همه ما کیفر ساترلند را بیشتر برای بازی در نقش مامور بی رحم جک باور در سریال پربیننده 24 میشناسیم. اما، پاییز امسال او نقشی کاملا متفاوت را در سریال Designated Survivor بازی خواهد کرد. در این مجموعه، پس از وقوع حمله ای علیه ریاست جمهوری آمریکا ،شخصیت ساترلند به عنوان رییس جمهور انتخاب می شود. در حالی که در سریال 24، جک باور با بازی ساترلند آموزش دیده بود تا از رییس جمهور محافظت کند، شخصیت تازه او در سریال Designated Survivor مستلزم این است که راهی پیدا کند تا به عنوان رییس جمهور کشورش را رهبری و حفاظت کند.

در ادامه بخوانید »

در پشت صحنه با بهترین درامر دنیا 

هانس زیمر آهنگساز افسانه ای سینما در فستیوال Coachella اجرا خواهد کرد

Patti Smith آهنگ ” باران سختی خواهد بارید” باب دیلن را در جشن نوبل بازخوانی کرد.

اما نقش خیالی او در این مجموعه در مقایسه با مسیر جدیدی که ساترلند در دنیای آهنگسازی و خوانندگی در ماه های اخیر طی می کند ، به سرعت کم رنگ می شود.

در 19 آگوست، او اولین آلبوم موسیقی خودش Down in a Hole که به سبک کانتری ساخته شده را منتشر کرد. صدای خشن و عمیق ساترلند همراه با صدای آرام گیتار و همنوازی گروه را می توان در 11 ترک گوش داد. انتشار آلبوم مصادف بود با تور داخل کشور این گروه در 32 شهر.
در یک مصاحبه اخیر تلفنی، ساترلند گفت از اینکه می تواند در میان اجراهایش دلایل نوشتن آهنگ ها ، مکان نوشتن آنها و حتی حس خودش هنگام ساختن آنها را ابراز کند بسیار لذت میبرد.

” امیدوارم که پس از پایان اجرا، مردم و خود من به این نتیجه برسیم که اشتراک های بسیاری با هم داریم. بیشتر از آنچه که شما تصور می کنید.”
وی ادامه داد ” به نظر من تجربه همه انسان ها بسیار به هم نزدیک و شبیه هستن.”
ساترلند اذعان داشت که از بودن در تور بسیار لذت برده و خاطرات خاص و مهمی را برای خوش به ثبت رسانده است. یکی از آنها صحبت با خواننده مرل هگارد قبل از شروع اجرا در بیکرز فیلد بود.
” هگارد به من خوش آمد گفت و بسیار هم آدم سخاوتمندی بود. دقیقا دو هفته و نیم بعد از ملاقاتمون از دنیا رفت. من هم می خواستم به احترامش یکی از آهنگ هاشو اجرا کنم.”
یکی دیگر از خاطرات مهم ساترلند، روز اول اجرا در گراند اول اپرا بود.
” حس تحقیر آمیز اجرا به قدری زیاد بود که باعث شد اجرا خیلی سریع و کاملا عجیب تموم بشه. هرگز گروه خودمون رو ندیده بودم که اینجوری لبخند بزنن.”

با این که هنرپیشه بودن به ساترلند این اجازه را می داد که خود واقعی را کنار گذاشته و نقش مورد نظر را ایفا کند، اما آهنگساز شدن نوع دیگری از ابراز شخصیت را طلب می کرد که تا قبل از آن ساترلند با آن بیگانه بود. این موضوع نیازمند این بود که خود واقعی اش را نشان دهد.


همچنین بخوانید»

درمان افسردگی با موسیقی ؛ چگونه با کمک موسیقی افسردگی را شکست دهیم؟

با استعداد های ناشناخته 17 سوپر استار مشهور دنیا آشنا شوید !!!


