فیلم پیشنهادی آخر هفته ما، فیلم تکان دهنده ی lion بر اساس داستانی واقعی هستش. داستانی که تا مدت ها ذهن و افکارتان را تحت تاثیر قرار می دهد. با ما در معرفی فیلم lion همراه باشید.

نقد و بررسی فیلم lion

فیلم lion فیلمی هندی با درخشش نیکول کیدمن، فیلمی که از روایت یک زندگی در پایین ترین سطح ممکن و زندگی مرفه و متصل شدن و گره خوردن این دو زندگی به هم آغاز میشه.



خانواده ای که در یکی از محلات حاشیه نشین و پر از فقر زندگی می کنند. مادری که برای گذراندن زندگی خودش و سه فرزندش، کارگری می کنه و سنگ جا به جا می کنه. پسر بزرگ خانواده که با نگاه کردن بهش هیچ کودکی رو درونش پیدا نمی کنی و فقط یک مرد بزرگ میبینی.

پیشنهاد فیلم

 فیلم پیشنهادی آخر هفته وارونه

اما ماجرا در رابطه با پسر کوچک این خونوادس. پسری که در عین با مزه بودن پر از قدرته.پ سری که دلتون ضعف میره برای کوچیک بودن و چهره ی با مزه اش. پسری که برای ثابت کردن این که می تونه تو کارها کمک حال خونوادش باشه دوچرخه رو بلند می کنه.



پسری که یک روز وقتی با برادرش برای کار میره، وارد قطاری میشه که دو روز تو راهه و وقتی پیاده میشه وارد دنیایی جدید میشه. دنیایی که تمام آدم هاش گرگن و می خوان که از پسر بچه ای مثل اون سو استفاده کنن.

فیلم پیشنهادی

شاید قسمت های زیادی از این فیلم در سکوت و بی دیالوگ سپری شه ولی ما اونقدر درگیر زیبایی و مردانگی این پسر کوچیک میشیم که حتی فقط به دیدن تصاویر بدون صدای اون هم راضی هستیم.



پسری که اون قدر کوچیک بود که حتی اسم جایی رو که درش زندگی می کرد رو اشتباه تلفظ می کرد و همین باعث شد تا هیچ وقت نتونه خونه و خونوادش رو پیدا کنه.
ولی پسر راه خودش رو پیدا می کنه و در نهایت به جایی می رسه که یه خونواده میخوان به فرزندی قبولش کنن. خونواده ای در استرالیا و کیلومتر ها دورتر از مادر واقعی و برادر و خواهرش زندگی می کنن.

پیشنهاد فیلم

پسر وارد دنیای جدید خودش میشه اما بعد از بیست سال فکر مادر و برادرش تنهاش نمی ذاره و میخواد بره سراغ خونوادش.
این فیلم پر از درس و پر از طعنه های روانشناسانه است. فیلمیه که بعد از دیدنش تا مدت ها بهش فکر می کنید و تاثیرش رو احساس می کنید.
نه فقط به خاطر قصه ی عجیب و غریب این پسر، بلکه به خاطر خونواده ای که این پسر رو به سرپرستی قبول کردند.



خونواده ای که نیکول کیدمن نقش مادرشون رو به عهده داشت و به خاطر بازی فوق العادش نامزد جایزه ی اسکار شد. و زمانی که پسر به مادرش گفت که متاسفم که هیچ وقت نتونستی بچه های خودت رو داشته باشی، ما یه صفحه ی سفید نبودیم گذشته ای داشتیم که میدونستی باید بپذیریش و مادر می گه من بچه دار می شدم، اما به این فکر کردم اونقدر بچه تو این دنیا هست که می تونم نجاتشون بدم و این دنیا رو جای بهتری کنم. به نظرم این باور غلطه که حتما باید آدم جدیدی رو وارد این دنیا کنیم.

فیلم اخر هفته

و چقدر یک فیلم، که البته تاثیر دو چندانی داره وقتی می دونی تماشاگر یک داستان واقعی بودی می تونه تاثیر گذار باشه. آدم های زیادی وارد این دنیا می شن و می رن ولی چند نفر از ماها سعی می کنیم دنیا رو جای بهتری کنیم؟؟؟ چند نفر از ما سعی می کنیم به باور های غلط گذشته غلبه کنیم و بر اساس عقلانیت تصمیم بگیریم؟



بعضی از فیلم ها صرفا یک فیلم نیستن. درس های بزرگی رو بهمون می دن که شاید همیشه تو زندگی و رفتارمون تاثیر گذار باشه و lion از اون دست فیلم هاست.
این فیلم نامزد بهترین فیلم آکادمی اسکار در سال ۲۰۱۷ بود. گرت دیویس در اولین تجربه کارگردانی اش، فیلمی رو که شاید موضوع تکراری داشت به درستی و زیبایی کارگردانی کرد و اون قدر کلیت مجموعه احساسی و درست و سر جا عمل کرد که جای هیچ نقد و نکته ی ساختاری رو باقی نگذاشت.

پیشنهاد می کنم این فیلم فوق العاده رو به هیچ وجه از دست ندید.