان زمان هم کارگردان برنامه های قسمت دوم و سوم را چیده بود! حتی اسم قسمت ها مشخص شده بود! متاسفانه گندی که جان کارتر به دیزنی زد این آرزو ها را هم به دست باد سپرد!

البته پروژه ی دیگری از داستان های ادگار رایس در سال 2014 کلید زده شد! ما هم مثل شما منتظریم ببینیم اینبار چه کسی را به مریخ می فرستند!

شکست تایتان ها هم افسانه ای بود!

https://varune.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%aa%db%8c%da%a9-2020/

همان طور که لئوناردو دیکاپریو به درخشش در فیلم های استیون اسپیلبرگ و مارتین اسکورسیزی ادامه میداد ؛ سم ورتینگتون هم بعد از درخشش در آواتار ، « کلش او تایتانز » را انتخاب کرد!

البته خیلی هم شبیه هم نیستند! اما در آن زمان ایده ی خوبی به نظر می رسید! کلش او تایتانز نمونه ی بازسازی شده ی سال 1981 بود که در آن کلی ستاره ایفای نقش می کردند !

این بار هم ستارگانی مثل لیام نیسون و رالف فینس در این فیلم بازی کردند ! اما همان طور که از نامش پیداست این دفعه تایتان ها بدجوری شکست خوردند ! درست مثل اینکه بگوییم مکسِ «مد مکس» واقعا « مَد » بوده!!!

بودجه ی این فیلم 125 میلیون دلار بود و 493 دلار هم پول درآورند ! اما نظر منتقدان هرگز مساعد نبود! قسمت بعد این فیلم « خشم تایتان ها» بودجه ای 150 میلیون دلاری داشت! اما اینبار تنها نظر بد منتقدان نبود ! بلکه بینندگان هم از دست این فیلم عاصی شدند !

فروش این فیلم با سقوط 40% به مبلغ 302 میلیون رسید! در سال 2013 اعلام شد تایتان های 3 هرگز ساخته نخواهد شد ! مگر اینکه ایده های جدیدی برای این پروژه وجود داشته باشد!

بعید هم نیست! همه ی ما میدانیم که در افسانه های یونان به ازای 10000 قسمت از تایتان ها ایده وجود دارد !

از جک ریچرِ تام کروز بیشتر از اینها انتظار میرفت!

فیلم های سه گانه ی تکمیل نشده

جک ریچر ، افسر پلیس محبوب همه در بیش از 20 رمان حضور داشت! در هیچ کدام از این داستان ها هم قیافه ای شبیه به تام کروز نداشت البته!!!!

جک ریچر داستان ها 6.5 فوت قد داشت ، با دست هایی به بزرگی یک بشقاب! تام کروز ، اما ، 5.7 فوت قد دارد و دست هایش به بزرگی بشقابی است که زیر فنجانتان می گذارید! البته به این بشقاب ها زیر فنجانی هم میگویند!

اما چهل سال است که با همین تام کروزی که از هواپیما ها پایین می پرد سرگرم هستیم ! مگر نه؟

در حالیکه عملکرد کروز در این فیلم ها چندان هم درخشان نبود این فیلم فروش خوبی داشت! با بودجه ی 60 میلیون دلاری 217 میلیون دلار درآمد داشتند و 60% هم در باکس آفیس بالا رفتند!

قسمت بعدی فیلم اخطاری بود برای فاجعه ای بزرگ! با بودجه ی 60 میلیون دلاری ، 159 میلیون دلار درآمد داشتند و 37 % سقوط را با چشمشان دیدند!

تولید کننده این فیلم ، لی چایل، چیزی به جز خوبی از کروز نگفته اما در نهایت اعتراف کرد که جک ریچر چندان هم به کروز نمی خرد!

روز استقلال؛ سه گانه ی تکمیل نشده !

فیلم های سه گانه ی تکمیل نشده

روز استقلال یکی از فیلم های اصلی تابستان 1990 بود! در سال 1196 باکس آفیس را منفجر کرد و 817 میلیون دلار پول درآورد! و در نهایت تبدیل به پر فروش ترین فیلم سال شد!

وقتی فیلمی با بودجه 75 میلیون دلاری ، این چنین درآمدی کسب میکند یعنی قسمت های بعدی هم در راه هستند! خیلی خنده دار است! از آن تاریخ به بعد تابستان های زیادی آمدند و رفتند ! اما هرگز قسمت بعدی روز انقلاب را ندیدیم!

اما سال 2019 سال بیدار شدن نوستالژی ها بود! سالی که در آن دو قسمت جدید و رکورد شکن استار وارز اکران شد: فورس اویکینز و دنیای ژوراسیک!

بر اساس موفقیت های این دو فیلم فاکس تصمیم گرفت فیلم سه گانه ی بعدی روز انقلاب باشد! آنها انتظار داشتند روز انقلاب هم مثله استار وارز طوفان به پا کند ! اما اشتباه میکردند !

اشتباه اولشان این بود که شخصیت اصلی را عوض کردند! ویل اسمیت تصمیم گرفت دیگر به فیلم بر نگردد تا کاراکترش خراب نشود! اشتباه دومشان این بود که این فیلم را بد نساختند، فیلم عملا افتضاح بود!

در نهایت هم با بودجه ی 165 میلیون دلاری تنها 384 میلیون درآمد داشتند ! با وجود افزایش بهای هر بلیط در مقایسه با 20 سال قبل، این فیلم 53 درصد سقوط درآمد داشت!

داستان عجیب و غریب بتمن هم سه گانه ی تکمیل نشده می شود!

فیلم های سه گانه ی تکمیل نشده

تیم برتون در نقش بت من سه بار رکورد باکس افیس را شکست ! آنهم در سه هفته ی متوالی! اما هیچ کدام از این قست ها پایان درست و درمانی نداشتند!

هر چهار قسمت در واقع بخش هایی از یک داستان هستند اما به نظر میرسد ماجراهای جداگانه ای را بیان می کنند  و همین باعث می شود حس در هم تنیدگی فیلم از بین برود !

بازگشت بتمن بدون شک بتمنی ترین فیلم تیم برتون است! اما بینندگان هر بار فیلم را رد کرده اند! بر همین اساس هم قرار شد سه گانه ی بت من هم تکمیل نشود!

در حالیکه خبری از بت من نشنیده ایم کلی شایعه هست مبنی بر اینکه کت وومن بر می گردد! بازگشت بت من عملا فاجعه بود ! بچه ها از این فیلم می ترسیدند درآمدشان هم 36 % سقوط کرد!

به همین خاطر خود کارگردان درخواست کرد که هرگز قسمت بعدی ساخته نشود! این شکست بت من را  8 سال در زندان حبس کرد تا اینکه بار دیگر کریستوفر نولان تصمیم به زنده کردن سری جدید از این فیلم گرفت!

تلاش های او حالا مایه ی امید دوستداران بت من است! شاید او موفق شود سه گانه اش را تکمیل کند!