” به عنوان بازیگر، همیشه تونسته بودم که خود واقعیم رو در پشت شخصیت مخفی کنم و این بعضی وقت ها خیلی میتونه کمک کننده باشه. اما در موسیقی، به خاطر اینکه همه چیز شخصیه و اجراها زنده هستن، شما یه جوری خودتو در معرض نمایش میزاری که به شخصه برای خود من کاملا نا آشنا بود. من به مدت 30 سال به عنوان بازیگر کار کردم و همواره زندگی شخصی خودم رو بسیار محرمانه نگه داشتم. پس این میتونه یه تغییر بزرگ واسه من باشه. این تغییر بزرگ منو وادار به این کرد که بیشتر خودمو در معرض دید بذارم و راجع به مسایلی صحبت کنم که قبلا بسیار ازشون محافظت می کردم.”
برای ارتباط متقابل با تماشاچیان، ساترلند مجبور به بیان حقیقت آهنگ ها می شد.
” مجبور بودم بگم ؛این واسه زمان بهم زدن رابطه ام بود، این آهنگ واسه وقتی بود که قلبم شکسته شد و یا این یکی واسه وقتی بود که یه دوست رو از دست دادم و زندگی من رو دگرگون کرد. در رابطه با آهنگ هایی که در زمینه مشکل نوشیدن الکل نوشته بودم، اذیت می شدم. چند تا اجرا طول کشید تا تونستم راجع بهشون در مقابل جمع صحبت کنم.”

بر خلاف اختلاف های بسیار زیادی که این دو حرفه با هم دارند، ساترلند هر دوی آنها را وسیله ای برای قصه گویی توصیف می کند.
” این همون چیزی بود که بازیگری رو برای من جذاب کرده بود، موسیقی هم فرق چندانی باهاش نداره. اشعار هر کدوم از آهنگ های من، تنها نقطه پیش برنده اون آهنگه.”
در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 ، زمانی که ساترلند به موسیقی کانتری گوش می داد، متوجه شده بود که بیشتر اوقات، اشعار از زبان اول شخص روایت شده است. او با الهام گرفتن از این موضوع تصمیم گرفت که شروع به آهنگسازی کند.
” به عنوان مثال، فکر نمی کنم که جانی کش به یکی شلیک کنه و بعدش بایسته و مرگشو تماشا کنه. اما اون شخصیت رو نوشت و بعدش هم اجراش کرد. این الگوی من در بازیگریه. پس شروع به نوشتن داستان هایی در قالب اول شخص کردم. نوع داستان سرایی در موسیقی کانتری چیزی بود که به شدت بهش علاقه مند شده بودم، و به خاطر همین نوع داستان سرایی اول شخص بود که این نوع موسیقی رو ابتدا به عنوان شنونده و بعد به عنوان یک نویسنده انتخاب کردم.”
ساترلند همچنین عنوان داشت که آهنگ های بسیاری را بر اساس قصه گویی نوشته است اما ترجیح داده است که آهنگ های شخصی تری را در آلبوم منتشر کند چرا که هنگامی که مشغول نواختن آن آهنگ ها می شود ” احساس عمیق تری به آنها دارد”.
او می گوید که به عنوان یک بازیگر ، همواره به او فیلمنامه ای داده میشده که بر طبق آن فیلمنامه، بازیگر باید با صدا و بدن خود تلاش بر روایت آن قصه بکند. سترلند همچنین اضافه کرد که این کار به نوعی برداشت و تفسیر شخصی بازیگر از یک نویسنده دیگر است. اما به عنوان یک آهنگساز، هنگامی که تصمیم بر نوشتن یک آهنگ دارد ،کنترل کامل بر همه موارد دارد.
” معمولا وقتی شروع به نوشتن می کنم که موردی من رو به یاد خاطره ای از گذشته بیاندازه و یا اینکه واقعا چیزی رو از گذشته احساس کنم.”
” مهم نیست که قسمت تکراری آهنگ باشه یا قسمت اصلی شعر، من اول شعر رو کامل میکنم و بعد به سراغ ملودی و تنظیم آهنگ میرم.”
ساترلند ادامه داد:
” اگه بخوام موسیقی رو با چیزی مقایسه کنم ، نزدیک ترین حالت میتونه مثل نوشتن یک خاطره باشه. این آهنگ ها به اندازه دفترچه خاطرات برای من مهم هستن.”
ساترلند همچنین عنوان کرد که به دنبال فروش میلیونی آلبوم خودش نیست، بلکه انتظاری کاملا خاضعانه از فروش آلبوم دارد.
ساترلند در کنفرانس مطرح کرد:” تحت هیچ شرایطی تصور اینو ندارم که ویتنی هیستون باشم.”
تصمیم ساترلند مبنی بر نواختن موسیقی، ریشه در دوستی طولانی مدت او با آهنگساز، جود کول دارد.
به مدت چند سال ، آنها قرار داد هایی را با موسیقی دانان مختلف در Ironworks Music به ثبت رساندند. شرکتی که جود و کیفر با هم تاسیس کرده بودند. شرکت آنها همکاری با هنرمندانی چون روکا دولوکا، بیلی بوئ از گروه پویزن و لایف هاوس را در کارنامه خود دارد.
ساترلند از دوسال پیش و پس از اتمام بازی در آخرین فصل سریال 24 شروع به نوشتن آهنگ هایش کرد.
با وجود تعامل با موسیقی دانان و علاقه اش برای نوشتن موسیقی هرگز قصد انتشار آلبوم و برگزاری تور و کنسرت را ند اشت.
” یه جا شنیدم که یه بازیگر میخواد خواننده بشه، اونجا بود که چشمام از حدقه زد بیرون! من کاملا از این لکه ننگ آگاهم و به خاطر همین هرگز اینکار رو نکردم.”
این شخص کول بود که طرز فکر ساترلند را تغییر داد.

