برای داشتن یک آخر هفته ی پر چالش با فیلم پیشنهادی مجله‌ی وارونه همراه باشید. فیلم پی کی (p.k) فیلمی فراتر از سینمای هند که جزو ۲۵۰ فیلم برتر سایت آی ام دی بی و همچنین پر فروش ترین و برترین فیلم سینمای هنده.

فیلم پیشنهادی



در فیلم پی کی (p.k) خبری از بزن بزن های فضایی سینمای بالیوود و گریه های همیشگی نیست. در این فیلم قراره با سوالات و چالش های عجیبی مواجه بشیم، که بعد از تموم شدن فیلم نه تنها روزها بلکه در جای جای زندگیمون بهش فکر کنیم.
فیلم p.k ، که یه جورایی میشه از اون به عنوان اقتباسی از کتاب شازده کوچولو یاد کرد، داستان مردیه که در ابتدای فیلم از فضا و با سفینه اش روی زمین فرود میاد.

به محض فرود اومدن روی زمین گردنبندش که در واقع وسیله ی ارتباطی اون با سفینه اش و در واقع کلید بازگشتش به سیارش بود رو میدزدند.

پیشنهاد فیلم

نقد و بررسی فیلم پی کی (p.k)

از اون جا که هند کشور پرجمعیتیه و پیدا کردن یه وسیله ی دزدیده شده در اون مثل پیدا کردن سوزن در انباره کاهه، از هر کسی سراغ گردنبندش رو می گرفت جواب این بود که فقط خدا می دونه گردنبندت کجاس.



و این شروع ماجراس. مرد فضایی حالا با یک چالش بزرگ مواجه میشه، پیدا کردن خدا روی زمین.
پیدا کردن خدایی که هر دین یک آدرس خاصی برای پیدا کردنش بهمون میده. از اون جایی که هند کشوری چند دینه شاید به بهترین شکل ممکن این فیلم رو پوشش داد.

مرد فضایی شروع کرد به پیدا کردن خدا. آدرس کلسیا و مسجد رو بهش دادن. یه سری مجسمه و نماد که بهشون خدا می گفتن ولی واقعا خدا کدومشون بود؟؟؟اصلا کجا بود؟؟؟

پیشنهاد اخر هفته

از یک جایی به بعد این مرد فضایی رو پی کی صدا میزدند. پی کی در زبان هند به معنی آدم مست و پاتیله. چون اون مرد سوالاتی رو میپرسید که همه فکر میکردند یک آدم عاقل همچین حرف هایی نمیزنه. در صورتی که حرف هایی که اون میزد عاقلانه ترین حرف هایی بود که هر کسی باهاش مواجه بود.



مثلا پی کی کلاه ایمنی زرد سرش می کرد و برای توضیح این کار می گفت تاکسی ها زردن و به راحتی دیده میشن، تو این دنیای به این شلوغی خدا چطور می خواد منو پیدا کنه می خوام شبیه تاکسی ها راحت دیده شم.

یا مثلا میدید که تو کلیسا از شراب استفاده میکنن. وقتی می خواست به مسجد بره هم با خودش شراب برد و با عصبانیت مردم مواجه شد. به این نتیجه رسید که خدای همه یکسانه ولی دین چیه که هر جایی متفاوته و یک روش خاص داره. یه دین میگه شراب بده و یک دین در خانه ی خدا از شراب استفاده می کنه! کدوم راه درسته؟؟؟ اینا ساخته ی دست بشره؟؟؟ چه منافعی برای چه کسانی داده؟؟؟

فیلم پی کی

فیلم پیشنهادی آخر هفته

جذاب ترین قسمت این فیلم مناظره ایه که در نهایت در یکی از شبکه های تلویزیونی بین پی کی و یکی از رهبران دینی برگزار شد. سوالاتی که پی کی می پرسید و رهبر دینی هیچ پاسخی براش نداشت.

مثلا وقتی مردی گفت همسرم بیماره بهش گفت در یک منطقه ی دور افتاده معبدی هست که باید به اون جا بری و اون جا برای همسرت دعا کنی.
و حالا حرف های فوق العاده ی پی کی رو میشنویم که: خدا نمیگه تو همسر بیمارت رو ول کنی و بری کیلومترها دورتر تا خدا رو پیدا کنی خدا می گه تو پیش همسرت بمونی و ازش مراقبت کنی.



فیلم آخر هفته

کدوم پدر عاقلی برای این که چیزی که فرزندش می خواد، بهش می گه رو زمین غلت بزن یا کیلومترها دور شو تا خونه ی منو پیدا کنی یا هر روز شیر رو سر مجسمه ها بریزی؟؟؟ چرا اون شیر ها رو به هزاران کودک فقیر ندیم؟؟؟ چرا پول ها رو به معبد ها بدیم به جای کمک کردن.
و بهمون میگه بعضی از آدم ها آدرس اشتباهی از خدا بهمون دادن. ما یه خدا نداریم دو تا خدا داریم. یکی خدایی که واقعیه و یکی خدایی که آدم ها ساختن.



خدایی که آدرس اشتباهی ازش بهمون دادن. اون خدای اشتباه کار پولدارها رو راه میندازه و فقیر ها رو میفرسته ته صف. تفاوت ها رو شما به وجود آوردین، اما همه ی دین ها قراره ما رو به یک خدای واحد برسونن.
در پایان این فیلم شما می مونید و یه عالمه جمله. شما میمونید و یه عالمه سوال و آدرس اشتباهی که تو زندگیتون هست و از این به بعد با دقت بیشتری بهش نگاه می کنید.
فیلم پی کی واقعا فیلمی فراتر از سینمای هنده. بازی خوب امیر خان و سادگی فیلم با فیلم نامه فوق العاده، پایین بودن کیفیت ساختاری فیلم رو کاملا پوشش میده.
بهتون توصیه می کنم حتی اگر مخالف سرسخت سینمای هند هستید این فیلم رو به هیچ وجه از دست ندید.