زبان آموزان مبتدی و متوسط فرانسوی به دنبال فیلم‌های فرانسوی هستند که درک آن‌ها  آسان باشد.یک چالش بزرگ درک فیلم‌های فرانسوی است، پس از زیرنویس ها استفاده کنید و از دیدن فیلم لذت ببریدیکی از راه های یادگیری زبان خارجی، دیدن فیلم است البته فیلمی که دارای محتوای خوب و در یادگیری زبان دوم کمک کننده باشد. در ژانویه سال 1896، برادران لومییر شرایطی را فراهم کردند که مردم بوسیله پرداخت مبغلی پول، فیلم های آنها را ببینند،مردمی که هرگز قبل از این پا به سینما نگذاشته و برروی پرده سینما فیلمی را ندیده بودند و به همین دلیل استقبال زیادی نشد.اهمیتی ندارد که آیا این فیلم واقعی است یا خیر،مهم تماشای فیلم به عنوان شیوه ای موثر از یادگیری زبان فرانسه است. زبان آموزان مبتدی باید فیلم های فرانسوی را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنند که به صداها و زبان جدید عادت کرده و کلمات جدید هم به دایره لغات افزوده می شود. در صورتی که متنهای فرانسه را بفهمید ولی  با فهمیدن جملات شفاهی مشکل دارید،تماشا کردن فیلم ها با زیرنویس فرانسوی لازمه یادگیری است و باعث بهتر شدن تلفظ و گرامر و اضافه شدن لغات جدید میشود ولی راه دیگر تماشا کردن فیلم با زیر نویس انگیسی و مرتبه دوم  با زبر نویس فرانسوی است.اگر کلماتی که در زیر نویس نوشته می شوند را متوجه می شوید می توانید بدون زیر نویبس فیلم را ببینید.زبان‌های مختلف یاد می گیریم تا با فرهنگ کشورهای مختلف،آداب و رسوم و سبک زندگی آنها آشنا شویم. تماشای فیلم برای زمانی که از مطالعه زبان فرانسه خسته شده اید بسیار کاربردی است،پس به سراغ معرفی چند فیلم فرانسوی می رویم . 

فیلم آملی (Amélie)

داستان  زنی جوان، خجالتی و ساده لوح که در پاریس زندگی می کند و در کافی شاپ کار می کند و آدم های غمگین را اغلب می بیند.بلاخره تصمیم میگیرد متفاوت با همیشه باشد و با محبت تر از قبل با انسانها رفتار کند.دیالوگ های این فیلم به قدری آسان است که حتی اگر بدون زیرنویس تماشا کنید متوجه اتفاقات فیلم می شوید و چهره های معروف فرانسوی در این فیلم نقش آفرینی کرده اند.

فیلم گران بها (Priceless)

داستان زندگی کارگری که در هتل کار می کند ولی عاشق یکی از مسافران هتل میشود و سعی دارد تا با حمایت های خودش ،دختر را عاشق و شیفته خود کند اما دختر ترجیح میدهد با یک پیرمرد پولدار ازدواج کند تا با یک جوان بی پول عاشق پیشه و کارگر جوان متوجه این موضوع میشو.د و تمامی پولهایی که پس انداز کرده است را برای دختر خرج می کند و شغلش را در هتل از دست می دهد.گارگر جوان تصمیم می گیرد همانند دختر جوان مسافر هتل،عاشق پیرزن های پولدار شود.داستان ساده این فیلم و محتوای جذاب آن بدون هرگونه پیچیدگی میتواند فیلم خوبی برای دیدن زبان آموزان باشد حتی کسانی که متوجه کلمات فرانسوی نمی شوند دیدن این فیلم خنده دار خالی از لطف نخواهد بود.

فیلم تاکسی

داستان زندگی جوانی است که در یک پیتزا فروشی زندگی می کند و بتازگی گواهینامه گرفته و مهارت بینظیری در رانندگی با سرعت بالا دارد و در حالی که تصمیم داشته کار جدیدی را آغاز کند در دستگیری باند خلاف کاری به پلیس کمک میکند. بطور کلی دیدگاه فرانسوی ها را درباره فرهنگ رانندگی به سبک کمدی نشان میدهد .فیلمی کلاسیک است که بخوبی گویای فرهنگ مردم فرانسه است

 فیلم آستریکس و اوبلیکس

داستان درباره دختر و پسر جوانی است که دختر با پسری به نام سزار شرط بسته است که مصریان قصری را در مدت 3 ماه خواهند ساخت و برای ساخت آن از مهندس معماری کمک می گیرند که اگر نتواند کار را انجام دهد خوراک تمساح ها خواهد شد.معمار برای حفاظت از جان خود از دوستانش به نامهای استریکس و ابلیکس کمک می گیرد که به مصر بروند و در ساختن قصر به او کمک کنند.فهمیدن این فیلم کار راحتی خاهد بود مخصوصا که با سبک کمدی آمیخته شده و شوخی های ناب فرانسوی در آن بکار رفته است و همه کودکان فرانسوی این فیلم را می شناسند بگونه ای میتوان گفت از منابعی است که براحتی میتوان با فرهنگ فرانسه آشنا شد. 

 فیلم دست نیافتنی 

این فیلم یکی از فیلمهای برتر کشور فرانسه است که طرفداران خاص خودش را دارد. موضوع جالب فیلم که درباره نژادپرستی و دوستی دو فرد سیاه پوست و سفید پوست است که یکی از آن دو سابقه زندان دارد و هرچه زمان میگذرد دوستی آنها بیشتر میشود.فهم و درک این فیلم بسیار راحت است.

بطور کلی فیلم های فرانسوی با فرهنگ و سنت های کشور فرانسه آمیخته شده است و خودتان را به همین تعداد فیلم معرفی شده محدود نکنید و سعی کنید آثار فرانسوی معروف بیشتری را ببینید.زمانی میتوانید فیلم ها را بدون زیرنویس ببینید که مهارت کافی در یادگیری زبان فرانسوی کسب کرده باشید و این مهارت زمانی بدست می آید که تمام تلاش و پشتکار خود را بکار گرفته و از یادگیری زبان فرانسه خسته و دل زده نشوید.باید این نکته را بپذیرید که هرکس مهارت شنیداری خوبی در زبان فرانسه ندارد و بازیگران فیلم ها ممکن است همگی فرانسوی نباشند و هرکدام لهجه خاصی داشته باشند پس ممکن است گاهی شنیدن کلمات فرانسوی در فیلم برایتان آسان نباشد اما نگران نباشید همه مشکلات با تمرین و تکرار بسیار حل خواهد شد. 

این یک پست تبلیغاتی می باشد و مجله وارونه صحت و سقم آن را تایید یا تکذیب نمیکند!