قبل از خواب چی بخوریم؟ خوب خوابیدن برای سلامت عمومی فوق العاده مهم است و می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن را کاهش دهد، مغزتان را سالم نگه دارد و سیستم ایمنی بدن تان را تقویت کند. به طور کلی توصیه می شود که هر شب بین 7 تا 9 ساعت بدون وقفه بخوابید، هرچند امروزه بسیاری از افراد در داشتن خواب کافی و با کیفیت مشکل دارند.

استراتژی های زیادی وجود دارد که می توانید افزایش کیفیت و زمان خواب تان از آنها استفاده کنید، از جمله ایجاد تغییر در رژیم غذایی، زیرا برخی از غذاها و نوشیدنی ها خاصیت تقویت خواب دارند. در اینجا 9 مورد از بهترین خوراکی و نوشیدنی هایی که می توانید قبل از خواب بخورید را به شما معرفی خواهیم کرد.


همچنین بخوانید:

فواید یوگا برای خواب ؛ حرکات یوگا برای خواب کافی و آرام

چرا نمی‌توانم بخوابم؟


توجه: برای بهره مندی از فواید غذاها و نوشیدنی های تقویت کننده خواب، بهتر است آنها را 2-3 ساعت قبل از خواب مصرف کنید. غذا خوردن بلافاصله قبل از خواب ممکن است باعث مشکلات گوارشی مانند ریفلاکس اسید شود.

قبل از خواب چی بخوریم؟

1. بادام

بادام منبع ملاتونین و منیزیم یعنی مواد معدنی تقویت کننده خواب است، دو ویژگی که می تواند بادام را به یک خوراکی عالی برای خوردن قبل از خواب تبدیل کند.

2. بوقلمون

بوقلمون به دلیل داشتن مقدار زیادی پروتئین و تریپتوفان، می تواند غذایی عالی برای خوردن قبل از خواب باشد، که هر دو باعث ایجاد خواب آلودگی می شوند.

3. چای بابونه

چای بابونه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می توانند باعث خواب آلودگی شوند یا آن را افزایش دهند و ثابت شده است که نوشیدن بابونه کیفیت کلی خواب را بهبود می بخشد.

4. کیوی

کیوی سرشار از سروتونین و آنتی اکسیدان است که هر دو می توانند کیفیت خواب را بهبود ببخشند.

5. آب آلبالو

آب آلبالو حاوی هورمون ملاتونین که تقویت کننده خواب محسوب می شود است و می تواند به شما در داشتن خواب خوب کمک کند.

6. ماهی های چرب

ماهی های چرب منبع خوبی از ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 هستند که هر دو دارای خواصی هستند که می توانند کیفیت خواب شما را بهبود بخشند.

7. گردو

گردو چندین خاصیت دارد که باعث خواب باکیفیت می شوند. به عنوان مثال، گردو منبع خوبی از ملاتونین و چربی های سالم است.

8. چای گل گاوزبان

چای گل گاوزبان حاوی آپیژنین است و توانایی افزایش تولید اسید آمینوبوتیریک گاما (GABA) را دارد که می تواند خواب را تحت تأثیر قرار دهد و کیفیت آن را بالا ببرد. 

9. برنج سفید

برنج سفید به دلیل داشتن شاخص گلیسمی بالا (GI) می تواند برای خوردن قبل از خواب مفید باشد. GI بالا می تواند خواب بهتر را تقویت کند


همچنین بخوانید: آیا ماری جوانا درمان بی خوابی های مزمن شما است؟


غذاهای دیگری که کیفیت خواب را افزایش می دهند:

چندین خوراکی و نوشیدنی دیگر خاصیت تقویت خواب دارند. به عنوان مثال، آنها می توانند حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی مانند تریپتوفان باشند.

فرآورده های لبنی:

محصولات لبنی مانند یک لیوان شیر، پنیر محلی و ماست ساده، منابع شناخته شده تریپتوفان هستند. ثابت شده است که شیر در بزرگسالان مسن باعث بهبود خواب می شود، به خصوص هنگامی که با ورزش های سبک همراه باشد.

موز:

پوست موز حاوی تریپتوفان است و خود میوه منبع خوبی از منیزیم است. هر دوی این ویژگی ها می تواند به شما کمک کند تا یک خواب راحت داشته باشید.

بلغور جو دوسر:

مانند برنج، بلغور جو دوسر سرشار از کربوهیدرات با کمی فیبر بیشتر است و گزارش شده است که وقتی قبل از خواب مصرف شود باعث خواب آلودگی می شود. علاوه بر این، جو دوسر منبع شناخته شده ای از ملاتونین است.

در ادامه بخوانید:

بهترین تکنیک های تنفس برای خواب راحت که بهتر است آنها را امتحان کنید! 

چرا راحت ترین راه برای جلوگیری از چاقی “خوابیدن” است؟