فیلم پیشنهادی آخر هفته ، فیلم پسر حذف شده است یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸ و حتی چند سال اخیر است. با ما در معرفی فیلم پسر حذف شده (boy erased) همراه باشید.

در ادامه بخوانید » 5 فیلم پیشنهادی برای تعطیلات آخر هفته 

نقد و بررسی فیلم پسر حذف شده

فیلم پسر حذف شده با بازی بی نظیر لوکاس هجز که در «منچستر کنار دریا» (manchester by the sea) به شدت درخشیده بود و هنرنمایی نیکول کیدمن شما رو با خودش همراه می کنه.



فیلم پیشنهادی آخر هفته مون یعنی فیلم پسر حذف شده (boy erased) بر اساس رمانی با همین نام مبتنی بر خاطرات گاراد کلونی به قلم خود او نوشته شده.
شروع این فیلم سخنرانی یک واعظ کلیسا رو به تصویر می کشه. مردی که با افتخار از خانواده ی خودش قدر دانی میکنه، از همسری که در تمام مراحل زندگی با از خود گذشتگی کنارش بوده و پسری که به وجودش افتخار می کنه.

ولی از نگاه پسر در همون ابتدای فیلم متوجه این موضوع میشید که نه تنها افتخاری در کار نیست بلکه شاید پدر به خاطر پسر با احساس شرم هم درگیره و واقعا هم همین طوره!

این داستان واقعی پسری رو به تصویر می کشه که در برهه ای از زندگیش متوجه میشه به جنس مخالف گرایشی نداره و در واقع گرایش هم جنس خواهانه داره.

بررسی فیلم پسر حذف شده

با ادامه ی معرفی فیلم پیشنهادی آخر هفته ی وارونه همراه باشید!

پدر و مادر زمانی متوجه این موضوع میشن که پسر نامزدی خودش رو به هم زده و حالا پدر و مادر به دنبال راهی برای نجات پسرشون می گردن.
پدر که مردی مستبد و خود رایه تصمیم میگیره با مشورت یک کشیش که به قول خودش از خودش باهوش تره پسر رو به یه دوره ی درمانی مذهبی بفرسته و در واقع محوریت اصلی فیلم بر اساس همین دوره ی درمانیه.
موسیقی این فیلم اونقدر درست و سر جاست که یه وقتایی نمیشنوینش چون انگار صحنه بدون اون موزیک ناقصه و وقتی هست شما می تونید حس درست از فیلم رو دریافت کنید.
نکته های عمیق و فلسفی و قابل فکر زیادی رو در فیلم میبینید.



مثلا جایی که مادر از پسر می خواد جزوه هایی رو که در طول درمان بهش دادند رو بخونه و پسر می گه این جزوه ها پر از  غلطه و تو فکرم بود یه نسخه ی بی غلط براشون بنویسم و بفرستم.
توی یه سکانس مادر شروع می کنه به خوندن و به جمله ی «ما همیشه به طراحی واقعی خداوند بر می گردیم» میرسه که توی این جمله به جای کلمه ی god کلمه ی dog نوشته شده به معنی سگ.
که خوب اشاره به این موضوع داره که یه وقتایی اون ادم هایی که ادعای دین داری دارن حتی نمی دونن دارن واقعا روی چه چیزی پا فشاری می کنن و به دیگران هم تحمیلش می کنن، فقط و فقط برای حفط منافع خودشون زیر سایه ی دین پنهان میشن.

سوال هایی در فیلم پسر حذف شده مطرح میشه که به شدت شما رو به فکر فرو میبره، به شیطان باور دادی؟؟؟ زمین رو کی خلق کرد؟؟ من به خدا اعتقاد دارم ولی زیر سوال میبرمش.

فیلم پیشنهادی وارونه برای آخر هفته

فیلم پسر حذف شده پر از حرف بود که چیزی که ما در دین به عنوان گناه میشناسیمش و به عنوان وسوسه های شیطان باهاش آشنا شدیم چیزی نیست جز ذات واقعی انسان ها.  گذشته هامون و احساساتمون. جایی که پسر به پدرش میگه از همون لحظه ای که بهم گفتی کاش متولد نمیشدی من نابود شدم و اون نابودی من رو به گناه کشوند.
جایی که مسئول اون دوره ی درمانی با این که مصرف هر گونه دخانیات در طول دوره ی درمان ممنوع بود اما پنهونی مَشغول سیگار کشیدن بود، اشاره به آدم هایی داره که قانون رو فقط برای دیگران میخوان چون به نفعشونه ولی خودشون رو مجاز به انجام هر کاری می دونن.



داستان این فیلم راجع به پسریه که موقع حرکت ماشین دستش رو از ماشین بیرون میذاشت و داستان مادری با نقش آفرینی بی نظیر نیکول کیدمن، که همیشه پسرش رو به خاطر این کار سرزنش کرد و با ساختن یک داستان غیر واقعی قصه ی آدمی رو شرح داد که دستش رو با این کار از دست داد.

پسر ترسید و ترسید ولی یه جا از این که مادر اون رو از لذتی که در لحظه می تونست تجربه کنه منع کرد عصبانی شد و تمام خشمش رو بیرون ریخت. در واقع قصه ی همیشگی پدر و مادرهایی که حس می کنن چون به بچه ها زندگی بخشیدن مسئول زندگی اون ها هم هستن و حق تصمیم گیری دارن و همین موضوع زندگی خیلی ها رو به نابودی می کشونه چون هیچ وقت نتونستن جوری که دوست دارن زندگی کنن.

فیلم پیشنهادی آخر هفته پسر حذف شده

نیکول کیدمن به قدری هنرمندانه این نقش رو به تصویر کشیده که کاملا باورش می کنید و باهاش ارتباط برقرار می کنید همون طور که خودش هم در مصاحبه ی خودش گفته بود که من خودم رو جای همچین مادری گذاشتم و سعی کردم نقشش رو ایفا کنم.

فیلم پسر حذف شده قصه ی پدریه که پسرش رو از زندگیش حذف می کنه. پدری که وقتی قلمش رو به پسرش هدیه میده میگه از طرف یک نویسنده به یک نویسنده ی دیگه، من مردم رو موعظه می کنم و مینویسم و تو کتاب می نویسی.
تو خود منی، ولی فراموش کرد که خود من بودن فقط شامل خوبی ها نیست و ضعف ها و کمبود ها رو هم شامل میشه.



و دیالوگ های فوق العاده ی پسر با پدرش که شاید حرف دل همه ی ما باشه. تو همیشه دنبال چیزهایی در من بودی که تحت تاثیرت قرار بده، هیچ وقت نپرسیدی خوب هستم یا نه، خیلی چیزها هست که با هم راجع بهش صحبت نکردیم و نمیدونم اصلا هیچ وقت راجع بهشون حرف میزنیم یا نه.
و جواب پدر که من میخوام اوضاعت خوب باشه و زندگی عالی داشته باشی.

و اشتباه دقیقا این جاست که زندگی عالی اونی نیست که تو تصور پدر و مادرهاست چون فرزند رویاها و آرزوهای خودش رو به عنوان یه فرد مستقل داره.
این فیلم پر از سواله و پر از جواب برای کسایی که عمیقا بهش فکر کنن.
یه فیلم عالی نه فقط برای پر کردن وقت بلکه برای یاد گرفتن از دستش ندید. حتما نظرتون رو راجب فیلم پیشنهادی آخر هفته تو قسمت دیدگاه ها برامون بنویسید.