کیفر ساترلند در کنفرانس مطبوعاتی اش مطرح کرد :
“من پیش جود رفتم و بهش گفتم چند تا آهنگ دارم که میخوام ضبط کنم شاید شرکت سونی یا بی ام آی خواننده ای رو داشته باشه که بخواد ضبط کنه”.
“و اشتیاق جود در مورد نوع آهنگ ها و اینکه چقدر شخصا برای من مهم بودن باعث شد به من پیشنهاد بده که آهنگ ها رو نگه دارم و با جود یه آلبوم ضبط کنم. منم بهش خندیدم و گفتم که هرگز اینکار رو نمی کنم. اون هم از نقطه ضعف من استفاده کرد و یه ذره مستم کرد و ناگهان به نظرم ایده ی بهتری می اومد”.
این آلبوم اوج علاقه ی ساترلند به موسیقی در سال های گذشته است. هنگامی که او در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 در تیم گاو بازی بود، به موسیقی کانتری علاقه مند شد.
” به مدت ده سال تو این کار بودم و سخت مشغول بودم”.

ساترلند ادامه داد:
” با چند تا گاوچرون به گشت و گذار می رفتیم. اونا به آهنگ های ویلون جنینگز، جانی کش، کریس کریستوفرسن، مرل هگارد و ویلی نلسون گوش می دادند”.
ساترلند دریک کنفرانس خبری گفت که تاثیر این نوع موسیقی بر حرفه ی بازیگری اش را به وضوح حس می کند.
” زمان فیلم برداری سریال Designated Survivor متعجب شدم که چقدر روی مهارت های بازیگری ام تاثیر گذار است.”
” شخصیت هایی که ساخته بودم خیلی خاص بودن.موسیقی این رو واسه من تغییر داد، و کم کم به این باور رسیدم که انسانیتی هست که بشه ابراز کرد واین انسانیت شخصی و واقعیه، همونطور که شخصیت های سریال هستند”.