فیلم پیشنهادی آخر هفته فیلم کولت با بازی کیرا نایتلی. فیلمی فمنیستی که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده. با ما در معرفی فیلم پیشنهادی آخر هفته همراه باشید.

فیلم پیشنهادی

فیلمی که برام عجیبه چرا در ایران اونقدر که باید دیده و شناخته شده نیست.
این فیلم  بر اساس داستان واقعی، مشهورترین نویسنده ی زن فرانسوی به کارگردانی واش وستمورلند و درخشش کیرا نایتلی ساخته شده.



یک دختر روستایی ساده که بر حسب اتفاق با یک ناشر بسیار معروف، ملقب به ویلی آشنا میشه و این آشنایی منجر به ازدواج و شروع زندگی جدید کولت در پاریس میشه.
ناشر که یک مرد بسیار معروف در حوزه ی هنره و کار اصلیش استعداد یابی و پیدا کردن نویسنده های کم تر شناخته شده ولی با استعداده.

فیلم collete

فیلم پیشنهادی آخر هفته

کولت همیشه استعدادی در رابطه با نویسندگی رو در خودش میدید. اما هیچ وقت جرات و جسارت این رو نداشت که بنویسه.
ویلی مرد شناخته شده و مشهور بود. اما با این که سعی می کرد از قمار بازی و عیاشی فاصله بگیره باز هم فقر زندگیش رو رها نمیکرد.
و این فقر به جایی رسید که حالا از کولت که دستیار اون شده بود و کارهای مکاتباتیش رو انجام میداد، درخواست کرد که بر اساس داستان هایی که در گذشته براش تعریف کرده بود شروع به نوشتن کنه و سعی کنه کتابی بنویسه.



و کولت خوشحال از این موقعیت شروع می کنه به نوشتن. اما همچنان ترس از انتقاد و شکست خوردن رو با خودش یدک می کشید. و این ترس منجر به این شد که وقتی اولین خواننده ی نوشته هاش یعنی شوهرش بهش انتقاد کرد، برای همیشه نوشته هاش رو توی کشوی میز خونه رها کنه و دیگه به سراغشون نره.

فیلم پیشنهادی اخر هفته
در واقع نکته ی جالب این فیلم یا بهتره بگم نکته ی جالب این زندگی نامه بر می گرده به کنایه هایی که به جامعه ی مرد سالار زده میشه و اشاره های فمنیستی که در پایان این نقد بهش میرسیم.



کارگردان این فیلم واش وستمورلند در واقع نه تنها یک زندگی نامه ی پر از مفهوم رو به تصویر کشید، بلکه سعی کرد با زیبایی هر چه تمام تر این کار رو انجام بده که روایت این داستان همراه کادر هایی با جزئیات و زیبا و صد البته طراحی لباس فوق العاده پیش بره.
چشم ها از دیدن این فیلم خسته نمی شن، چون قصه در زیبا ترین تصاویر ممکن برامون روایت میشه.
موسیقی به جا و درست و نویسندگی کم نقص ما رو با یه فیلم فوق العاده قوی مواجه می کنه.

فیلم collete

فیلم پیشنهادی آخر هفته

برگردیم به داستانی که ازش حرف می زدیم. بعد از گذشت زمان فقر اونقدر زندگی این دو نفر رو تحت تاثیر خودش قرار میده که مجبور به فروش اسباب و اثاثیه ی خونه میشن. و در این بین نوشته های قدیمی و خاک خورده ی کولت در کشوی میز پیدا میشه. ویلی این بار سعی می کنه، نه با یک نگاه از بالا به پایین، بلکه با نگاهی نیازمند برای زنده موندن و ادامه دادن نوشته های کولت رو بخونه.با کمی تغییرات و اصلاح اونا رو به چاپ میرسونه و نتیجه شگفت انگیزه.
کتاب تبدیل میشه به پر فروش ترین کتاب و چندین بار تجدید چاپ میشه و درآمدی به همراه داره که این دو نفر رو ثروتمند می کنه.

فیلم collete فیلم پیشنهادی

 
ولی این همه ی ماجرا نیست. چون ویلی کتاب رو با اسم خودش منتشر کرد. چون خودش رو شخصیت شناخته شده تری میدید و البته مرد بودن رو دلیلی بر بیشتر فروش رفتن کتاب قرار داد.



و این تازه شروع ماجراست. کولتی که باید پشت پرده پنهان می موند و حالا ویلی ازش انتظار نوشته های بیشتری رو داشت. جسارت گفتن حقیقت و بیرون اومدن از پشت پرده و گفتن واقعیت به مردم چالشی بود که کولت باهاش مواجه بود و باید از پسش بر میومد تا ما امروز اون رو به عنوان مشهورترین زن نویسنده ی فرانسوی بشناسیم.
این فیلم پر از حس انتقاده به جامعه ی مرد سالار. به فریاد های سرکوب شده ی زنانی که بارها و بارها توانایی هاشون نادیده گرفته شد. چون مردها دوست نداشتند که صدایی از زنان شنیده شه. این فیلم پر از جسارته و قصه ی زنی از دل روستا تا رسیدن به بزرگ ترین محفل های جهانی.
این فیلم یکی از تاثیر گذار ترین فیلم هایی بود که این اواخر دیدم و به نطرم نه فقط زنان بلکه مردها هم از دیدنش بی نهایت لذت می برند و یاد می گیرن. از دستش ندید.